با این برنامه های موبایل، ایرانگردی برایتان راحت می گردد!

به گزارش هدا بلاگ، گوشی های هوشمند امروزه یکی از همراهان همیشگی ما محسوب شده و همه ما در طول روز ساعات زیادی را با گوشی های خود سپری می کنیم. بیشتر افراد هر جایی که بروند، گوشی های هوشمند خود را هم همراه خود می برند. مخصوصا اگر فرد قصد داشته باشد تا به یک سفر گردشگری برود، به هیچ عنوان فراموش نمی کند که تلفن همراه خود را با خود ببرد. گوشی های تلفن همراه می توانند در سفر بسیار مفید واقع شوند. به طور مثال شما می توانید با استفاده از اینترنت گوشی جاذبه های گردشگری و غذاهای معروف شهر مقصد خود را پیدا نموده یا در صورت احتیاج با امداد خودرو تماس بگیرید.

با این برنامه های موبایل، ایرانگردی برایتان راحت می گردد!

اما بیشتر اوقات برای انجام این کار باید به مرورگر خود رفته و در بین سایت های مختلف جست و جو کنید. اما امروز می خواهیم چند برنامه به شما معرفی کنیم که می توانند هنگام سفر برترین همراه شما باشند و تمامی احتیاجهای شما را در کمترین زمان ممکن رفع نمایند. با نصب این برنامه ها، تضمین می کنیم که به هیچ برنامه گردشگری دیگری احتیاج نداشته باشید. در ادامه این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران همراه ما باشید تا بعضی از برنامه های موبایل برای سفر در ایران را به شما معرفی کنیم.

اپلیکیشن خبرنگاران یکی از برنامه های موبایل برای سفر در ایران

اپلیکیشن خبرنگاران یکی از ضروری ترین برنامه های موبایل برای سفر در ایران برای تمامی مسافران است. اگر قصد دارید تا به گردشگری در ایران بپردازید، بیشتر احتیاجهای خود را برای سفر در اپلیکیشن خبرنگاران پیدا خواهید کرد. در این برنامه موبایل که برای گردشگری طراحی شده است، شما می توانید از امکانات بی شمار سایت خبرنگاران بهره ببرید. بعضی از امکانات این اپلیکیشن شامل موارد زیر می شوند:

  • رزرو بلیت هواپیما برای سفرهای داخلی و خارجی
  • رزرو هتل در بین تمامی هتل های معتبر در سراسر کشور
  • خرید پکیج های تور داخلی و خارجی
  • امکان مشاهده قوانین هتل ها و ایرلاین های مختلف
  • امکان خرید آنلاین بیمه مسافرتی

بزرگترین مزیت استفاده از برنامه های موبایل برای سفر در ایران مانند اپلیکیشن خبرنگاران ، امکان پرداخت آنلاین برای تمامی رزروها مانند رزرو هتل، بلیت هواپیما و سایر امکانات است. دیگر احتیاجی نیست تا برای دریافت یک بلیت یا رزرو هتل به آژانس مسافرتی مراجعه کنید. در اپلیکیشن خبرنگاران می توانید تمامی امکانات ذکر شده در بخش اول را به صورت کاملا آنلاین بخرید. تمامی اطلاعات مربوط به ایرلاین یا هتل مانند ساعت پرواز، ساعت فرود و ساعت چک این یا چک اوت هتل را می توانید در اپلیکشین خبرنگاران مشاهده کنید. لازم به ذکر است که این اپلیکیشن در حال حاضر تنها برای سیستم عامل های اندروید در دسترس بوده و کاربران iOS در حال حاضر نمی توانند آن را دانلود نمایند. برای دانلود اپلیکیشن خبرنگاران می توان از اپ استورهای گوگل پلی، مایکت و بازار استفاده کرد.

برنامه 141، برنامه ای برای سفر به ایران

بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا با خودروی شخصی خود به ایران گردی بپردازند تا بتوانند علاوه بر لذت بردن از مقصد، از راه رسیدن به مقصد هم لذت ببرند. با وجود این که سفر با خودروی شخصی یکی از لذت بخش ترین تجربیات سفر هر شخصی می تواند باشد، اما پیدا کردن مسیر درست و خلوت یکی از دغدغه های اصلی افراد است. برنامه های زیادی برای مسیریابی و پیدا کردن خلوت ترین و برترین مسیر طراحی شده است. اما یکی از برترین برنامه های موبایل برای سفر در ایران با استفاده از خودروی شخصی، برنامه 141 است. این برنامه نظارت بر راه های کشور ویژگی های زیادی داشته که بعضی از آن ها شامل موارد زیر می شوند:

  • نمایش اخبار مربوط سازمان راهداری حمل و نقل کشور
  • نمایش شرایط ترافیکی راه های کشور به همراه تراکم عبور در آن ها
  • نمایش اطلاعات زنده از آب و هوا و شرایط جاده ها
  • امکان نمایش تصاویر زنده از مسیر

یکی از برترین قابلیت ها و ویژگی های برنامه 141 که آن را تبدیل به یکی از برترین برنامه های موبایل برای سفر در ایران می نماید، دسترسی به چکیده ای از تصاویر دوربین های سراسر جاده است. با استفاده از این تصاویر افراد و مسافران می توانند به راحتی شرایط جاده مسیر خود را آنالیز نموده و در صورت وجود هر گونه مشکل یا خطری، از آن مسیر بازگردند. در کل می توان گفت که اگر قصد سفر با خودروی شخصی خود به شهرهای ایران را داشته باشید، اپلیکیشن 141 یکی از ضروری ترین برنامه های موبایل برای شما خواهد بود. امکان دانلود این برنامه برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS امکان پذیر است.

امداد خودرو یکی از ضروری ترین برنامه های موبایل برای سفر در ایران

یکی دیگر از ضروری ترین برنامه های موبایل برای سفر در ایران، اپلیکیشن امداد خودرو است. در صورتی که افراد قصد سفر با خودروی شخصی خود را داشته باشند، باید از قبل احتمال بروز هر گونه مشکل و خرابی برای خودرو را در نظر گرفته باشند. حتی اگر قبل از آغاز سفر خودرو خود را به خوبی آنالیز نموده باشید، باز هم امکان این که در طول مسیر با خرابی خودرو روبرو شوید بسیار زیاد است. به همین علت بهتر است که این اپلیکیشن را هنگام سفر و به ویژه سفرهای طولانی در گوشی خود نصب داشته باشید. در ادامه می توان بعضی از قابلیت های و ویژگی های این برنامه را مشاهده کرد.

  • ثبت درخواست امداد
  • پیگیری درخواست امداد
  • آموزش های مربوط به نگهداری و تعمیر خودرو
  • راهنمای پیدا کردن خرابی خودرو

مطمئن شوید که قبل از سفر حتما این برنامه را روی گوشی خود نصب نموده و در آن نام نویسی نموده باشید. در صورتی که در طول مسیر با خطر یا مسئله ای روبرو بشوید، این اپلیکیشن به شما یاری خواهد نمود. مسافران حتی می توانند مسائل موجود در خودرو خود را در این اپلیکیشن وارد نموده و علت احتمالی خرابی خودرو را مشاهده نمایند. در این صورت حتی ممکن است خود افراد بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن خودروی خود را تعمیر نمایند. در صورتی که امداد خودرو برای تعمیرات و خدمات رسانی به خودروها هم تخفیفی در نظر گرفته باشد، می توان این تخفیف ها را در این برنامه مشاهده کرد. امکان دانلود برنامه امداد خودرو برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS امکان پذیر است.

مسیر یاب ها گوگل مپ جزو برنامه های موبایل برای سفر در ایران

یکی از ضروری ترین برنامه های موبایل برای سفر در ایران و سفر در سطح شهر، مسیر یاب های گوگل هستند. این اپلیکیشن به شما اجازه می دهد تا نقشه دقیقی از محیط اطراف خود داشته باشید. با استفاده از این نقشه می توانید در هر نقطه از شهر که هستید، اطراف را به صورت دقیق و کامل در نقشه مشاهده کنید. پس از انتخاب مسیر مورد نظر در نزدیکی موقعیت مکانی فعلی خود، گوگل مپ به شما برترین مسیر برای رفت و آمد با وسایل نقلیه مختلف یا با پای پیاده را می دهد. این نقشه تقریبا یک نقشه کامل بوده و تمامی مکان های معروف هر استان را در خود جای داده است. به همین علت استفاده از آن هنگام سفر به شهرهایی که با آن ها آشنایی ندارید پیشنهاد می گردد.

برنامه هواشناسی از جمله ضروری ترین ها برای سفر

یکی دیگر از برنامه های موبایل برای سفر در ایران، برنامه هواشناسی است. چه با خودرو شخصی مسافرت رفته باشید چه با وسایل نقلیه دیگر، برای گردش در سطح شهر به برنامه هواشناسی احتیاج خواهید داشت. برای گردش در بسیاری از نقاط شهر باید از شرایط آب و هوای آن شهر آگاه باشید. بعلاوه اطلاع از شرایط آب و هوای جاده ها به شما یاری می نماید تا از خطرات احتمالی جلوگیری کنید.

برنامه های هواشناسی بسیاری در فروشگاه های اپلیکیشن مختلف وجود داشته که تمامی افراد می توانند یکی از آن ها را دانلود نموده و روی گوشی خود نصب نمایند. در صورتی که در برنامه های هواشناسی شهرهای مورد نظر را وارد کنید، تمامی اطلاعات مورد نظر درباره آب و هوای آن شهر به شما نمایش داده می گردد. در صورتی که قصد سفر به یکی از شهرهای ایران که با آن آشنایی ندارید را داشته باشید، برنامه های هواشناسی می توانند برترین برنامه های موبایل برای سفر در ایران باشند. بعضی از برترین برنامه های هواشناسی به همراه لینک دانلود آن ها را می توانید در ادامه این بخش مشاهده کنید.

  • Weather: دانلود اپلیکیشن Weather برای اندروید و iOS
  • Carrot Weather: دانلود اپلیکیشن هواشناسی Carrot Weather برای iOS و اندروید
  • Weather by WeatherBu: دانلود اپلیکیشن Weather by WeatherBu برای اندروید و iOS

با نصب این اپلیکیشن ها می توانید به راحتی از شرایط آب و هوای شهرهای مختلف در ساعات مختلف روز آگاه شوید. اپلیکیشن های بومی بسیاری هم برای پیش بینی شرایط آب و هوای شهرهای ایران وجود دارد. می توانید از هر اپلیکیشن رایگان مناسبی که در دسترس شماست بهره ببرید. بیشتر اپلیکشین های هواشناسی رایگان هستند و به هیچ عنوان احتیاجی نیست تا برای نصب یک برنامه هواشناسی مبلغی پرداخت کنید.

کلام آخر

در این مقاله بعضی از برترین و ضروری ترین برنامه های موبایل برای سفر در ایران را آنالیز کردیم. هر کدام از این برنامه ها هواداران خاص خود را داشته و هر کدام وظیفه خاص خود را انجام می دهند. بعضی از آن ها برای مسیریابی و بعضی دیگر برای خدماتی مانند رزرو هتل یا تعمیر خودروی مسافران طراحی شده اند. با اپلیکیشن های هواشناسی مخصوص اندروید و iOS هم می توانید برای تمامی فصل ها و تغییرات آب و هوایی آماده باشید. اما بی شک نصب حداقل 2 یا 3 تا از این برنامه های سفر در ایران و گردشگری می تواند در بهبود تجربه شما از سفر نقش بسیار موثری داشته باشد. اگر شما هم اپلیکیشن مفیدی برای گردشگری در ایران سراغ دارید، این اپلیکیشن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. از توجه شما تا این لحظه از مقاله از شما سپاس گزاریم.

اپلیکیشن خبرنگاران چیست؟

اپلیکیشن خبرنگاران یکی از برترین برنامه های موبایل برای سفر در ایران و رزرو هتل و بلیت هواپیماست. توضیحات بیشتر به همراه لینک دانلود این اپلیکیشن در این مطلب ارائه شده است.

گوگل مپ مخصوص چه سیستم عامل هایی است؟

گوگل مپ یکی از برترین اپلیکیشن های گردشگری و مسیریابی در شهرهای مختلف بوده و برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس است.

برنامه امداد خودرو به چه منظوری طراحی شده است؟

برنامه امداد خودرو به مسافران یاری می نماید تا در صورت بروز هرگونه مشکل یا خرابی برای خودرو، با امداد خودرو تماس گرفته و مشکل خود را رفع نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 شهریور 1403 بروزرسانی: 9 شهریور 1403 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3750

به "با این برنامه های موبایل، ایرانگردی برایتان راحت می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این برنامه های موبایل، ایرانگردی برایتان راحت می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید