برنامه پیش فروش بلیط قطارهای نوروزی

به گزارش هدا بلاگ، اگر تصمیم گرفته اید نوروز سال جاری با قطار سفر کنید، حتما به این هم فکر نموده اید که زود دست به کار شوید و در بازه زمانی پیش فروش، بلیط هایتان را تهیه کنید. در ادامه این راهنمای کوتاه می خواهیم به شما بگوییم قبل از آغاز پیش فروش بلیط قطار باید چه کارهایی انجام دهید تا یک خرید آسان داشته باشید.

برنامه پیش فروش بلیط قطارهای نوروزی

قبل از پرداختن به این موارد به نکته زیر توجه داشته باشید.

در حال حاضر فقط ظرفیت پیش فروش بلیط قطارهای نوروز 1400 تا تاریخ 15 بهمن 1399 باز شده و برای بازه زمانی بعد از 15 بهمن هنوز ظرفیتی از سوی شرکت های حمل ونقل ریلی اعلام نشده است.

به محض آن که تاریخ پیش فروش بلیط های نوروزی برای بعد 15 بهم مشخص گردد، در همین صفحه اطلاع رسانی خواهد شد.

1. مقصد و تاریخ سفر را مشخص کنید

ممکن است بخواهید سفری به زادگاهتان داشته باشید، یا در پی تجربه سفری متفاوت به مکان جدیدی از ایران زیبا باشید، که در این صورت نخستین گام مشخص مقصد سفر است. سفری که می توانید گروهی کوچک از دوستان و خانواده خود را نیز به همراه داشته باشید. از طرفی اگر تجربه سفرهای خانوادگی و گروهی را داشته باشید می دانید که ایجاد هماهنگی بین افراد کار ساده ای نیست؛ بنابراین برای اینکه با شروع پیش فروش بتوانید به سادگی خرید بلیط قطار را نهایی کنید باید زمان سفر را نیز مشخص کنید. پیشنهاد می گردد با توجه به تقاضای سفر نوروزی، چند اولویت تاریخی را مشخص کنید تا انعطاف لازم برای سفر را داشته باشید. وقتی که مقصد و تاریخ رفت و برگشت سفرتان مشخص شد، به سادگی می توانید با اطلاع از شروع پیش فروش، خرید بلیط را نهایی کنید.

2. قطارتان را انتخاب کنید

در انتخاب نوع قطار و شرکت ریلی بهتر است اول از همه تکلیف تان را با بودجه سفر روشن کنید. شرکت های ریلی مختلف قطارهایی در درجه بندی ها با قیمت های مختلف دارند که می توانید بر اساس بودجه ای که برای بلیط قطار در نظر گرفته اید شرکت ریلی و واگن مورد نظرتان را انتخاب کنید. مثلا اگر تصمیم به سفر زیارتی با قطار دارید در مقاله قطارهای لوکس تهران مشهد می توانید با انواع قطارها و شرکت های ریلی که مسافران را در مسیر تهران-مشهد جابه جا می نمایند آشنا شوید. اگر هم برای سفر به جنوب و تماشا زیبایی های بندر عباس برنامه ریزی نموده اید با قطارهای تهران بندرعباس بیشتر آشنا شوید. توجه داشته باشید که غالب قطارها در مسیرهای مختلف دستخوش تغییر زیادی نمی شوند، بنابراین می توانید قبل از پیش فروش با مراجعه به سایت Rai.ir و بخش خدمات مسافری به مطالعه برنامه حرکت قطارها بپردازید و برآوردی از هزینه سفر کسب کنید.

3. اسامی مسافران را در حساب کاربری وارد کنید

یکی از مزیت های خرید بلیط قطار از علی بابا امکان خرید گروهی و خانوادگی بلیط قطار تا سقف 18 مسافر است. در حالیکه خرید جمعی بلیط قطار از وب سایت های دیگر محدود به 6 نفر و به صورت کوپه دربست است، شما در خبرنگاران می توانید برای حداکثر 18 مسافر یعنی 3 کوپه 6 نفره یا 4 کوپه 4 نفره بلیط بخرید. در سفرهای دسته جمعی با قطار بهتر است کسی که مسئولیت خرید بلیط ها را بر عهده دارد از قبل وارد حساب کاربری خود گردد و مشخصات تمام مسافران را وارد کند. در نتیجه با شروع پیش فروش دیگری نیازی به صرف وقت زیاد و وارد کردن نام تک تک مسافران نخواهد بود و فقط با انتخاب گزینه مسافران قبلی به سادگی بلیط ها خریداری و نهایی می شوند.

4. زمان پیش فروش بلیط قطار را در خبرنگاران دنبال کنید

خبرنگاران شروع پیش فروش بلیط قطار را در صفحه اینستاگرامش به اطلاعات کاربران می رساند و شما برای اطلاع از آخرین زمان پیش فروش بلیط می توانید اینستاگرام خبرنگاران را به آدرس Alibabaticket دنبال کنید. شایان ذکر است که طبق برنامه معمول پیش فروش نوروزی، خرید بلیط در تمامی مسیرها بصورت همزمان شروع نمی گردد و برای سهولت برای خریداران، در روزهای مختلف تقسیم شده است. بنابراین جهت جلوگیری از سردرگمی یا صرف زمان، اینستاگرام ما را دنبال کنید.

، همین حالا!

5. خرید خود را انجام دهید

با فرارسیدن موعد خرید بلیط سفر خود، تنها اقدام لازم، مراجعه به خبرنگاران است. در گذشته ای نه چندان دور، همیشه شاهد صف های طولانی خریدهای نوروزی مراجعه نمایندگان به آژانس های فروش بوده ایم. اما اکنون، با چنین آمادگی و برنامه ریزی، تنها چند کلیک از خرید بلیط فاصله دارید؛ در منزل یا محل کار، بدون صرف زمان و انتظار.

منبع: علی بابا
انتشار: 21 مهر 1403 بروزرسانی: 21 مهر 1403 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3765

به "برنامه پیش فروش بلیط قطارهای نوروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه پیش فروش بلیط قطارهای نوروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید