برگزاری روز مزرعه زنبور عسل دربخش مرکزی شهرستان درگز

به گزارش هدا بلاگ، خبرنگاران/خراسان رضوی روز مزرعه زنبور عسل در بخش مرکزی شهرستان درگز در حومه شهر و با حضور زنبورداران شهرستان درگز برگزار گردید.

برگزاری روز مزرعه زنبور عسل دربخش مرکزی شهرستان درگز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درگز گفت: به منظور شناساندن زنبورعسل به عنوان فراوریکننده فرآورده های ارزشمند، معرفی تجهیزات مورد احتیاج برای پرورش زنبورعسل، روش های فراوری انواع فرآورده های زنبورعسل و آنالیز آفات و بیماری های این حشره، کارگاه آموزشی در بخش مرکزی شهرستان درگز برگزار گردید.

بنا بر گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی درگز، اکبر یونسی اظهار کرد: در شهرستان درگز 123 نفر در حرفه زنبورداری مشغول به کار هستند و در این حرفه محصولات متنوعی فراوری می گردد که همگی مفید و ارزشمند هستند، بعلاوه از نظر مالی ارزش اضافه کرده بالایی دارد.

یونسی با اشاره به اینکه اندازه عسل فراوریی شهرستان در امسال 52 تن بوده است، مطرح کرد: زنبورداری یک رشته فراوریی است که علاوه بر کسب عایدی و داشتن نقش مهم و کلیدی در بسیاری از صنایع فراوریی دیگر، نقش مثبت و روشنی در زندگی پرورش دهندگان زنبورعسل دارد.

وی اضافه کرد: با هدف شناساندن زنبورعسل به عنوان یک حشره خارق العاده فراوریکننده فرآورده های ارزشمند، معرفی تجهیزات مورد احتیاج برای پرورش زنبورعسل، روش های فراوری انواع فرآورده های زنبورعسل و آنالیز آفات و بیماری های این حشره، کارگاه آموزشی در بخش مرکزی شهرستان درگز برگزار گردید.

یونسی ادامه داد: در این کارگاه آموزشی تقریبا تمام نکات مهم و ضروری در جهت پرورش زنبورعسل، فراوری فرآورده های آن و کنترل بیماری ها و آفات زنبورعسل بیان شد.

مدیر جهاد کشاورزی درگز گفت: با توجه به اینکه یکی از مسائل اصلی زنبورداران در پرورش زنبورعسل، آفات و بیماری های زنبورعسل و شناسایی درست و دقیق آن ها است، در این کارگاه آفات و بیماری های زنبورعسل به طور دقیق شناسایی شده و برترین روش های مدیریتی برای کنترل آن ها عنوان شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه اغلب افراد با شنیدن نام زنبورعسل یا حرفه زنبورداری، تنها عسل را به عنوان محصول این حرفه به خاطر می آورند، در این کارگاه کوشش شده است که سایر فرآورده های زنبورعسل از جمله ژله رویال (که ارزش زیادی از نظر مالی و درمانی دارد) و بعلاوه زهر زنبورعسل نیز معرفی گردد و روش های فراوری صنعتی آن ها مورد آنالیز قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد 10 هزار و 260 کلنی در شهرستان موجود است و ژل رویال فراوری شده در شهرستان 1580 کیلو است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 آذر 1400 بروزرسانی: 14 آذر 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3307

به "برگزاری روز مزرعه زنبور عسل دربخش مرکزی شهرستان درگز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری روز مزرعه زنبور عسل دربخش مرکزی شهرستان درگز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید