برترین مسیرهای پیاده روی کانادا؛ Elfin Lakes Trail

به گزارش هدا بلاگ، دریاچه دوقلو Elfin Lakes در پارک استانی Garibaldi و نزدیکی Squamish قرار داشته و مقصدی عالی برای پیاده روی، اسکی و دوچرخه سواری در جهتهای کوهستانی خارق العاده است. طبیعت تماشایی، دسترسی آسان و سهولت جهت باعث شده تا بسیاری از طبیعت دوستان در ماه های مختلف سال به این منطقه سفر نمایند.

برترین مسیرهای پیاده روی کانادا؛ Elfin Lakes Trail

این جهت زیبا از پارکینگ Diamond Head آغاز شده و در ادامه با گذشتن از دامنه های جنگلی و چمنزارهای سرسبز تا دریاچه ها ادامه پیدا می نماید.

در ادامه باهم به آنالیز دقیق تر Elfin Lakes Trail می پردازیم.

چگونه خود را به Elfin Lakes برسانیم

برای رسیدن به پارکینگ Diamond Head باید از بزرگراه 99 وارد Mamquam Road (درست در جنوب Canadian Tire در Squamish) شوید. سپس با گذشتن از Quest University وارد جاده Garibaldi Park Road شده و پس از پشت سر گذاشتن جهت شنی به پارکینگ خواهید رسید. از خروجی بزرگراه 99 تا پارکینگ 20 تا 30 دقیقه رانندگی دارید.

توجه داشته باشید پیمودن این جهت در فصل زمستان احتیاجمند زنجیر چرخ است.

جهت پیاده روی

با خروج از پارکینگ باید 5 کیلومتر را در جهتی با شیب ملایم و از میان جنگل انبوه عبور کنید. این بخش شنی بخوبی علامت گذاری شده و تا Red Heather Shelter ادامه دارد. این پناهگاه برای اقامت شبانه مناسب نیست اما تعدادی میز پیک نیک و جایگاه داشته که آن را برای فصل زمستان کاملا ایده آل می نماید. در نزدیکی این پناهگاه یک سرویس بهداشتی نیز وجود دارد.

در ادامه و پس از یک تراورس 1 کیلومتری پس از پناهگاه بتدریج از تراکم درختان کاسته شده و می توان چمنزارهای زیبا و آلپاین را در بعضی نقاط دید. چشم انداز تماشایی قله Atwell Peak که در پشت دره قابل مشاهده است واقعا تماشاییست.

پس از 6.5 کیلومتر به مرتفع ترین بخش جهت رسیده و از آنجا می توان با قدم زدن در میان دشت مرتفع و دیدنی باقی جهت را پیمود. در ادامه منظره ها شمالی و شرقی زیباتر و تماشایی تر شده و قله های سفیدپوش بیشتری نمایان می شوند. این جهت ملایم برای 4.5 کیلومتر ادامه داشته و بسیاری با توقف در حاشیه آن به گرفتن عکس لذت بردن از زیبایی ها مشغول می شوند.

پس از حدود 10 کیلومتر سرانجام به بالای تپه ای کوچک می رسید که از آنجا اولین چشم انداز دریاچه های Elfin Lakes قابل مشاهده است. دریاچه اول بزرگتر بوده و دریاچه کوچک تر در بالای آن واقع شده است. از آنجایی که رسیدن به دریاچه ها با کاستن از ارتفاع همراه است فرصت خوبی برای ثبت عکس های چشم نواز دارید.

شما می توانید وارد جهت سمت راست یا چپ دریاچه ها شوید. اگر قصد گرفتن تصاویر دریاچه ها با چشم انداز کوهستان در پس زمینه را دارید و می خواهید Elfin Lakes Shelter نیز در عکس ها باشد به سمت راست بروید. باید توجه داشت که امکان شنا در دریاچه اول وجود دارد اما دریاچه دوم که در نزدیکی محوطه کمپینگ و پناهگاه واقع شده است منبع آب آشامیدنی بوده و شنا در آن ممنوع است.

پس از گذشتن از دریاچه ها فضای وسیعی برای استراحت وجود دارد و می توان از میزهای چوبی پیک نیک در کنار محوطه کمپینگ نیز استفاده کرد. در روزهای آفتابی و گرم بسیاری در این محوطه مشغول خوردن ناهار هستند. همچنین می توان به Elfin Lakes Shelter رفته و غذا را روی میزها و نیمکت های آن میل کرد.

امکان پیمایش این جهت زیبا طی یک روز وجود دارد اما برای داشتن تجربه بهتر از زیبایی های آن بهتر است حداقل یک شب چادر زده یا در اقامتگاه بمانید. در هر دو حالت نیز باید Day Use Pass را تهیه کنید.

جهتهایی که امکان دسترسی به آن ها از Elfin Lakes وجود دارد عبارتند از:

  • The Gargoyles Saddle: سفری رفت وبرگشت به طول 14 کیلومتر با صعود 400 متری از ساحل دریاچه
  • Opal Cone: سفری رفت وبرگشت به طول 13 کیلومتر با صعود 460 متری از ساحل دریاچه
  • Mamquam Lake/ Rampart Ponds: سفری رفت وبرگشت به طول 22 کیلومتر با صعود 570 متری از ساحل دریاچه

در ادامه اگر قصد دارید سفر را با صعود قله به سرانجام برسانید می توانید وارد جهت Gargoyles Peak و Columnar Peak شوید. البته این ماجراجویی ها یک روز کامل زمان احتیاج دارند.

جهت بازگشت به پارکینگ با جهت صعود یکسان بوده و باید دوباره وارد چمنزار مرتفع شوید.

این جهت بخاطر داشتن پناهگاه در تمام فصل ها قابل پیمایش است و می توان بدون نگرانی از هوای زمستانی به آنجا رفت. با اینحال اگر می خواهید دریاچه ها را پس از آب شدن برف ببینید باید از ماه جولای تا اکتبر به آنجا بروید.

کمپینگ

برای اقامت در اردوگاه های پارک استانی Garibaldi باید آن ها را رزرو کنید. هم اکنون هزینه یک شب رزرو کمپ برای هر نفر 10 دلار است.

اردوگاه Elfin Lakes دارای 35 محل چادر چوبی، یک پناهگاه، چند توالت صحرایی و یک مخصوص آویزان کردن غذاست. سایت های چادرزنی روی شیب تپه و به سمت شمال قرار دارند و می توان طلوع خورشید از پشت کوهستان Mamquam و قله های اطراف را از آنجا به نظاره نشست.

گزینه دیگر رزرو تخت در Elfin Lakes Shelter است. این پناهگاه 30 عدد تخت داشته و مجهز به اجاق با سوخت پروپان، هیتر و سرویس بهداشتی است. امکان رزرو این پناهگاه در تمام سال وجود دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو اردوگاه به وبسایت BC Parks مراجعه کنید.

Elfin Lakes

Garibaldi Provincial Park - BC

طول جهت: 22 کیلومتر

زمان تقریبی پیمایش: 7 ساعت

نوع جهت: رفت و برگشت

ارتفاع صعود از نقطه آغاز: 821 متر

فصل پیمایش: برترین فصل جولای تا سپتامبر بوده اما می توان با تجهیزات مناسب پیمایش زمستانی هم داشت.

نقشه جهت

منبع: Best Hikes BC

منبع: پیکوبینو
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3546

به "برترین مسیرهای پیاده روی کانادا؛ Elfin Lakes Trail" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مسیرهای پیاده روی کانادا؛ Elfin Lakes Trail"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید