بهترین مقاصد گردشگری نوروز 97 برای ایرانیان

به گزارش هدا بلاگ، از آنجایی که بهار فصل مناسبی برای جهانگردی است؛ بسیاری از مسافران در انتخاب مقصد سفر دچار سردرگمی می شوند علاوه بر این بسیاری از آژانس های مسافرتی هم تنها چند شهر و پکیج ثابت را برای عید معرفی می نمایند که ممکن است برایتان تکراری یا غیر جذاب باشد.

بهترین مقاصد گردشگری نوروز 97 برای ایرانیان

در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین مقاصد خارجی سفرهای نوروزی آشنا کنیم تا بتوانید انتخاب مناسب تری داشته باشید.

تور آنتالیا ترکیه

مانند سال های گذشته، ترکیه پرتقاضا ترین مقصد خارجی برای سفرهای نوروزی ایرانیان است. موقعیت آب و هوایی آنتالیا طوری است که درحدود 300 روز سال آفتابی بوده و بهشتی از فعالیتهای ورزشی مانند موج سواری، اسکی روی آب، قایقرانی، کوهنوردی و… را جلوه گر میسازد . در فصل تابستان دمای هوا بین 35 الی 45 درجه سانتی گراد و رطوبت آن بین 65 الی 85 درصد است و این آب و هوا بیشتر گردشگرها را به سواحل و پلاژهای زیبای آنتالیا می کشاند.

شهر آنتالیا دارای اماکن تاریخی مهمی است که از آن جمله میتوان به آسپندوس ، آمفی تـأتر شهر سیده اشاره نمود . ازمراکز مهم خرید در آنتالیا ، فروشگاه میگروس که مجموعه ای از فروشگاههای معروف داخلی وخارجی می باشد میتوان اشاره نمود.

تور استانبول ترکیه

استانبول نقطه ای جادویی است که در آن شرق و غرب به هم می پیوندند؛ شهری میان آسیا و اروپا و پر از دیدنی ها و خوشی های رنگارنگ؛ از قصرها و مسجدهای عثمانی گرفته تا کلیساهای رومی و از جنگل و جزیره و دریا گرفته تا حمام های تاریخی. تماشای ایاصوفیه، مسجد کبود و قصر توپکاپی که تمام شد، خودتان را به خیابان پرشور استقلال و میدان همواره بیدار تقسیم برسانید و از خرید در جهانی برندها و مراکز خرید اروپایی لذت ببرید و در کوچه پس کوچه هایش کافه نشینی کنید. قایق سواری در تنگه بسفر و سفری یک روزه به یکی از جزایر دریای مرمره را هم حتما در برنامه سفرتان به استانبول بگنجانید تا روزتان متفاوت تر از همواره باشد. اگر اهل خیابان گردی هستید، محله های تاریخی استانبول مثل اورتاکوی و محله های بشیکتاش، بهترین جا برای کشف گوشه کنار شهر و فرهنگ و زندگی بومی هاست. یک نصفه روز سفر کردن به بخش آسیایی و دیدن استانبول غیر گردشگری و زندگی کم سر و صدای مردمش هم خالی از لطف نیست. و البته شیرینی ها و خوراک های ترکی را هم نباید از دست داد که سخت گیرترین گردشگر ها را هم سر اشتها می آورند: از یک طرف کوفته ، دلمه، کومپیر و دونرکباب و بعد از آن هم لوکوم های نرم و شیرین به عنوان دسر. باید بدانید مشغول بازدید ازدیدنی های استانبول باشید یا سرتان گرم گشت وگذار در مراکز خریدش باشد، در خیابان هایش قدم بزنید یا با ترامواها شهر را بالا و پایین کنید، در رستوران هایش غذاهای ترکیه را مزه کنید یا کنار بسفر شیرینی های محلی بخورید، همه و همه اینها لحظات منحصربه فردی ست که در استانبول تجربه اش می کنید. استانبول همه جور خوشگذرانی برای مسافرانش دارد.

تور سریلانکا

3 واقعیت شاخص در خصوص سریلانکا وجود دارد که آن را به مقصدی جالب برای گردشگری تبدیل نموده است؛ میراث استعماری بریتانیا، مناظر زیبا و مردمی که عجیب دوست داشتنی هستند. دوره 26 ساله جنگ های داخلی سریلانکا در سال 2009 به خاتمه رسید و کم تر از یک دهه است که این کشور در رادار گردشگران ظاهر شده است. بهتر است تا گرانی بر سریلانکا اثر ننموده و وجود گردشگران خارجی آن را از حالت محلی اش درنیاورده، به این کشور سفر کنید. در این مقاله نکاتی در خصوص سفر به سریلانکا عنوان شده است. با توجه به استاندارد های غربی، سریلانکا هنوز هم مقصدی ارزان قیمت به حساب می آید. با این حال، قیمت ها به سرعت رو به افزایش هستند. برای مثال، قیمت بلیت یک نمایش فرهنگی در شهر کندی (Kandy) نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

تور تایلند

تایلند را شاید بتوان یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری آسیای جنوب شرقی به شمار آورد. بسیاری از گردشگران به بانکوک سفر می نمایند و گردش خود در این منطقه را از آنجا شروع می نمایند. تایلند با جنگل های باشکوه، سواحل معروف، غواصی های در سطح بالای جهانی، غذاهای بی نظیر و قیمت های نسبتا ارزان، گردشگرانی از تمام سلایق را جذب خود می نماید. از اقامتگاه های ارزان قیمت تا هتل های باشکوه 10000 دلاری در این کشور یافت می گردد. گذشت و گذار در تایلند بسیار ساده است و پیاده می توان به راه افتاد و از بسیاری مکان ها دیدن کرد. اگرچه مقاصد بسیاری در نقشه گردشگری این کشور وجود دارد، اما از تعدادی از آن ها می توان به دور از خیل جمعیت و قیمت های بالا بازدید کرد. نام تایلند معمولا سواحل، زیبایی ها، جنگل ها و غذاهای معروف این کشور را تداعی می نماید.

تور مالزی

مالزی یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن کوالالامپور است. مالزی به خاطر سواحل متعدد و تنوع جاذبه های طبیعی، یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری جهان، به خصوص برای ورزش هایی مانند غواصی است. علاوه بر ساحل و جزیره های متعدد، جنگل های انبوه و سرسبز یکی دیگر از جذابیت های مالزی هستند. علاوه بر جاذبه های طبیعی، از نظر جاذبه های شهری، برج های بلند و رستوران های مشهور هم، مالزی حرف های زیادی برای گفتن دارد.

مالزی مقصد خوبی برای خرید است. هر نوع محصولی که بخواهید در آن پیدا می گردد؛ از ارزان ترین اجناس قلابی گرفته تا گران ترین کالاهای اصل و باکیفیت. بنابراین با هر بودجه ای می توانید چیزی برای خود یا نزدیکان تان بخرید.

مراکز خرید عظیم و مشهوری در کوالالامپور و سایر شهرهای مالزی وجود دارد که در آن ها برترین برندهای داخلی و بین المللی به عرضه محصولات خود می پردازند. این مراکز معمولا رستوران و فودکورت هم دارند. اگر می خواهید خریدی ارزان تر و محلی تر را تجربه کنید، بازارهای روز و غرفه های خیابانی را از دست ندهید.

بازارهای محلی، بازارچه های آخر هفته و بازارچه های شبانه متعددی در مالزی وجود دارند که در آن ها می توانید انواع کالاهای متنوع را با قیمت های ارزان خریداری کنید.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: مجله سفر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 518

به "بهترین مقاصد گردشگری نوروز 97 برای ایرانیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مقاصد گردشگری نوروز 97 برای ایرانیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید