بیانیه طالبان: اگر خارجی ها افغانستان را ترک نکنند مبارزه با نیروهای اشغالگر ادامه می یابد

به گزارش هدا بلاگ، طالبان در بیانیه ای گفت که هرگونه عدم خروج نظامی از افغانستان نقض پیمان دوحه توسط آمریکا است و ناگزیر هستیم تا آزادی افغانستان به جهاد و مبارزه در برابر نیروهای اشغالگر ادامه دهیم.

بیانیه طالبان: اگر خارجی ها افغانستان را ترک نکنند مبارزه با نیروهای اشغالگر ادامه می یابد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، گروه طالبان در بیانیه ای درباره عدم خروج نیروهای خارجی از افغانستان تاکید کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اظهارات مبهمی را درباره عملی کردن پیمان دوحه و خروج نیروهای خارجی از افغانستان مطرح کرده است.

این بیانیه افزود: برخی کشورهای عضو سازمان ناتو می خواهند به اشغال افغانستان ادامه دهند.

به گفته طالبان، پیمان دوحه (بین آمریکا و طالبان) راه بسیار معقول و کوتاه برای انتها جنگ بیست ساله افغانستان و آمریکا و رسیدن به افغانستانِ با صلح و ثبات است.

طالبان اظهارداشت: امارت اسلامی به تعهداتش در پیمان دوحه همچنان متعهد است و از طرف آمریکایی هم می خواهد که اراده محکم نسبت به تعهداتش داشته باشد و این فرصت تاریخی را با مشاوره ها و انگیزه های نادرست حلقات جنگ طلب از دست ندهد.

این بیانیه هشدار داد که اگر همه نیروهای خارجی بر اساس پیمان دوحه در زمان تعیین شده از افغانستان خارج نشوند، بدون شک این نقض پیمان دوحه پنداشته می شود و مسئولیت آن با آمریکا است.

طالبان تاکید کرد که در صورت عدم خروج نیروهای خارجی از افغانستان، به کنندگی از مردم این کشور ناگزیز است از دین و این کشور دفاع کند و به جهاد و مبارزه مسلحانه در برابر نیروهای اشغالگر تا آزادی افغانستان ادامه دهد.

بیانیه طالبان افزود که باید اراده و جدیت مردم افغانستان بار دیگر آزمایش نشود و برای انتها جنگ نیز از تعقل و منطق استفاده شود.

این گروه همچنین اظهارداشت که افغانستان خانه افغان ها است، اینجا آوردن هرگونه نظام حق این ملت است و هیچکسی از خارج نمی تواند سیستم و نظامی را بر افغان ها تحمیل کند و نه هم این حق را دارد.

بر اساس توافقنامه دوحه بین طالبان و آمریکا باید تمام نیروهای خارجی تا اول ماه می سال جاری میلادی افغانستان را ترک کنند.

.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2675

به "بیانیه طالبان: اگر خارجی ها افغانستان را ترک نکنند مبارزه با نیروهای اشغالگر ادامه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه طالبان: اگر خارجی ها افغانستان را ترک نکنند مبارزه با نیروهای اشغالگر ادامه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید