تجربه تهرانگردی در کنار دایناسورهای غول پیکر!

به گزارش هدا بلاگ، پارک ژوراسیک تهران یکی از اماکن تفریحی این شهر است که هر روزه میزبان تعداد افراد زیادی از شهر تهران و سایر شهر ها می باشد. معروفیت این پارک، به دلیل ماهیت موضوعی آن می باشد. دلیل نامگذاری این پارک، به فیلم علمی- تخیلی ژوراسیک و رمان پارک ژوراسیک، اثر مایکل کرایکتون بر می گردد. اگر به این پارک بروید؛ تعداد زیادی مجسمه دایناسور خواهید دید. جذابیت های بصری این پارک زیبا، باعث شده است که برای تعداد قابل توجهی از بچه ها و نوجوانان مفرح باشد و موجب گردد تا لحظات شادی برایشان به ارمغان آید. خالی از لطف است اگر ندانید که این مجموعه در سال 1392 در منطقه سعادت آباد تهران، افتتاح شده است. سریع ترین راستا دسترسی به این پارک، ایستگاه مترو میدان صنعت است. با ما همراه باشید تا خدمتتان اطلاعاتی درباره این که پارک ژوراسیک کجاست و امکانات آن کدامند؛ تقدیم نماییم.

تجربه تهرانگردی در کنار دایناسورهای غول پیکر!

جذابیت های بصری پارک ژوراسیک تهران

اصلی ترین موضوعی که در هنگام ورود هر فرد، توجه را به خود معطوف میدارد؛ ماکت یا مجسمه های دایناسورها است. نمونه اصلی بعضی از این مجسمه ها، تنها در موزه های کشورهای خارجی به چشم می خورد. خبر جالب توجه تر این که، در سال 1398 تعداد مجسمه های حشرات و دایناسور ها افزایش پیدا نموده است. وجود مجسمه حیواناتی مثل مار پیتون، لاکپشت، تمساح ، گوزن، گورخر و… باعث شده که بچه ها علاقه زیادی به مشاهده و گذراندن زمان خود در این پارک داشته باشند. البته این ذوق و شوق بچه ها و نوجوانان باعث شده تا بزرگ تر ها هم از رفتن به این پارک لذت ببرند. جالب تر این که این پارک به مکانی تفریحی برای اردوهای مدارس تبدیل شده است و اگر در فصل مدارس به این پارک بروید؛ دانش آموزانی با لباس مدرسه را خواهید دید.

بخش های مختلف پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران هر فردی را به سفر زمان، یعنی میلیون ها سال پیش می برد. زمانی را تصور کنید که موجودات بزرگ الجثه ای به نام دایناسور ها، که از دسته مهره داران و خونسرد بودند؛ بر روی زمین زندگی می کردند. خوب یا بد، این جانداران نتوانستند در چرخه بقا، باقی بمانند. اما پارک ژوراسیک، به ما یاری می نماید تا در محیطی کاملا زیبا، دایناسورها را بیشتر بشناسیم. حتی امکانات رفاهی- آموزشی خاصی مثل سینما چهار بعدی، وجود کارگاه های آموزشی و تاکسیدرمی، فروشگاه هدیه، اسباب بازی، کارگاه سفال، غرفه های پرورش زنبور عسل، پارکینگ مجزا و… که در این پارک وجود دارد؛ موجب شده تا هواداران بیشتری پیدا کند.

پارک ژوراسیک از دو بخش اصلی تشکیل شده است: دنیای دایناسورها و اسپایدر پارک. همه ما می دانیم که نسل دایناسور ها، سالیان سال است که منقرض شده اما وجود این دایناسورها به همراه صداهایی که در پارک شنیده می گردد؛ باعث شده تا حس زنده بودن این موجودات به بازدید کنندگان القا گردد. اسپایدر یا حشرات موجود در پارک، آنقدر بزرگ الجثه و غول پیکر هستند که گویی تمام اجزای بدن آن ها بزرگنمایی شده و در دید علاقمندان قرار گرفته است. تا کنون مجسمه 20 نوع حشره در پارک ژوراسیک تهران، قرار داده شده است. این موضوع باعث شده تا پارک، تبدیل به یک محیط علمی - آموزشی نیز گردد. اگر قصد بازدید از این پارک را دارید می توانید بلیط را به صورت حضوری و یا اینترنتی (با تخفیف) بخرید.

ژوراسیک گردی یک روزه

در این قسمت ضمن معرفی امکانات این پارک، به شما یک برنامه پارک گردی را ارائه می دهیم. در این مجموعه دیدنی حدود شصت نوع مجسمه موجود است که 30 نوع آن شامل حیوانات متحرک بوده و مابقی شامل دایناسور هایی دیدنی است. توجه داشته باشید که اطلاعات کاملی از این مجسمه ها نیز در پارک موجود است. آیا درباره سینما ژوراسیک، چیزی شنیده اید؟ این سینما مخصوص نمایش فیلم هایی درباره حیواناتی که نسلشان منقرض شده و یا دایناسور هایی است که شما در فیلم ها و مستندات، تصاویری از آن ها را دیده اید. گاهی اوقات هم در این پارک، به بهانه ها و مناسبت های گوناگونی، جشن ها و همایش هایی برگزار می گردد. جذابیت نمایش ها و مرنامات زمانی بیشتر می گردد که از دایناسور های مجموعه استفاده گردد.

از دیگر امکانات پارک ژوراسیک تهران، استودیو ژوراسیک است. این استودیوی عکاسی، در اختیار افرادی که در جست و جوی آتلیه عکاسی هستند؛ قرار می گیرد. این استودیو چه برای عکاسان و چه برای افرادی که تمایل به عکاسی دارند؛ با توجه به قیمت مناسب آن پیشنهاد می گردد. نگران کیفیت تصاویر نباشید؛ چرا که تصاویر با دوربین های عکاسی بسیار حرفه ای و به وسیله عکاسان خبره گرفته می گردد. حتی میدان دایناسور سواری برای بچه ها و نوجوانان ساخته شده است. جذابیت دایناسور سواری بر همه پوشیده نیست؛ پس اگر کودکتان را با خود به این پارک می آورید حتما به او اجازه دهید که دایناسور سواری کند. در این پارک فروشگاههایی برای خرید وجود دارد. البته بسته به مقدار حضور و استقبال مردم، محصولات این فروشگاه ها متغیر است.

چگونه و چه زمانی به پارک ژوراسیک برویم؟

بعد از گذراندن یک روز طولانی و در انتهای این پارک گردی، رفتن به بوفه و رستوران پارک ژوراسیک به شما توصیه می گردد. ژورا شاپ نام اختصاری مجموعه کافه، رستوران و بوفه پارک می باشد. توجه داشته باشید که بوفه و کافه این پارک مجهز بوده و خدمات آن با مناسب ترین قیمت عرضه می گردد. خوشبختانه این پارک همه روزه پذیرای شما عزیزان می باشد و محدودیت خاصی برای پذیرش و بازدید افراد وجود ندارد اما در بعضی روزها و ساعات، مقدار مراجعه افراد و خانواده ها بیشتر می گردد.

ساعات بازدید از پارک عبارت است از: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت نه الی نوزده عصر و روزهای پنجشنبه و در ایام تعطیلی ساعت ده الی 21 شب. بنابراین به ساعت و روزی که به پارک مراجعه می کنید توجه داشته باشید. معمولا صبح ها پارک خلوت تر و خنک تر است. پیشنهاد ما این است که در فصل بهار بیشتر به پارک ژوراسیک تهران بروید. البته فصل پاییز هم برای عکاسی زیباست و پارک هم هوای بسیار دلنشینی دارد. آدرس پارک، تهران، سعادت آباد، انتهای بلوار پاک نژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق، پایین تر از پارک پرواز است.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3560

به "تجربه تهرانگردی در کنار دایناسورهای غول پیکر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه تهرانگردی در کنار دایناسورهای غول پیکر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید