ترکیب رنگ های مناسب برای اتاق خواب

به گزارش هدا بلاگ، برای رنگ آمیزی اتاق خواب, رنگ های زیبا و متنوعی وجود دارد که با انتخاب آنها میتوان نمایی زیبا به اتاق خواب بخشید. شناخت ترکیب رنگ های اصولی و همخوان باهم, یکی از اساسی ترین موضوع در دکوراسیون اتاق خواب محسوب میشود. رنگ های ملایم و بی روح در کنار رنگ های شاد و پر انرژی زیبایی بی نظیری پیدا میکنند. در انتخاب رنگ نباید معجزه رنگ های متضاد را فراموش کرد. ما میخواهد ترکیب رنگ هایی را برای اتاق خواب معرفی کند که در حین زیبایی و جذابیت, آرامش را در محل استراحت شما به ارمغان بیاورد.

ترکیب رنگ های مناسب برای اتاق خواب

ترکیب رنگ بنفش با رنگ سفید

رنگ بنفش به تنهایی رنگی آرام بخش است که در دکوراسیون داخلی استفاده میگردد و توجه هر بیننده ای را به خود جلب میکند. ترکیب این رنگ آرام بخش در کنار رنگ سفید زیبایی آن را دو چندان میکند و ترکیبی زیبا در دکوراسیون ایجاد میکند.

ترکیب رنگ خاکستری و آبی ملایم

این ترکیب رنگ برای دکوراسیون اتاق خواب به سبک کلاسیک مورد استفاده قرار میگیرد. اگر این ترکیب رنگ با طراحی خاص اجرا گردد به جذابیت آن اضافه میگردد و مناسب تمام افراد با سلیقه های متفاوت است.

ترکیب رنگ آبی و نارنجی

آبی و نارنجی دو رنگ مکمل اند که در کنار هم قرار دریافت آنها فضایی زنده و شاد ایجاد میکند. اگر میزان اشباع این رنگ ها کم گردد, اتاق کمی سنگین تر به چشم می آید ولی میزان اشباع و روشنی زیاد محیط را شادتر و پر انرژی تر جلوه میدهد. اگر میخواهید حس و حال اتاق خواب شما آرام بخش باشد باید میزان اشباع این رنگ ها را کمتر کنید.

ترکیب رنگ سبز ملایم و سفید

رنگ سبز, رنگی آرام و روح بخش است. اگر با رنگ های مکمل ترکیب گردد فضایی جذاب و مدرن به اتاق خواب میدهد. نکته اساسی در استفاده از رنگ سبز, استفاده به اندازه از این رنگ است. اگر از رنگ سبز بیش از حد استفاده گردد فضای اتاق به محیطی تکراری و خسته کننده تبدیل میگردد. بنابراین برای ایجاد فضایی رویایی و خیال انگیز میتوان رنگ سبز را با سفید ترکیب نمود تا از نظر روان شناسی تاثیر آرام بخشی آن حفظ گردد.

ترکیب رنگ زرد و آبی

رنگ زرد رنگی جذاب است که در عین نشاط و انرژی که به شما میدهد در ترکیب با رنگ آبی چهره ای دوست داشتنی به اتاق خواب میدهد. روشنایی رنگ زرد در کنار رنگ آرام بخش آبی حسی همراه با سکون و حرکت به اتاق خواب میدهد.

ترکیب رنگ صورتی و سبز

رنگ صورتی رنگ مورد علاقه خانم هاست. این رنگ به خوبی با رنگ های تیره و روشن ترکیب میگردد. اگر این رنگ با رنگ سبز ترکیب گردد کمی از لطافت آن کاسته میگردد و تا حدی به سلیقه آقایان نزدیک تر خواهد شد.

ترکیب رنگ خاکستری و سبز

رنگ خاکستری به دلیل ماهیت خنثی خود قابلیت ترکیب با اکثر رنگها را دارد. ترکیب رنگ سبز ملایم با رنگ دوست داشتنی خاکستری نمایی بسیار جذاب و خیره کننده به اتاق خواب میدهد. به خوبی میتوان از این ترکیب رنگ برای ایجاد فضایی متفاوت, آرام و خاص استفاده نمود.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 56

به "ترکیب رنگ های مناسب برای اتاق خواب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیب رنگ های مناسب برای اتاق خواب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید