تسهیلات 500 میلیونی به شرکت های متضرر از اثر کرونا

به گزارش هدا بلاگ، رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی از اعطای تسهیلات حمایتی برای شرکت های دانش بنیان و فناوری که به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شدند، خبر داد.

تسهیلات 500 میلیونی به شرکت های متضرر از اثر کرونا

به گزارش خبرگزاری مالی ایران ، دکتر علی وحدت در مورد جزئیات تسهیلات حمایتی صندوق نوآوری از کسب و کارهای زیان دیده بر اثر شیوع ویروس بیماری کووید-19 گفت: با توجه به مشکلاتی که شیوع ویروس کرونا در اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور ایجاد کرده است، صندوق نوآوری و شکوفایی با هماهنگی با سایر دستگاه های اجرایی کشور مصوب کرد که از شرکت های دانش بنیان و همچنین شرکت های فناور، خلاق، استارتاپ ها و شتاب دهنده های فعال در اکوسیستم فناوری و نوآوری حمایت کند. بر این اساس مقرر شد تسهیلاتی هم راستا با تسهیلاتی که دولت جمهوری اسلامی ایران مصوب کرده، در صندوق اجرا شود.

وحدت با اشاره به اختصاص تسهیلات به شرکت های کوچک و متوسط دانش بنیان، فناور، خلاق، استارتاپ ها و شتابدهنده های آسیب دیده بر اثر شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: این تسهیلات تا سقف 500 میلیون تومان با نرخ 9 درصد برای کسب و کارهای کوچک و متوسط در نظر گرفته شده است. این تسهیلات با پایش شرایط فعالیت و اشتغال شرکت ها طی 6 ماه پرداخت خواهد شد. بعد از آن 6 ماه جهت بازیابی توان شرکت ها تنفس داده می شود و تسهیلات طی یک سال بعد به صورت اقساطی بازپرداخت خواهد شد.

وی اظهار داشت: برای سایر شرکت های فعال در اکوسیستم نوآوری نیز با توجه به بزرگی اکوسیستم و محدودیت منابع مالی صندوق در گام اول شتاب دهنده ها و فضاهای کار اشتراکی که در اثر شیوع کرونا آسیب های شدیدی دیده اند، در اولویت قرار گرفته اند که با همکاری صندوق های پژوهش و فناوری تا سقف محدودی توسط صندوق نوآوری مشابه سایر شرکت ها حمایت می شوند.

وی ادامه داد: امیدواریم با جذب منابع مالی بتوانیم برنامه های حمایتی برای سایر فعالان از جمله شرکت های فناور، خلاق و استارتاپ ها اجرایی کنیم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان و شتابدهنده ها می توانند به صورت مستقیم به سامانه غزال مراجعه کرده و با شرح مستنداتی که نشان دهنده آسیب دیدگی آنها بعد از شیوع بیماری کووید- 19 است، درخواست خود را اعلام کنند. تقاضاها توسط کارشناسان بررسی و پاسخ داده می شود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در خاتمه با تاکید بر اینکه شرکت های دانش بنیان و فناور کشور دوشادوش کادر درمان در جبهه مقابله با کرونا آماده ارائه خدمات به مردم هستند، اظهار داشت: ما با تکیه بر توان محققان و فناوران جوان کشور می توانیم در مرزهای دانش و فناوری، محصولات پیشرفته و دارای استانداردهای روز دنیا تولید کنیم که فراتر از بازارهای ملی، در بازارهای صادراتی و بین المللی نیز امکان رقابت داشته باشند.

پیش از این صندوق نوآوری و شکوفایی با آغاز شیوع ویروس کرونا در روزهای خاتمهی سال گذشته با اختصاص 5000 میلیارد ریال برنامه حمایت مالی سریع از محصولات فناورانه را در عرصه مقابله با شیوع این بیماری آغاز کرد و ظرف دو هفته توانست ضمن اعلام فراخوان و دریافت طرح ها، نسبت به تامین مالی نزدیک به 70 شرکت دانش بنیان و فناور سازنده تجهیزات و اقلام مرتبط برای مقابله با کرونا اقدام کند.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 496

به "تسهیلات 500 میلیونی به شرکت های متضرر از اثر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات 500 میلیونی به شرکت های متضرر از اثر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید