تصاویری نادر و زیبا از طاووس سفید ، چرا طاووس سفید بدون رنگ است؟

به گزارش هدا بلاگ، طاووس یک پرنده دیدنی است، به ویژه هنگامی که طاووس های نر پرهای رنگارنگ خود را باز می نمایند. اما یک نوع نادر طاووس، حتی بدون رنگ های جسورانه، منظره ای شگفت انگیز را ایجاد می نماید. طاووس سفید نوعی طاووس بومی شبه قاره هند است، اما اکنون به صورت مصنوعی در سراسر دنیا پرورش داده می گردد.

تصاویری نادر و زیبا از طاووس سفید ، چرا طاووس سفید بدون رنگ است؟

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

خبرنگاران - البته این مهم است که تشخیص دهیم که وقتی ما به طاووس اشاره می کنیم، از نظر فنی در خصوص جنس مذکر صحبت می کنیم. ماده ها را peahen می گویند، در حالی که طاووس های کوچک را peachicks می نامند ولی در زبان محاوره هر دو جنس نر و ماده به عنوان طاووس گفته می شوند. چرا طاووس سفید بدون رنگ است؟ بعضی ها سریع می توانند حدس بزنند که این طاووس ها دچار بیماری آلبینیو هستند، اما این طور نیست. طاووس سفید دارای جهش ژنتیکی به نام لوسیسم است. این امر باعث می گردد که رنگدانه در پرهای آنها کارایی نداشته باشد و این امر به ظاهر سفید آنها منجر می گردد.

اگرچه لوسیسم می تواند باعث گردد حیوانات در بعضی از گونه های مختلف کاملاً اهلی شوند، اما این بخش در خصوص طاووس سفید اتفاق نمی افتد.

جنس نر، که دم های بسیار طولانی تری دارند، مسحور نماینده هستند. این دم ها حدود 150 پر دارند و وقتی طاووس ها حدود دو سال دارند، به طول کامل خود می رسند. پرهای آنها در حالی که سعی در جذب یک شریک مونو دارند در نور آفتاب می درخشند. با توجه به ظاهر منحصر به فرد آنها، جای تعجب ندارد که طاووس های سفید بسیار با ارزش هستند. از نظر تاریخی، آنها نمادی از پاکی، ابدیت و عشق بی قید و شرط هستند. در حالی که بعضی طاووس های سفید را می توان در طبیعت یافت، معمولاً آنها نتیجه پرورش انسانی بوده و در باغ وحش ها نگهداری می شوند، جایی که می توانند تا 50 سال زندگی نمایند.

منبع : my modern met

منبع: چمدان
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1256

به "تصاویری نادر و زیبا از طاووس سفید ، چرا طاووس سفید بدون رنگ است؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "تصاویری نادر و زیبا از طاووس سفید ، چرا طاووس سفید بدون رنگ است؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویری نادر و زیبا از طاووس سفید ، چرا طاووس سفید بدون رنگ است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید