13 دلیل که به شما می گوید چرا برای یک بار هم که شده در طول زندگی تان باید به عمان سفر کنید.

به گزارش هدا بلاگ، در اغلب موارد کمی دور از ذهن است که وقتی کسی به شما می گوید قصد شروع سفری تفریحی را دارد، عمان به عنوان مقصد این سفر هیجان انگیز به ذهن تان خطور کند و این امر دلیلی جز پنهان ماندن گنجینه های ارزش مند این سرزمین از نظر گردشگران ندارد.

13 دلیل که به شما می گوید چرا برای یک بار هم که شده در طول زندگی تان باید به عمان سفر کنید.

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

از فرهنگ غنی و مهمان نوازی مردم اصیل این کشور گرفته تا طبیعتی بی همتا و بکر و آرامشی کم نظیر که تنها مختص این سرزمین است، همه شامل 13 دلیلی می شوند که شما را برای شروع سفری رویایی به عمان زیبا وسوسه می نمایند.

1. عمانی ها یکی از مهربان ترین مردم روی زمین هستند.

احتمالاً اولین چیزی که در همان لحظه اول ورودتان به عمان نظر شما را به خود جلب می نماید رفتار محبت آمیز، صمیمی و مهمان نوازی اصیل مردم این کشور است. چهره ای با لبخند همیشگی و نگاهی گرم تصویریست که از مردم عمان برای همیشه در ذهن شما به یادگار خواهد ماند. طبیعت مهمان نواز این مردم باعث می گردد تا به گرمی از گردشگران استقبال نمایند و آن ها را برای صرف غذا، میوه و خرمایی لذیذ دعوت نمایند. عمانی ها مردمی مهربان بوده و همیشه در تمام لحظات غم و شادی در کنار یکدیگر هستند.

2. میراث و فرهنگ باشکوه عمان

به جرأت می توان گفت فرهنگ عمان یکی از غنی ترین فرهنگ های منطقه است و این امر نه تنها به خاطر تاریخ باستانی و تمدن عظیم این کشور، بلکه به سبب توسعه قانون ها و سنت های برجسته این کشور از گذشته تا به امروز است. مردم عمان به لباس های زیبا، جواهرات و صنایع دستی بی نظیر، برگزاری جشن ها و عروسی ها و رفتارها و فضیلت های اجتماعی خود افتخار می نمایند و نسل جدید این کشور ویژگی های منحصر به فرد و ارزشمندی از پدران شان به ارث برده اند که به آن ها به عنوان مردم عمان، در جهان شخصیتی شاخص می بخشد.

3. طبیعت بی همتای عمان

در حالی که در نگاه اول ممکن است عمان کشوری ساده بدون هیچ برجی عظیم یا خانه ای بزرگ و یا حتی زمین های بازی آن چنانی به نظر برسد اما این کشور طبیعتی زیبا را هم چون جواهری با ارزش درون خود حفظ نموده است. این کشور سرزمین کوه هاست؛ غارهایی پر رمز و راز و وادی هایی شگفت انگیز را که نظیرشان در جهان پیدا نمی گردد در خود جای داده است. اگر به دنبال طبیعتی بکر و کشف نشده هستید یا در پی شروع یک ماجراجویی اسرارآمیز، به عمان سفر کنید؛ زیر نور آفتاب روی شن های داغ صحرا قدم بگذارید یا زیر سایه درختی سرسبز در نخلستانی وسیع استراحت کنید. در یک کلام باید بگوییم عمان انتخابی ایده آل برای همه طبیعت دوستانیست که به دنبال فضایی بکر برای فرار از زندگی روزمره و هیاهوی جهانی جدید هستند.

4. مکانی فوق العاده برای کسب آرامش و استراحت

آرامش ارمغانیست که طبیعت با بزرگواری تمام به دوست داران خود هدیه می دهد. طبیعت بکر و زیبای عمان نیز گردشگران را از این موهبت الهی بی بهره نگذاشته و آرامش و حسی مطلوب را در اختیار همگان قرار می دهد. علاوه بر این ساعات کار مراکز تجاری و فروشگاه ها در عمان زود به خاتمه می رسد و جوی آرام در بیشتر اوقات در این کشور برپاست.

5. عمان یکی از تمیزترین کشورهای جهان

در عمان جاده ها همیشه تمیز هستند. این ویژگی نه تنها به دلیل اعمال شدید قوانین و یا پاکبانانی ست که شغل خود را به خوبی انجام می دهند بلکه به خاطر مردم این سرزمین است که بی اندازه کشور خود را دوست دارند و با نگه داری از آن به خود و سرزمین شان احترام می گذارند.

6. مهمان نوازی عمانی ها

فرقی نمی نماید شما را بشناسند یا نه! اگر به عمان سفر کنید حتماً مهمان خانه یکی از مردم مهربان و مهمان نواز این کشور خواهید شد. عمانی ها مردمی سخاوتمند هستند و همیشه به ویژگی عربی خود مبنی بر مهمان نوازی می بالند. پذیرایی با خرمای اصیل عمان و قهوه ای طعم دار شده با هل، اولین قدم پذیرایی عمانی ها از شماست. بعد از نوشیدن قهوه ای دل چسب، حالا نوبت آن است تا با میوه ای خوش طعم و تازه چون موز، پرتقال، سیب، هلو، گلابی و انگور پذیرایی شوید. در آخر نیز با طعم بی نظیر انواع شیرینی ها وکیک های خانگی، حلوای مخصوص عمان که با نشاسته، رنگ غذایی قرمز، زعفران، گلاب، پودر هل، پودر جوز هندی و انواع مغزها تهیه شده شگفت زده خواهید شد. این نوع مهمانی ها که به ترتیب خاصی با این خوراکی های متنوع از مهمانان پذیرایی می گردد به (Qahwa) یا همان قهوه معروف هستند.

7. لباس های سنتی عمان

عمانی ها مردمی پایبند به فرهنگ، سنت و ارزش های اصیل خود هستند. آن ها نه تنها در زندگی روزمره خود بلکه در نوع لباس پوشیدن چه در طول یک روز معمولی یا برگزاری مهمانی های رسمی و یا جشن ها از سنت های دیرینه خود پیروی می نمایند. هر منطقه ای در عمان لباسی مخصوص با ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد؛ البته ممکن است شکل کلی لباس ها یکی باشد اما اگر در جزئیات کمی دقیق شوید حتماً تفاوت هایی خواهید یافت.

8. بوی مسحورنماینده کندر

کندر از گذشته تا کنون به عنوان هدیه ای گران بها مورد توجه بوده است. پادشاهان عمان در گذشته جعبه هایی زیبا از کندر را به عنوان هدایایی ارزشمند برای پادشاهان مصر، رم و دیگر سرزمین ها در سراسر جهان ارسال می کردند. گذشتگان باور داشتند کندر علاوه بر رایحه ای فوق العاده، دارای توانایی هایی برای بهبود بعضی از بیماری های خاص نیز هست.

9. غذاهای اصیل و منحصر به فرد عمانی

برنج در کنار گوشت و مرغ غذای اصلی اغلب عمانی ها برای ناهار است. این غذا به شیوه های مختلف و با چاشنی ها و ادویه های متفاوت در عمان تهیه شده و هر دفعه شما را با طعمی جدید و خوش مزه شگفت زده می نماید. شووا (Shuwa) یکی از غذاهای خوش طعمی ست که در سفر به عمان حتماً باید آن را امتحان کنید. این غذای معروف و لذیذ عمانی در یک کوره شنی زیر سنگ طبخ می گردد؛ به این صورت که گوشت مزه دار شده لای برگ های درخت موز یا نخل پیچیده شده و در گودالی شنی به مدت دو روز و به آرامی پخته می گردد.

10. چرخ زدن در بازارهای محلی

قدم زدن در بازارهای سنتی عمان برای خرید یک سوغاتی یا عکاسی از صحنه هایی بی نظیر از زندگی روزمره مردم عمان، تجربه ای فوق العاده ارزشمند برای هر گردشگری است. عمده اجناسی که عمانی ها در این بازارها مشغول به فروش آن هستند شامل کیف های دست ساز، لباس و لوازم منزل از پوست حیوانات و یا برگ های نخل می باشد. هم چنین می توانید در این بازارها جواهرات و وسیله های گران بهایی از جنس نقره، ظروف سفالی، چوبی و سرامیکی نیز پیدا کنید. با گشتی کوتاه در کوچه پس کوچه های این بازارها فراتر از خریدی ساده، شما به عمق زمان سفر نموده و با تاریخ با شکوه و فرهنگ اصیل عمانی ها بیش تر آشنا خواهید شد.

11. موزه ها، تاریخ و اسلام در عمان

علاوه بر طبیعتی بی همتا، معماری و شاهکارهای دست ساز بشر نوع دیگری از زیباهای شگفت انگیزی هستند که شما را در سفرتان به عمان متحیر می سازند. تاریخ این کشور شاهد تعاملات بسیاری بین ملل مختلف و ظهور تمدن های زیادی از سراسر جهان بوده است. این تاریخ ارزشمند در قلعه ها، روستاها و خانه های باستانی در هر منطقه ای از عمان به خوبی قابل مشاهده می باشد. فرقی نمی نماید در سفرتان به عمان به دنبال طبیعتی زیبا باشید یا سیری در تاریخ، در موزه های این کشور می توانید سرگذشت پر فراز و نشیب این ملت را از نزدیک ببینید و خاطره ای فراموش نشدنی از مشاهدات خود در ذهن ثبت کنید.

12. عروسی ها و جشن های سنتی

لباس های سنتی، غذاهای متنوع و پایکوبی های نمایشی که از قبل برنامه ریزی شده ، همه از تدارکات یک جشن عمانی تمام عیار و اصیل هستند. مردم عمان روز نهضت ملی این کشور را در 23 جولای (1 مرداد) و روز تولد سلطان قابوس را در 18 نوامبر (27 آبان) جشن می گیرند و در طول سال همیشه در حال برنامه ریزی برای برگزاری این دو مراسم مهم هستند. یکی دیگر از مناسبت های معروف و مهم در عمان که دیدنش خالی از لطف نیست عروسی های خاص این کشور است. مردم این روز رویایی و ویژه را به شیوه سنت های اصیل مختص خودشان و بسیار رنگارنگ و شاد جشن می گیرند.

13. جشنواره خریف صلاله

خریف یا همان پاییز خودمان در جنوب عمان از اوایل ماه ژوئن (اواسط خرداد) شروع و تا ماه سپتامبر (نیمه های مهر ماه) ادامه دارد. خزان در صلاله با جاری شدن آسمان به روی زمین شروع شده و بیابان خشک را به سرزمینی سرسبز چون بهشت تبدیل می نماید که نظیرش پیدا نمی گردد. صلاله در فصل پاییز یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری عمان است که افراد محلی و گردشگران بین المللی بسیاری را از سراسر جهان به سوی خود جذب می نماید.

منبع: ddsafar
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 255

به "13 دلیل که به شما می گوید چرا برای یک بار هم که شده در طول زندگی تان باید به عمان سفر کنید." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 دلیل که به شما می گوید چرا برای یک بار هم که شده در طول زندگی تان باید به عمان سفر کنید."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید