تغییر فرآیند نگهداری سگ های بلاصاحب

به گزارش هدا بلاگ، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: فرآیند زنده گیری سگ ها باید تغییر کند و در این حوزه تدوین برنامه های جدید در دستور کار است.

تغییر فرآیند نگهداری سگ های بلاصاحب

به گزارش خبرنگاران، علی مفاخریان، گفت: در حال حاضر در بعضی از کشورها در حال تربیت سگهایی برای شناسایی مبتلایان به کرونا هستند. ارتش جمهوری اسلامی ایران در این زمینه به نقطه خوبی رسیده است، امیدواریم بتوانیم این موضوع را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم.

او با اشاره به اینکه فرآیند نگهداری سگهای بلاصاحب در حال تغییر است، گفت: در این حوزه تدوین برنامه های جدید در دستور کار است، فرآیند زنده گیری سگ ها باید تغییر کند . مبنای کار بر این است در حالیکه سگها در شهر دیده نمی شوند در عین حال از یک حقوق اولیه برخوردار باشند و بتوانند شرایط زیست طبیعی خود را دنبال نمایند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه به دنبال ایجاد یک مرکز گردشگری در این حوزه هستیم، اضافه نمود: کوشش بر این است مرکزی مورد بهره برداری قرار گیرد که در آن حیوانات خانگی که به هر دلیلی شهروندان علاقمند به نگهداری از آنها نیستند، تحت حفاظت قرار گیرند. واگذاری سگهای بلاصاحب در شرایط رهاسازی به حامیان و تربیت آنها موضوع دیگری است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر فضای طبیعت گردی برای حیوانات خانگی در شهرداری وجود ندارد، عنوان نمود: در حال حاضر جمع آوری سگها در بخش هایی که به حریم شهر تهران هم مربوط می شوند در دستور کار قرار گرفته است؛ سگها از کوهستان ها و شمال شهر جمع آوری و به نقاهتگاه سگ های بلاصاحب منتقل می شوند.

مفاخریان ادامه داد: سگها بنا به استعداد و نژادشان تحت تربیت می شوند و به مراکزی که به آنها نیازمند هستند، واگذار خواهند شد. از سگهای آموزش داده شده می توانند به عنوان نگهبان در باغات یا مدیریت بحران استفاده کرد. فعالان در این حوزه افرادی هستند که از آنها برای ساماندهی شرایط سگ های بلاصاحب یاری گرفته خواهد شد.

وی با اشاره هزینه های مربوط به نگهداری سگهای بلاصاحب گفت: بودجه لازم برای تغذیه، واکسیناسیون و هزینه های جانبی به اندازه کافی در اختیار شرکت ساماندهی مشاغل نیست زیرا تعداد سگهای بی صاحب در شهر تهران بسیار زیاد است، سگها دایما زاد و ولد می نمایند و به شهر وارد می شوند. ضروری است سازو کاری فراهم گردد که در صورت برون سپاری حیوانات خانگی، شهروندان نسبت به عملکرد اتخاذ شده اعتماد کافی داشته باشند. زیرا شهرداری پیش از این به این متهم بوده که سگ هایی که جمع آوری می نماید را می کشد.

بنا براعلام شهرنوشت، وی با بیان اینکه این ذهنیت منفی باید از ذهن شهروندان پاک گردد، گفت: شهرداری به دنبال کشتن حیوانات نیست بلکه در کوششیم شیوه ای را فراهم کنیم که بتوانند از حیات خود استفاده نمایند. ایجاد محل هایی برای نگهداری سگها شرایطی را فراهم می نماید که خانواده ها بتوانند در کنار فرزندان خود یا حتی دانش آموزان در این مکان ها حضور پیدا نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 510

به "تغییر فرآیند نگهداری سگ های بلاصاحب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر فرآیند نگهداری سگ های بلاصاحب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید