تلفن همراهتان را با فرکانس هوا شارژ کنید ، فناوری نوین نانویی برای خدمت به بشر

به گزارش هدا بلاگ، محققان استرالیایی با مدلسازی های ریاضی و هوش مصنوعی توانستند انرژی نامرئی موجود در فرکانس های پایین محیط را مهار نمایند.

تلفن همراهتان را با فرکانس هوا شارژ کنید ، فناوری نوین نانویی برای خدمت به بشر

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران؛ تصور کنید که تلفن همراهتان را بدون احتیاج به منبع برقی یا سیم شارژ کنید یا یک دستگاه تنظیم ضربان قلب داشته باشید که با منابع انرژی آلی داخل بدن انسان کار می نماید. این فناوری ها در آینده ای نه چندان دور امکان پذیر خواهد شد.

محققان استرالیایی با نظارت دانشگاه فلیندر در حال کار کردن روی چالش مهار انرژی نامرئی ناشی از ارتعاشات با فرکانس پایین در محیط از جمله باد، هوا یا حنی انرژی الکتریسیته، هستند.

پروفسور یوهونگ تانگ از دانشکده علوم و مهندسی مواد دانشگاه فلیندرز می گوید: این نانوژنراتور های به اصطلاح برق مالشی (triboelectric) می توانند با هزینه کم در اشکال مختلف ساخته شده که آن ها را برای دستگاه های الکترونیکی کوچک محرک از جمله تلفن همراه، تنظیم نماینده ضربان قلب، حسگر های دما، فشار و مواد شیمیایی مناسب سازد.

تحقیقات بیشتر با هدف توسعه این شکل تجدیدپذیر استفاده از انرژی، با طراحی سازه های ساده از مواد ارزان و پایدار با کارآیی بالا، انجام می گردد. دکتر شادمان یکی از نویسنده های این مقاله می گوید: این سازه ها می توانند از مواد غیرتهاجمی ساخته شده و برای کاربرد های مختلف مانند پوشیدنی یا کاشت اعضا به منظور استفاده از انرژی ساخته شوند.

پروفسور تانگ بیان نمود: ما توانسته ایم به طور موثر از نیروی حرکات لغزشی یا دورانی که در محیط زندگی ما بسیار زیاد است، استفاده کنیم.

محققان، با همکاران خود در دانشگاه فناوری سیدنی و مراکز دیگر، در تلاشند تا فراوری برق نانوژنراتور ها را بهبود بخشند و انرژی فراوری شده را روی ابرخازن یا باتری ها ذخیره نمایند. آن ها برای بهینه کردن ذخیره سازی و عملکرد خود از مدلسازی های ریاضیاتی و هوش مصنوعی استفاده نموده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1775

به "تلفن همراهتان را با فرکانس هوا شارژ کنید ، فناوری نوین نانویی برای خدمت به بشر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفن همراهتان را با فرکانس هوا شارژ کنید ، فناوری نوین نانویی برای خدمت به بشر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید