توافق طرفهای درگیر در لیبی برای برقراری آتش بس

به گزارش هدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از القدس العربی، دفتر سازمان ملل در لیبی اظهار داشت که طرفهای متخاصم در لیبی برای شروع گفتگوها به منظور برقراری آتش بس پس از درگیری های سنگین هفته های گذشته در نزدیکی طرابلس پایتخت لیبی، به توافق رسیده اند.

توافق طرفهای درگیر در لیبی برای برقراری آتش بس

دفتر سازمان ملل در لیبی از توافق برای از سرگیری مذاکرات موسوم به 5+5 که شامل پنج مسئول شاخص از هر طرف است، استقبال کرده است.

القدس العربی گزارش داد: نیروهای ارتش خلیفه حفتر در آوریل 2019 دست به حمله ای برای تسلط بر طرابلس پایتخت لیبی و مقر دولت وفاق ملی لیبی زدند که نتوانستند به این هدف خود برسد و نیروهای دولت وفاق ملی طی هفته های گذشته مناطقی در شمال شرق این کشور را به کنترل خود درآوردند که ارتش حفتر با حمایت امارات، روسیه و مصر پیروز به بازپس گیری برخی مناطق طی روزهای گذشته شده است.

این رسانه نوشت: طی سال جاری بارها درباره آتش بس توافق شد اما حملات و درگیری ها ادامه یافت. غسان سلامه نماینده سازمان ملل در لیبی در مارس گذشته استعفا داد و شورای امنیت هم نماینده جدیدی انتخاب نکرده است و این موضوع، تلاش های صلح را تا حد زیادی با مشکل روبرو کرده است.دخالت خارجی در لیبی خطرات درگیری و سرازیر شدن سلاح با شدت بیشتر به این کشور واقع در شمال آفریقا را بیش از هر زمان دیگری افزایش داده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

چای قند پهلو: چای قند پهلو، یک مجله خانوادگی است برای همه سنین

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 823

به "توافق طرفهای درگیر در لیبی برای برقراری آتش بس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق طرفهای درگیر در لیبی برای برقراری آتش بس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید