برنامه لاتاری آمریکا چه زمانی شروع می شود؟

به گزارش هدا بلاگ، ثبت نام لاتاری آمریکا در هر سال، یک بار برگزار می گردد و حدودا از اواسط مهر شروع و تا اواسط آبان ادامه دارد. به طور تقریبی این قرعه کشی بین 30 تا 35 روز برای کشور ها مجاز برای ثبت نام ادامه دارد. در واقع افرادی که می خواهند با کمترین هزینه، دردسر و زمان به آمریکا مهاجرت و گرین کارت خود را دریافت کنند، در قرعه کشی لاتاری آمریکا شرکت می کنند.

برنامه لاتاری آمریکا چه زمانی شروع می شود؟

زمان اعلام نتایج لاتاری حدودا 6 ماه پس از برگزاری این بخت آزمایی است، که از اواسط اردیبهشت شروع می شود. افرادی که پیروز به برنده شدن در لاتاری مهاجرت به آمریکا می شوند، باید برای انجام اقدامات لازم به یکی از سفارتخانه های آمریکا مراجعه کنند. از آنجایی که آمریکا هیچ سفارتخانه ای در ایران ندارد، باید از طریق یکی از سفارخانه های کشور ها همسایه اقدام کنید. از بین کشور های همسایه، ترکیه گزینه مناسبی برای مراجعه به سفارت خانه آمریکا می باشد.

لاتاری آمریکا چیست؟

لاتاری برنامه ای است که توسط امور خارجه آمریکا برگزار می شود و در هر دوره حدود 55 هزار نفر در این قرعه کشی برنده می شوند که از این تعداد حدود 5500 نفر متعلق به ایران می باشد. سهمیه بندی برندگان لاتاری برای کشور ها، توسط مشاوره امنیت ملی آمریکا معین می شود، شهروندان هر کشوری که کمترین مهاجرت را به آمریکا داشته باشند، بیشترین سهمیه را کسب می کنند. کشور هایی که در 5 سال اخیر بیشتر از 50 هزار نفر مهاجر به آمریکا داشتند نمی توانند در این قرعه کشی شرکت کنند.

ثبت نام لاتاری 2022 آمریکا

برای ثبت نام لاتاری نیاز به یک سامانه هوشمند برای وارد کردن اطلاعات خود دارید. سامانه ثبت نام لاتاری برتر مهاجر گزینه مناسبی برای نام نویسی در این قرعه کشی می باشد. این سامانه توسط مجموعه مهاجرتی برتر مهاجر طراحی شده که پشتیبانی فوق العاده این سامانه باعث متمایز شدن آن با دیگر سامانه ها می باشد. این سامانه کاملا ساده و هیچ نیازی به آموزش ندارد. کاربران می توانند در محیطی فارسی ثبت نام خود را با پیروزیت انجام دهند.

ثبت نام لاتاری از حساسیت بالایی برخوردار است، و در صورت هرگونه اشتباه در ثبت نام باعث حذف شدن شما از آن دوره می شود. افرادی که در سامانه ثبت نام لاتاری برتر مهاجر نام نویسی خود را انجام می دهند، هیچ نگرانی بابت اشتباه در ثبت نام خود ندارند، زیرا کارشناسان مهاجرتی که در این حوزه از تجربه بالایی برخوردارد، تمامی اطلاعات آن ها را بررسی و با دقت اقدامات لازم را انجام می دهند. در ضمنً اشخاصی که متاهل می باشند، نتها با یک بار ثبت نام می توانند شانس خود را بدون هیچ اقدامی دو برابر کنند.

اخطار: روزانه تبلیغات زیادی برای ثبت نام لاتاری کشور ها کانادا، سوئد، ترکیه، آلمان، استرالیا و روسیه توسط سودجویان انجام می شود. تنها کشوری که برنامه مهاجرتی لاتاری دارد، آمریکا است و تبلیغات لاتاری برای کشور ها دیگر کلاه برداری بیش نیست.

در ضمنً مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری فقط پاسپورت و دیپلم و عکس مخصوص لاتاری میباشد

اقدامات پس از برنده شدن در لاتاری

اولین اقدام پر کردن فرم DS-260 که مجموعه برترمهاجر یک راهنما برای این فرم دارد که میتوانید آن را تهیه کنید افرادی که در لاتاری برنده شدند باید رزومه خود را به همراه مدارک لازم به یکی از سفارتخانه های آمریکا برده و آن را تحویل افسر مربوطه دهند. موارد متفاوتی برای قبول یا رد برندگان وجود دارد، از جمله این موارد مدرک تحصیلی، داشتن گواهی عدم سوء سابق و تجربه و مهارتشان در یک حرفه می باشد. همچنین افرادی که هنگام ثبت نام همسر و فرزندان خود را نام نویسی نکرده اند می توانند با ارائه مدارک خواسته شده، خانوادشان را با خود همراه کنند.

چه شرایطی برای ثبت نام لاتاری وجود دارد؟

شرکت در لاتاری برای تمامی اقشار جامعه مجاز است اما یک سری شرایط باعث می شود تا افراد کمتری پیروز به ثبت نام در لاتاری شوند. البته شرایط شرکت در لاتاری زیاد سخت نیست، این شرایط به شرح زیر است:

  • افرادی که قصد ثبت نام دارند باید جزء شهروندان کشور ها مجاز برای ثبت نام لاتاری باشند؛ ایران جزء کشور ها مجاز برای ثبت نام لاتاری 2022 است.
  • داشتن مدرک دیپلم 12 ساله؛ افرادی که در نظام قدیم تحصیلی مدرک خود را از فنی و حرفه ای یا کارو دانش دریافت کردند نمی توانند در این قرعه کشی شرکت کنند. این افراد یا باید ادامه تحصیل داده و یک سال در دانشگاه تحصیل کنند و ریز نمرات خود را به افسر کنسولگری آمریکا تحویل دهند (پیشنهاد می کنیم مدرک کاردانی خود را دریافت نمایید تا نیازی به ارائه مدرک دیپلم خود نداشته باشید) یا می توانند از شرط بعدی استفاده نمایید.
  • در 5 سال اخیر حداقل دو سال سابقه کاری داشته باشید؛ در این شرط نیز باید بتوانید امتیازات مربوطه را دریافت نمایید تا برای شما گرین کارت آمریکا صادر شود.
  • داشتن پاسپورت معتبر؛ این شرط از مواردی است که به تازگی از سوی وزارت امور خارجه آمریکا معین شده، افرادی که پاسپورتشان منقضی شده می توانند با مراجعه به مراکز خدمات الکترونیک پلیس + 10 نسبت به تمدید پاسپورت خود اقدامات لازم را انجام دهند.

چقدر احتمال برنده شدن در لاتاری است؟

این قرعه کشی کاملا به صورت سیستمی انجام می شود، بنابراین شانس افراد برای برنده شدن در این بخت آزمایی یکسان می باشد. اما موضوعی که باعث می شود تا شانس شهروندان قاره ها مختلف با هم فرق داشته باشد، اختصاص دارد سمیه برندگان به آن قاره ها می باشد. به طور کلی از 55 هزار سهیمه وجود دارد، حدود 45.000 هزار سهمیه متعلق به قاره های اروپا و آفریقا است و تنها حدود 10.000 سمیه متعلق به آسیا می باشد. اما خبر خوش اینکه از این تعداد سمیه بیشتر از 50 درصد یعنی 5500 سمیه متعلق به ایران است. همچنین افرادی که متاهل هستند می توانند شانس خود را دو برابر کنند و افراد مجرد که بین 18 تا 21 سال می باشند می توانند تا سه برابر شانس خود را افزایش دهند.

شایعات برگزار نشدن لاتاری حقیقت دارد؟

اخیر اخبار غیر رسمی و شایعات بین شهروندان ایرانی پخش شده که برای ثبت نام لاتاری 2022 ایرانیان نمی توانند شرکت کنند. آقای ترامپ در گوشه ای از سخرانی ها خود بیان نمودند که لاتاری را برای ایران تحریم می کند. در این راستا هم خود و هم دولتشان تلاش ها فراوانی انجام دادند تا بتوانند این موضوع را عملی کنند، اما خوشبختانه این تلاش ها نافرجام ماند و شهروندان ایرانی می توانند به راحتی در این قرعه کشی مهاجرتی لاتاری 2022 آمریکا شرکت کنند.

مژده: به دلیل شایعات برگزار نشدن لاتاری در بین مردم، امسال افراد کمتری در این قرعه کشی ثبت نام می کنند، بنابراین شانس این افراد برای برنده شدن نیز دو چندان می شود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: چمدان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1407

به "برنامه لاتاری آمریکا چه زمانی شروع می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه لاتاری آمریکا چه زمانی شروع می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید