توسعه آموزش های مهارتی؛ اولویت آموزش و پرورش کشور

به گزارش هدا بلاگ، این روزها، معمولاً یکی از مواردی که مدیران مدارس به آن می نازند، توجه به آموزش مهارت های گوناگون در کنار تدریس کتاب های درسی در مدارس است؛ آموزش مهارت هایی چون تفکر انتقادی، تفکر خلاق، فلسفه، و حتی مواردی مثل آشپزی، سفال گری و...

توسعه آموزش های مهارتی؛ اولویت آموزش و پرورش کشور

شاید تا چند سال پیش، توجه به این مهارت ها، تنها در هنرستان ها رخ می داد، اما حالا مدیران دبیرستان ها هم آستین بالا زده اند و برای آموزش مهارت های مختلف زندگی به بچه ها، قدم بر می دارند. البته این تغییر رویکرد، سال هاست در کشورهای پیش رو در حوزه آموزش رخ داده، اما جلوی ضرر را هر کجا بگیری، منفعت است.

مسئولان آموزش و پرورش کشورمان هم این روزها به این موضوع توجه ویژه دارند؛ نمونه اش، صحبت های امروز محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش است؛ سخنانی که او در آیین افتتاح سه هزار ظرفیت تازه هنرستانی استان تهران گفت که در شهرستان پردیس برگزار گردید.

او در میانه حرف هایش به این نکته اشاره نمود که: اگر ما در گام دوم انقلاب اسلامی در پی تحقق ایرانی قوی هستیم، باید در عرصه علم و مهارت آموزی برای دانش آموزان کوشش بیش تری داشته باشیم و به همین علت در سال تحصیلی تازه، توسعه هنرستان ها و توجه به مهارت آموزی از برنامه های ویژه آموزش و پرورش است.

البته او معتقد است آموزش های فنی و حرفه ای بسیار پرهزینه است و این مهم تنها به دست آموزش و پرورش کشور محقق نخواهد شد و از مجلس و دولت انتظار دارد در این زمینه یاری نمایند.

کاظمی با اشاره به این که بیش از70 درصد فارغ التحصیلان هنرستانی جذب بازار کار می شوند و بخش زیادی از آن ها کارآفرین هستند، اظهار کرد: امیدواریم با کوشش ها و برنامه ریزی هایی که در وزارت آموزش و پرورش می گردد، بتوانیم سهم آموزش های مهارتی را افزایش دهیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 مهر 1401 بروزرسانی: 7 مهر 1401 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3575

به "توسعه آموزش های مهارتی؛ اولویت آموزش و پرورش کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه آموزش های مهارتی؛ اولویت آموزش و پرورش کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید