جاهای دیدنی بوشهر

به گزارش هدا بلاگ، شهر بوشهر، مرکز استان بوشهر و شهری بندری است. یکی از بندر های بزرگ خلیج فارس که سن و سالش به دوران ساسانیان باز می گردد و زیبا ترین مقاصد تاریخ گردی جنوب کشور را در خود جای داده است.

جاهای دیدنی بوشهر

بندر بوشهر یکی از جذاب ترین بنادر جنوب ایران و دیدنی ترین منطقه برای گردشگری در زمستان است. آب و هوای مطلوب و معتدلی دارد و کوچه پس کوچه هایش با آن خانه های قدیمی زیبا و ایوان هایی چوبی می تواند خاطره ای به یاد ماندنی را در یک سفر منحصر به فرد برایمان به همراه داشته باشد. مثل خاطره قدم زدن در ساحلش که پر از مرغ های دریایی است و شب هایش پر ساز و آواز است. صفحه گردشگری مان امروز در بخشی از این زیبایی ها شریک شده و روزش را با سر زدن به جاهای دیدنی بوشهر شروع کرده است. با خبرنگاران همراه باشید.

بوشهر

بوشهر شهری است بندری که مرکز استان بوشهر است. یکی از بندر های بزرگ خلیج فارس که سن و سالش به دوران ساسانیان باز می شود. صاحب یکی از بزرگ ترین رویداد های تاریخی، حماسه بزرگ مردم دلیر تنگستان در برابر استعمار گران خارجی هم هست. آب وهوای گرمی دارد و فصل پاییز و زمستان بهترین زمان سفر به این شهر است. غذا های محلی اش طعم تندی دارد و نخلستان هایش یکی از جاذبه های گردشگری وسیع این شهر است. به اضافه مقاصد گردشگری منحصر به فردی که آن ها را برایتان خواهیم شمرد.

  • عمارت گلشن

    عمارتی تاریخی در محله قدیمی بهبهان بوشهر بنا شده که به حدود 170 سال پیش متعلق است. تا دریا فقط 10 متر فاصله دارد و از باد شمال و نسیم دریا به اندازه کافی بهره می برد. فضایش بسیار دل انگیز است و در و پنجره هایش که از جنس چوب ساخته شده آنجا را دیدنی تر کرده است.

    استفاده کردن از چوب در قسمت های مختلف این بنا مثل ایوان ها و در ها، عمارت را برای گردشگران بسیار جذاب و تاریخش را برای تاریخ گردان شنیدنی تر کرده است. مالک آن شخصی به نام گلشن بوده که عمارت را برای کاربری مسکونی-تجاری خود ساخته است و به تملک سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در آمده، به موزه سنگ تبدیل شده و برای بازدید عموم آزاد است.

    آدرس: بوشهر، خیابان خلیج فارس

  • کوه نمکی جاشک

    وقتی به بوشهر سفر کردید، دیدن گنبد نمکی جاشک را حتماً در لیست گردشگری خود قرار دهید. از نظرم یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی بوشهر است. این گنبد های نمکی رنگارنگ لایه های بزرگ نمک های زیرزمینی هستند و به مرور زمان به سمت سطح زمین حرکت کرده و چیزی شبیه گنبد شده اند. باورتان نمی شود که گنبد نمکی جاشک یکی از زیبا ترین گنبد های نمکی خاورمیانه باشد و جالب اینکه هنوز فعال است. وجود غار ها، آبشار ها، بلور ها و اصلاً نوع نمک های این کوه 12 کیلومتری، باعث متمایز شدن آن از دیگر گنبد های نمکی دیگر شده است.

    آدرس: بوشهر، بندر دیر، 144 کیلومتری جنوب شرق بندر بوشهر

  • مدرسه سعادت

    گذشته از اینکه این مدرسه یکی از جاهای دیدنی بوشهر به حساب می آید، ساختمانی دیدنی دارد و پنجره های خوش ساخت چوبی. در واقع مدرسه سعادت مادر مدارس جنوب ایران است که در دوره قاجار به سبک نوین آموزشی شروع به کار کرد. خیلی از مردم در آن زمان، اطلاع درستی از مدارس جدید نداشتند و در ابتدا خیلی این مدرسه را جدی نشمرده و حتی از آن استقبال هم نکردند؛ اما کمی بعد اینجا محل تحصیل بسیاری از روشنفکران و نامداران جنوب کشور شد و آرام آرام ارزش فرهنگی این مدرسه به چشم آمد، تا جایی که انقدر شناخته شد که روز تأسیس آن را به عنوان روز بوشهر نامگذاری کرده اند.

    آدرس: بوشهر، خیابان امام، روبه روی میدان معلم

  • عمارت کلاه فرنگی بوشهر

    در منطقه سبز آباد، عمارت کلاه فرنگی بوشهر را، در سال 1858 میلادی بنا کردند که امروز یکی از جاهای دیدنی بوشهر برای گردشگران شده است. این عمارت ابتدا مقر کنندگی انگلیس بود و بعد تبدیل به مقر دائمی کنسولگری انگلستان شد. اما بعد ها نیروی دریایی ایران آن را در اختیار گرفت و امروز به عنوان موزه دریا و دریانوردی در حال فعالیت است. قطعات و تجهیزات نظامی نیروی دریایی و نقشه ها و اسناد و مدارک مختلفی را به نمایش گذاشته و قایق های جنگی و نظامی، زیر دریایی و شناور های نظامی و کشتی 110 ساله پرسپولیس را هم می توانید در محوطه این موزه ببینید.

    آدرس: بوشهر، محله بهمنی، جاده سبز آباد

  • خانه دهدشتی

    خانه های قدیمی بوشهر جذابیت های زیادی داشته که هر کدام دلیل مخصوص به خود را دارند. مثلاً خانه دهدشتی بوشهر، یادگار دوره قاجار است و با آن حیاط باصفایی که دارد می تواند سوژه عکاسی بی نظیری برای قاب خاطرات سفر شما باشد.

    نمای بیرونی آن از سنگ های مرجانی و چوب ساج ساخته شده و دیوار های داخلی بنا هم پر است از گچ بری های حرفه ای و نقاشی هایی چشم نواز از رنگ روغن که در اتاق ها به کار رفته است.

    این خانه را عمارت دهدشتی هم می خوانند، در قسمت قدیمی شهر قرار گرفته و در کوچه هایش کافه های نقلی زیبایی بنا شده است؛ در محله هایی با خانه های قدیمی واقع شده که شاید مدت ها بخواهید در آن ها پرسه بزنید و از شکوه زیبای سادگی لذت ببرید.

    آدرس: بوشهر، خیابان انقلاب، ضلع شمال غربی مسجد امام، پشت بانک مسکن شعبه مرکزی

  • گور دختر بوشهر

    تاریخ ایران باستان شیفتگان مخصوص به خود را دارد. تاریخ گردان زیادی در سفر به بوشهر حتماً از آرامگاه دختر دیدن می کنند. جایی که قدمت آن به 600 سال پیش از میلاد مسیح می رسد اما اینکه این آرامگاه دقیقاً متعلق به چه کسی است مسئله بروز اختلاف بین تاریخ نگاران شده است. چرا که برخی گور دختر را متعلق به چیش پیش، فرزند و جانشین هخامنش، می دانند. برخی دیگر آن را متعلق به ماندانا، مادر کوروش و عده ای دیگر از تاریخ نویسان هم معتقدند این گور متعلق به آتوسا، دختر کوروش است.

    هرچند روایت هایی را هم درباره دفن کوروش یکم در این آرامگاه خواهید شنید. اما در زیبایی آن هیچ فرقی به وجود نخواهد آورد. از 24 قطعه سنگ ساخته شده و شکل ظاهری اش شبیه به آرامگاه کوروش بزرگ است.

    آدرس: بوشهر، دشتستان، جاده کازرون-برازجان، تنگ ارم، دشت میانکوهی پشت پر

  • عمارت ملک بوشهر

    یکی از بناهای تاریخی بوشهر عمارت ملک است که در فاصله شش کیلومتری این شهر واقع شده است. در دوران قاجار ساخته شده و قدمت آن به 100 سال پیش می رسد. توسط معماران فرانسوی و به سبکِ ساختمان های قدیمی خلیج فارس به نام بنگله ساخته شده و صاحبش یکی از تجار و بازرگانان معروف و ثروتمند به نامِ محمد مهدی ملک التجار بود. عمارت ملک بوشهر یک مجموعه ساختمانی است با بخش های مختلفی چون سالن ملاقات های رسمی، سالن ضیافت ها و مهمانی های خصوصی، بارو، شاه نشین و اتاق ها و ایوان های مختلف که در اواخر سلطنت رضا شاه به عنوان خوابگاه نظامی استفاده می شده است.

    آدرس: بوشهر، خیابان ماهینی

  • خلیج نایبند

    خلیج نایبند بخشی از آب های خلیج فارس است که بین نخل تقی، عسلویه، بید خون و هاله قرار گرفته است. دارای سواحل خوش رنگی است که هم نوع ماسه ای دارد و هم صخره ای، که ارتفاع برخی از این صخره ها تا 10 متر هم می رسد. بکر بودن این سواحل و سکوتی که در آن حکم فرماست، آنجا را به یکی از جاهای دیدنی بوشهر تبدیل کرده که پر از آرامش عمیق است و می توانید ساعت ها در سواحل این خلیج به گشت و گذار بپردازید.

    آدرس: بوشهر، بزرگراه عسلویه - بندر کنگان

منبع: پیام دلتا
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 220

به "جاهای دیدنی بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید