جشنوارۀ سنگ تراشی در کانادا

به گزارش هدا بلاگ، بازگشت به دامن طبیعت! موضوع فستیوال سنگتراشی سال جاری در کانادا است. این رویداد سه روزه، فرصتی بی نظیر برای تعامل با منبت کاران حرفه ای، صنعتگران و علاقه مندان به حکاکی است. در 24، 25 و 26 ژوئن 2022 سنگ تراشان در مرکز خرید خیابان اسپارکس در اتاوا گرد هم می آیند تا مهارت و خلاقیت خود را به نمایش عمومی بگذارند. جذابیت جشنواره در این است که آن ها سنگ ها و بلوک های آهکی را با استفاده از ابزار و روش های سنتی به آثار هنری تبدیل می نمایند. بازدیدنمایندگان می توانند شاهد پروسۀ تبدیل بلوک های سنگ آهک به آثار هنری بی نظیر باشند. مجسمه ها و تندیس های سنگی با استفاده از ابزار دستی و روش های سنتی، سنگ ها را تراش می دهند. 40 کارشناس هنرمند در این رویداد حضور خواهند داشت و کنده کاری در آخر هفته انجام خواهد شد و شرکت برای عموم بدون محدودیت سنی آزاد است.

جشنوارۀ سنگ تراشی در کانادا

جالب است بدانید که شرکت نمایندگان در فستیوال سنگتراشی تنها با استفاده از ابزار دستی، 18 ساعت در طول سه روز فرصت دارند تا قطعات خود را تکمیل نمایند و در این بازۀ زمانی از عموم مردم دعوت می گردد که از تماشای منظره ها و شنیدن صداهای گوش نواز این حرفۀ سنتی لذت ببرند و با منبت کاران در ارتباط باشند.

بازتماشامایندگان می توانند در این فرصت استثنایی با نگاهی اجمالی به آنچه که در ساخت وساز تندیس ها و مجسمه ها موثر است مانند اسکنه ها، پتک ها و دیگر ابزار دستی آشنا شوند. علاقه مندان بعلاوه این فرصت را خواهند داشت که در این منطقۀ ویژه، توانایی و استعداد خود را هم در زمینۀ حکاکی امتحان نمایند و آستین ها را بالا بزنند و خودشان با استفاده از ابزار، شکل دادن به سنگ ها را تجربه نمایند.

جشنواره کنده کاری سنگ کانادا یک مسابقه نیست و شرکت برای منبت کاران در سطوح گوناگون، مبتدی تا حرفه ای آزاد است. این رویداد، با هدف ترویج مشارکت صنایع دستی در بین منبت کاران، ایجاد آگاهی عمومی در خصوص تجارت و جمع آوری پول برای امور خیریه ایجاد شده است. پس از حکاکی، بعد از ظهرِ یکشنبه 26 ژوئن، ساعت 2:00 تمام قطعات به حراج عمومی گذاشته شده و عواید آن به وزارتخانه های داخلی اتاوا اهدا می گردد.

جدیدترین مطالب

جشن ها، رویدادها و جشنواره های ژوئن2022 در کانادا (قسمت سوم)

جشن ها و فستیوال های ماه ژوئن 2022 در کانادا (قسمت اول)

فستیوال های آخر هفته 2 بزرگراه تورنتو را مسدود می نماید

برگزاری فستیوال دوچرخه سواری آخر هفته در مونترال

شاید بپرسید چرا این فستیوال سنگتراشی در اتاوا برگزار می گردد؟ اتاوا سابقه ای غنی در صنعت سنگ تراشی دارد و برخی از برترین تندیس هایی را که در هر نقطه از کانادا وجود دارد در اتاوا، در مجلس هیل، مشاهده می گردد. مرکز خرید اسپارکس استریت، در محوطه مجلسی، خیابان اسپارکس از مهم ترین خیابان های اتاوا است که در اوایل دهه 1800 به وسیله نیکلاس اسپارکس، یکی از بزرگان شهر اتاوا، تأسیس شده و برترین مکان برای برگزاری این جشنواره سنگ تراشی است.

اسپانسر جشنواره، PCL/ED مفتخر است که بخشی ازهزینه های جشنواره را در سال 2022 را به عهده گرفته و اهمیت حکاکی روی سنگ را درک می نماید. این جشنواره فرصتی عالی برای به نمایش گذاشتن استعدادهای حکاکی سنگ در منطقه است و در عین حال فرصتی برای یاری به جمعیت بی خانمان اتاوا جمع آوری پول برای OIM است.

برای آشنایی بیشتر با چگونگی برگزاری جشنوارۀ سنگ تراشی در کانادا و تماشا آثار هنرمندانی که در سال های گذشته به خلق اثر پرداخته اند به مراجعه کنید.

ورود به محوطه جشنواره برای عموم مردم رایگان و آزاد است.

برای آگاهی از سایر فستیوال های کانادا کنید.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 30 تیر 1401 بروزرسانی: 30 تیر 1401 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3527

به "جشنوارۀ سنگ تراشی در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنوارۀ سنگ تراشی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید