دنیا باز شدن Monster Hunter Wilds به لطف محبوبیت روزافزون این سری است

به گزارش هدا بلاگ، سری Monster Hunter به طور پیوسته به سمت نبردهایی در مقایس هایی بزرگتر و جهانی بازتر متمایل شده است. سری اکشن و هیولاکشی هیجان انگیز کپ کام (Capcom) از زمانی که راه خود را پس از سال ها عرضه روی کنسول های دستی به کنسول ها باز نموده، رشد زیادی کرد و بازی تازه آن، مهم ترین تغییراتی را که این سری تا به امروز به خود دیده است، ایجاد می نماید.

دنیا باز شدن Monster Hunter Wilds به لطف محبوبیت روزافزون این سری است

پس از موفقیت Monster Hunter World که مخاطبان بیشتری را به این مجموعه آورد، کپ کام میخواهد با Monster Hunter Wilds، ساختار و جریان موجود را برای اولین بازی دنیا باز این سری تغییر دهد. این تغییر در نظر گرفته شده به آوردن نبرد های حماسی سری به دنیایی پویاتر و به هم پیوسته تر بستگی دارد که مملو از نبردهای متنوع علیه موجودات در مقیاس بزرگ و یک اکوسیستم وحشی تر است که به صورت ریل تایم تکامل می یابد. در جشنواره بازی های تابستانی 2024، دموی گسترده ای از Monster Hunter Wilds در اختیار بعضی نهاده شد و با تهیه نماینده سری، ریوزو سوجیموتو (Ryozo Tsujimoto)، مدیر اجرایی و کارگردان هنری، کانامه فوجیوکا (Kaname Fujioka) و کارگردان بازی، یویا توکودا (Yuya Tokuda) در خصوص اینکه چگونه بازی بعدی سری دنیای باز تازه خود را در کانون توجه قرار می دهد و اینکه چگونه موفقیت بزرگ این مجموعه باعث شده است تا در خصوص شرایط Monster Hunter برای مخاطبان دنیای تتازه نظر نمایند. صحبت هایی اجرا شده است.

ساختار دنیا باز چه معنایی برای سری دارد؟

سری Monster Hunter از زمان پیدایش خود در سال 2004، بر ساختاری مبتنی بر ماموریت با زمان معین تمرکز نموده است که بازیکنان را به گشت و گذار در منطقه ها متصل برای شکار اهداف کلیدی راهنمایی می نماید. این رویکرد تکه تکه و به سبک گشت و گذار، همان چیزی است که مجموعه بر اساس آن ساخته شده است، اما پس از موفقیت Monster Hunter World و آزمایش آن با محیط بزرگتر و دنیا سازی روایی تر که اکنون به عنوان پرفروش ترین بازی کپ کام نیز شناخته می گردد، تغییر به سمت اثری بزرگتر و پویاتر چیزی بوده که مدیر اجرایی و کارگردان هنری بازی احساس نموده اند که برای Wilds حیاتی است. فوجیوکا می گوید:

همچون بازی های قبلی Monster Hunter، در نسخه تازه نیز بازیکنان نقش شکارچیانی را بر عهده می گیرند که با یک منطقه ناشناخته مبارزه می نمایند که مملو از حیات وحش تازه برای نبرد و منابع برای جمع آوری است. اگرچه Wilds کاملا این عناصر را حفظ نموده است اما نسخه دموی نمایش داده شده در جشنواره بازی های تابستانی سیستم های تازهی را نشان می دهد که به طور فعال بعضی از قوانین سخت تر سری را در حین حرکت مجموعه روبرو به سمت دنیایی یکپارچه تر کنار می گذارند.

تمرکز واضحی روی ارائه یک رویکرد آزادتر به بازیکنان برای شکار هیولا های بزرگ وجود دارد که به فضای بیشتری برای کاوش راحت در محیط و انتخاب اهداف اجازه می دهد. بازی تازه سری به جای آغاز در مرکز شهر برای بدست آوردن ماموریت های تازه، انبار کردن آیتم ها و غیره قبل از رفتن به یک ماموریت تازه، اکنون تجربه دنیای باز مدرن تری شبیه هورایزن زیرو داون یا گوست آو سوشیما را به ارمغان می آورد که در آن شهر ها، فعالیت ها و شکار ها در دنیا هستند و بدون هیچ صفحه بارگیری نمایش داده می شوند.

گفته شده که در دمو، شکارچی از یک سکونتگاه بیابانی مملو از بازرگانان و دیگر کاوشگران به داخل اکوسیستم بزرگی روی کوه حرکت می نماید. شکارچیان اکنون می توانند هیولا ها، از جمله گله های تازه هیولا های مختلف در هر اکوسیستم و حیات گیاهی و منابع تازه را برای جمع آوری مشاهده و ردیابی نمایند. در کنار هیولا ها و موجودات بیشتر، شکارچیانی در قالب NPC نیز وجود دارند که در صورت احتیاج به یاری می توانند به شما بپیوندند. پس از تکمیل شکار، بازیکن می تواند به کاوش ادامه دهد تا شکار دیگری را امتحان کند یا به شهر رفته یا یک کمپ بداهه در دنیا برای پختن غذا و بهبودی پیدا کند.

به نظر می رسد که توسعه دهندگان بیشتر بر روی حفظ بازیکنان در دنیا متمرکز هستند، به جای اینکه برای آغاز یک ماموریت تازه به مکانی امن بازگردند. توسعه دهندگان با دور کردن Monster Hunter از ساختار گشت و گذار موجود به سمت دنیایی قابل کاوش تر و در حال تکامل تر، می خواهند بازیکنان در مبارزه با سیستم های بی شمار بازی فعال تر باشند. مدیر اجرایی بازی می گوید:

موفقیت دنیای Monster Hunter در حال تشدید تغییر مسیر مجموعه است

نوآوری مهم دیگر در Monster Hunter Wilds، اکوسیستم در حال تکامل تازهی است که تغییرات زمان واقعی را به آب و هوا و جمعیت هیولا ها مرتبط می نماید. به عنوان مثال گفته شده که در دموی بازی با آغاز یک طوفان رعد و برق شدید، هیولا هایی دیده شده اند که برای جلوگیری از خطرات آب و هوایی به سمت امنی شتافته اند. زمین نیز ظاهرا ناپایدار شد و یک منطقه به یک گودال شنی بزرگ تبدیل شده که بعضی از هیولا های کوچک را درون خود کشیده است. این سطح تاثیر محیط تا حدودی شبیه به The Legend of Zelda: Breath of the Wild است. کارگردان بازی، یویا توکودا می گوید:

در حالی که بازی های Monster Hunter حول محور تجربه شکارچی بودن و شکار کردن ساخته شده اند، Wilds و تمرکز آن روی رقابت بازیکنان با محیط و با اضافه کردن یک پیچ و تاب بقا به آن، تجربه ذکر شده را عمیق تر می نماید. با توجه به اینکه بازیکنان باید در یک دنیا باز با اکوسیستم در حال تکامل از گیاهان و جانوران به رقابت بپردازند، شکارچیان در بازی باید با تغییرات سازگارتر باشند. به عنوان مثال کمپ ها می توانند به وسیله هیولاها نابود شوند و ابزارهای تازهی برای استتار نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. همراه با دنیایی دقیق و ساختار یافته تر برای کاوش، این یک تغییر مجذوب کننده و معقول برای مجموعه است.

به گفته تهیه نماینده سری، ریوزو سوجیموتو، موفقیت Monster Hunter World درس های مهمی را برای کپ کام به همراه داشته و این درس ها نه تنها روی ساخت نسخه تازه برای سری، بلکه بعلاوه برای ساخت یک بازی تازه که احساسی مدرن و هماهنگ با مخاطبان دنیای این سری داشته باشد، تاثیر داشته است. او می گوید:

در نهایت با توجه به اینکه چگونه این سری به طور پیوسته رشد نموده و مخاطبان زیادی برای تبدیل شدن به یکی از سری های کلیدی کپ کام ایجاد نموده است، تماشا آن در حالی که دنیا بازتری را در آغوش می گیرد و بیشتر به مقیاسی حماسی از جنگ ها و محیط ها متمایل می گردد، هیجان انگیز است و بعلاوه نشان دهنده رشد بزرگی است که کپ کام در دهه گذشته با تمرکز بر سرمایه گذاری مجدد در سری های اصلی خود داشته است. در واقع مانند رزیدنت اویل (Resident Evil)، سری Monster Hunter نیز در حال تغییر و تحول به شکل خاص خود است. Wilds با دور شدن از ساختار ساده و قدیمی خود به یک بازی با دنیای بازتر، نشان می دهد که دنیای Monster Hunter چقدر عجیب و شگفت انگیز بوده است و این یک تغییر عالی برای این سری است.

منبع: Game Developer

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 تیر 1403 بروزرسانی: 11 تیر 1403 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3743

به "دنیا باز شدن Monster Hunter Wilds به لطف محبوبیت روزافزون این سری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنیا باز شدن Monster Hunter Wilds به لطف محبوبیت روزافزون این سری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید