حریق نیزار های تالاب انزلی مهار شد

به گزارش هدا بلاگ، رئیس اداره منابع طبیعی بندرانزلی، از درگیری لکه ای حدود 9.5 هکتار از اراضی حاشیه تالاب انزلی با حریق اطلاع داد و اضافه کرد: در حال حاضر حریق کاملا مهار شده است.

حریق نیزار های تالاب انزلی مهار شد

مهرزاد ناصری در تبادل نظر با ایسنا، با بیان اینکه از بعد از ظهر روز گذشته شاهد وقوع حریق در نیزار های حاشیه تالاب انزلی بودیم، اظهار کرد: با همکاری کلیه نیرو های حفاظتی و امدادی و آتش نشانی و محلی اقدام به مهار و اطفای کامل حریق کردیم تا انتها شب کردیم.

وی از درگیری لکه ای حدود 9.5 هکتار از اراضی تالابی منطقه با حریق اطلاع داد و اضافه کرد: در حال حاضر حریق کاملا مهار شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرانزلی ادامه داد: متاسفانه افرادی هستند که توجهی به اهمیت و ارزشمندی اکولوژیکی تالاب انزلی ندارند و سهل انگاری آنان موجب می گردد شاهد وقوع آتش سوزی حتی با ته یک سیگار باشیم؛ گاهی نیز هدف از ایجاد آتش سوزی تصرف اراضی حاشیه تالاب است.

ناصری، منطقه مذکور را باتلاقی دانست که عملیات اطفا را سخت می نماید و بیان نمود: در چنین شرایطی به امکانات پیشرفته و دستگاه های سنگین مانند هلی کوپتر آب پاش احتیاج داریم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با یک بارندگی مجددا شاهد سبز شدن و رویش نیزار ها خواهیم بود، گفت: هرگونه سهل انگاری درباره تالاب انزلی عمدی محسوب می گردد و لذا آنالیز ها برای شناسایی عاملان احتمالی این حریق ادامه دارد و تا به امروز یک مضنون شناسایی شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3536

به "حریق نیزار های تالاب انزلی مهار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حریق نیزار های تالاب انزلی مهار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید