خانه های نو روی خاطرات قدیمی فوتبال

به گزارش هدا بلاگ، به بهانه تخریب و بازسازی ورزشگاه خاطره انگیز سن سیرو، نگاهی به بازسازی های ورزشگاه های فوتبال انداخته ایم.

خانه های نو روی خاطرات قدیمی فوتبال

هرازچندگاهی خبری منتشر می شود مبنی بر این که یکی از استادیوم های مهم فوتبال در حال تخریب بوده و قرار است استادیوم تازهی با مدرن ترین تجهیزات ساخته شود. حالا نوبت به استادیوم خاطره انگیز سن سیرو شهر میلان رسیده که با موافقت دو تیم این شهر قرار است تخریب شود. پروژه تازه با نام کتدرال با همکاری دو باشگاه بزرگ شهر میلان از مدت ها پیش مطرح و تصویب شده بود. خانه تازه میلانی ها می خواهد روی آجر های سن سیرو بنا شود و تازهترین تصمیم در قبال این استادیوم مبنی بر این است که بخشی از مصالح استادیوم کتدرال از تخریب سن سیرو یا جوزپه مه آتزا فراهم شود. در کنار این موضوع، فشار های مسئولان زیست محیطی به تخریب کامل سن سیرو منجر شده و این استادیوم تسلیم مدرنیزه شدن باشگاه هایش می شود. استادیوم تازه نیز تا سال2027 میلادی بازگشایی می شود. به همین بهانه، نگاهی به استادیوم هایی انداخته ایم که طی چند سال آینده قرار است بازسازی یا تخریب شود و با شکل و شمایلی تازهتر پذیرای تماشاگران باشد.

بیشتربخوانید

استادیوم نیوکمپ، بارسلونا

بازسازی استادیوم نیوکمپ از آن پروژه هایی است که می تواند تا سال ها نماد و معرف نوسازی استادیوم ها باشد. آن طور که مدیران بارسلونا گفته اند، هزینه ای نزدیک به 500 میلیون یورو صرف بازسازی این استادیوم می شود. در این پروژه، علاوه بر این که ساختار داخلی و نمای بیرونی استادیوم به کلی تغییر می کند، قرار است یک سقف متحرک نیز در بالای آن ساخته شود. بعد از اتمام این پروژه، ظرفیت این استادیوم به 105 هزار نفر خواهد رسید تا عنوان بزرگ ترین استادیوم اروپا را به خودش اختصاص دهد. این برنامه ها تنها محدود به خود این استادیوم نیست. قرار است استادیوم دیگری نیز در کنار آن با ظرفیت 6000 نفر و با نام استادیوم یوهان کرایف ساخته شود که برای بازی های بارسلونا B است. از طرف دیگر، قرار است یک سالن ورزشی 12 هزار نفری هم درون آن ساخته شود که مربوط به دیگر تیم های بارسلونا در رشته های بسکتبال، هندبال، فوتسال، هاکی روی یخ و والیبال است.

سانتیاگو برنابئو، مادرید

بعد از آن که تیم های اتلتیکو مادرید و بارسلونا اقدام به بازسازی استادیوم های خود کرده اند، دیگر تیم مهم این کشور یعنی رئال هم چند سالی است چنین پروژه ای را شروع کرده است. رئالی ها هم همچون رقیب کاتالانی خود هزینه ای 500 میلیون یورویی را برای این موضوع کنار گذاشته اند. بخشی از پروژه، افزایش ظرفیت استادیوم است و تعداد آن را به 81هزار نفر می رساند. مهم ترین بخش آن، نمای بیرونی است که علاوه بر ساخت سقف، دور تا دور آن را صفحه های نمایشی دربر می گیرد. همچنین ارتفاع زمین تا 10متر بالاتر می آید و تجهیزاتی نصب می شود که به تماشاگران، دایره دیدی 360 درجه ای به تمام تماشاگران حاضر در استادیوم می دهد. از سال گذشته و با تکمیل شدن بخش زیادی از این پروژه، در های آن به روی تماشاگران باز شده است. با این حال هنوز قسمت هایی از آن در حال اجرا است.

استادیوم ملی کازابلانکا، مراکش

همچون سن سیرو که پذیرای دو تیم شهر میلان است، استادیوم ملی کازابلانکا هم از بازی های دو تیم اصلی این شهر یعنی راجا و ویدا میزبانی می کند. حالا این دو تیم بر سر بازسازی استادیوم شان توافق کرده اند که بعد از این مرحله، بازی های تیم ملی نیز قرار است در این استادیوم تازه برگزار شود. این استادیوم قرار بود سال 2010 بازسازی شود، اما چند بار به وقفه افتاده است. حالا قرار است تا سه سال دیگر این پروژه تکمیل شود. بر اساس برنامه های اعلام شده، ظرفیت این استادیوم به93 هزار نفر افزایش خواهد یافت و لقب بزرگ ترین استادیوم آفریقا را از آن خود می کند.

استادیوم براملی مور، اورتون

چند سالی می شود که مدیران اورتون با هزینه های فراوان سعی می کنند خود را جزو تیم های بالا جدولی لیگ جزیره نشان دهند. یکی از این برنامه ها، ساخت استادیوم تازهی است که گفته می شود در بخش قدیمی شهر بندری لیورپول ساخته می شود. آن طور که رسانه ها گزارش داده اند، 500 میلیون پوند برای ساخت این استادیوم هزینه می شود و ظرفیت 60 هزار تماشاگر را نیز دارد. طبق آنچه از قبل هم گفته شده بود، به احتمال زیاد این استادیوم تا یک سال آینده آماده استفاده خواهد بود.

استادیوم فاینورد، روتردام

از سال 2006 تیم هلندی فاینورد در پی ساخت استادیوم تازهی بود و در این جهت بار ها مشکلاتی به وجود آمده است. ابتدا قرار بود استادیوم قدیمی بازسازی شود، اما در نهایت تصمیم گرفتند استادیومی تازه با ظرفیت 85 هزار نفر را در کنار رودخانه نیوه ماس شهر روتردام بسازند. ساخت این استادیوم از حدود دو سال پیش شروع شد و در آن به زودی به روی تماشاگران باز می شود.

منبع: روزنامه جام جم

خبرنگاران وب گردی وبگردی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 مهر 1401 بروزرسانی: 3 مهر 1401 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3572

به "خانه های نو روی خاطرات قدیمی فوتبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه های نو روی خاطرات قدیمی فوتبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید