13 سرگرمی هیجان انگیز برای به اوج رساندن آدرنالین (قسمت دوم)

به گزارش هدا بلاگ، بعضی از سرگرمی ها به معنای واقعی کلمه هیجان انگیز هستند و باعث می شوند انسان احساسی آمیخته از هیجان، ترس و لذت را در فضایی کاملا متفاوت با دنیای پیرامون خود، تجربه کند.

13 سرگرمی هیجان انگیز برای به اوج رساندن آدرنالین (قسمت دوم)

برای بعضی از افراد ترس هیچ معنایی ندارد و هیجان را جزو جدایی ناپذیر زندگی خود می دانند؛ اگر شما بعلاوه شخصیتی دارید، این مطلب می تواند برای شما جالب و خواندنی باشد؛ زیرا در ادامه شما را چند سرگرمی آشنا می کنیم که با انجام بعضی از آن ها قدرت حقیقی طبیعت را با تمام وجود احساس می کنید و یکی از آن ها هم چهره کاملا متفاوتی از این کره خاکی را برای شما آشکار می نماید. در ادامه با ما همراه باشید.

ایستاده پارو زدن در آب های خروشان (Whitewater SUP)

اگر این مهارت را دارید که روی یک تخته به صورت ایستاده و بدون هیچ مسئله ای پارو بزنید، وقت آن است که خود را در آب های خروشان که با قدرت و سرعت بالایی حرکت می نمایند، نیز امتحان کنید. افرادی که می خواهند نشسته پارو زدند و ضربات سنگین آب های خروشان به بدن خود را حس نمایند، نیز می توانند ورزش رفتینگ (که در فارسی به آن رودگردی نیز گفته می گردد) را امتحان نمایند.

البته رفتینگ یک ورزش کاملا گروهی است و افرادی که سوار یک قایق می شوند، باید هماهنگی کاملی با یکدیگر داشته باشند؛ البته در بعضی از کشورها مانند آمریکا، هنوز همان ورزش ایستاده پارو زدن روی یک تخته بیشتر از رفتینگ رواج دارد.

در ایران هم می توانید رفتینگ را در رودخانه ارمند در استان چهارمحال و بختیاری، رودخانه سفیدرود در گیلان، رودخانه سزار در استان لرستان، رودخانه کرج در استان تهران، رودخانه سیروان در استان کردستان و رودخانه زاینده رود (در محدوده پل زمان خان) است.

شنا در استخر Devil Pool

این استخر ساخته دست بشر نیست و طبیعت خالق آن است. استخر Devil Pool در لبه آبشار ویکتوریا واقع شده است و می توانید با شیرجه زدن در این استخر طبیعی اجازه دهید آب شما را با لبه آبشار ببرد؛ البته اصلا نباید نگران باشید، زیرا برآمدگی های صخره های لبه استخر، مانع سقوط شما می گردد. شنا در استخر Devil Pool تنها در فصل خشک سال (از اواسط اوت تا اواسط ژانویه) کاملا بی خطر است. ضمناً برای شنا کردن از این استخر، تنها باید از تورهای شرکت های دارای مجوز بهره ببرید.

راه رفتن روی لبه ساختمان های مرتفع

بسیاری از فعالیت های هیجان انگیز که آدرنالین بدن شما را به اوج خود می رسانند، به دور از نقاط شهری و در طبیعت بکر انجام می شوند؛ اما بسیاری از افراد به ماجراجویی در شهر هم علاقه بسیار زیادی دارند، امروز در بسیاری از شهرهای مدرن جهان ساختمان های مرتفعی وجود دارد که بازدیدنمایندگان می توانند با متصل کردن خود به سیم هایی با ایمنی بالا، با امنیت کامل روی لبه این ساختمان راه بروند.

این سرگرمی واقعا وحشتناک را می توانید در برج آسمان در اوکلند نیوزلند با ارتفاع 328 متر، برج C.N در تورنتو، پرجمعیت ترین شهر کانادا با ارتفاع 553.3 متر (سومین ساختمان بلند جهان) و برج دیده بانی یورو ماست (Euromast) در روتردام هلند تجربه کنید.

پیاده روی در لبه صخره ها

این نوع از پیاده روی، مرگبارترین پیاده روی جهان نامیده شده است. قدم گذاشتن جهت پیاده روی کوهستانی ایجاد شده در کوه خوآ در استان شاآنشین چین برای بیماران قلبی توصیه نمی گردد. البته این جهت که با متصل کردن تخته های چوبی به صخره ها ایجاد شده، کاملا ایمن است. گردشگران پس از رد شدن از روی این تخته های چوبی و عبور از لبه صخره ها، به دورافتاده ترین چایخانه جهان با ارتفاع 200 متر از سطح زمین می رسند.

البته جهتهای این چنینی دیگری نیز وجود دارند که خطر کمتری نسبت به این جهت دارند که یکی از آن ها جهت کامینیتو دل ری (Caminito del Rey) در اسپانیا است که در سال 2015 با هزینه زیادی بازسازی و ترمین شد.

سفر با موتور سه پاچه (Rickshaw run)

موتور سه پاچه یکی از وسایل نقلیه مقرون به صرفه قیمت در هند است. سفر با این وسیله نقلیه منحصر به فرد می تواند تجربه جالبی می تواند. Rickshaw Run یکی از رویدادهای جالب هند است که در آن رانندگان موتورهای سه پاچه، جهتی به طول 3500 کیلومتر را طی می نمایند که در حدود دو هفته طول می کشد.

غواصی در غارهای دارای دیگ جن

دیگ جن ها سوراخ هایی هستند که به صورت طبیعی در غارهای دریایی که دارای حفره در نزدیکی سطح دریا هستند، ایجاد می شوند و هنگامی که آب دریا بر اثر پدیده مد پایین می آید، هوا (و در بعضی از موارد آب) با فشار زیادی از آن ها خارج می گردد.

غواصان و کسانی که با نگه داشتن نفس خود در آب شیرجه می زنند، به غارهای دارای به دیگ جن علاقه زیادی دارند؛ زیرا از یک سو ساختار این غارها به گونه ای است که جریان معمولی آب به موج های پرفشاری تبدیل می شوند که شما را در غارها با قدرت به جلو می رانند و از سوی دیگر این غارها از حیات وحش منحصربه فردی برخوردار هستند.

یکی از برترین غارهای دارای دیگ جن برای غواصی، در جزیره لیدی الیوت (Lady Elliot) در استرالیا و دیگری در منطقه کاردو (Corridor) در جزیره کابو سن لوکاس (Cabo San Lucas) واقع در مکزیک، قرار گرفته است. غارهای دریایی شکل متفاوتی از سیاره زمین را به انسان ها نشان می دهند.

تماشای طوفان

بسیاری از افراد از طوفان های سهمگین و گردبادها فراری هستند؛ اما بعضی از مردم دوست دارند درست در مرکز آن ها قرار گیرند. بعضی از شرکت های ارائه دهنده تورهای تخصصی،گردشگران را به مناطقی می برند که بتوانند پدیده های شگفت انگیز آب و هوایی مانند گردبادها یا طوفان های چرخشی (طوفان هایی که به طور مداوم در جریان رو به بالای هوا در چرخش هستند) همراه با رعد و برق را بدون هیچ گونه خطری مشاهده نمایند.

ناحیه ای در بخش میانه غرب آمریکا که با نام تُورنِیدو الِی (Tornado Alley) شناخته می گردد، به علت طوفان های زیادی که در آن رخ می دهد، برای علاقه مندان به تماشای این پدیده طبیعی، منطقه شناخته شده ای است.

منبع: کجارو / en.wikipedia.org / raftinghome.com / lonelyplanet
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3520

به "13 سرگرمی هیجان انگیز برای به اوج رساندن آدرنالین (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 سرگرمی هیجان انگیز برای به اوج رساندن آدرنالین (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید