خبرنگاران توسعه گردشگری دریایی از اولویت های استان بوشهر است

به گزارش هدا بلاگ، بوشهر- خبرنگاران- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: این استان با داشتن بیش از 900 کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس قابلیت بالایی در این بخش دارد به همین دلیل توسعه گردشگری دریایی از اولویت های این اداره کل در امسال است.

خبرنگاران توسعه گردشگری دریایی از اولویت های استان بوشهر است

محمد حسین ارسطو زاده روز دوشنبه به رسانه ها اعلام کرد: دریا یک موهبت الهی است که از هر جهت برای ساکنان ساحل نشین با اهمیت و خاص بوده و رزق و روزی آنان با دریا و دریانوردی گره خورده است.

وی اعلام کرد: در کنار صید و صیادی که رزق ساکنان از این طریق و بسیار ارزشمند است می توان با کوشش در راستا توسعه زیر ساخت ها و یاری به امر گردشگری دریایی از این نعمت خدادادی بیشتر بهره برد.

ارسطو زاده افزود: سال گذشته کارهای خوبی در حوزه گردشگری دریایی استان انجام شد و بیشتر شهرستان های بندری این استان کار ساخت اسکله گردشگری را شروع کردند در این ارتباط ت همه کوشش ما این است در طرح جامع گردشگری استان، توسعه گردشگری دریایی و ارتقای کیفیت آن در امسال انجام گردد.

وی ادامه داد: در کنار گشت های دریایی، غواصی، ماهیگیری و دیگر زیبایی ها، به دنبال تعریف رویداد در این حوزه هستیم که مردم و گردشگران بتوانند دو سویه از این مبحث بهره ببرند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: با تصمیم خوب و هوشمندانه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امید می رود با عبور از شرایط کنونی و پسا کرونا، بار دیگر گردشگری صندلی خود را در بین مردم پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت صنایع دستی گفت: تقویت برنامه های آموزشی صنایع دستی در دوران پسا کرونا از دیگر برنامه های این اداره کل در امسال است.

ارسطوزاده یادآور شد: دوره های آموزشی تخصصی شاغلان صنایع دستی با موضوع بازار یابی، تقویت فراوری و فروش فراوریات صنایع دستی در سال 99 با موضوع آشنایی با اقتصاد صنایع دستی و راه کارهای برون رفت از بحران برگزار می گردد که این دوره ها چگونگی استفاده علمی از این شرایط و خروج از بازه های بحرانی شغلی را ارزیابی نموده و تصمیم گیری می نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ادامه داد: دوره های آموزشی فرصت های کارآفرینی، آشنایی با الگوها و تکنیک های بازاریابی و فروش در شرایط رکود مالی، آشنایی با فرایند و نحوه طراحی استقرار چرخه بهره وری در کسب وکارهای تعاونی و آشنایی با الگوهای علمی و کاربردی مبارزه با ویروس کرونا در کسب وکار از دیگر برنامه های آموزشی این اداره کل در حوزه صنایع دستی است که با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال جدید انجام می گردد.

وی گفت: در سال گذشته آموزش های فراوری محور در روستاها برگزار گردید که رضایتمندی آنان را در پی داشت و کوشش می گردد این فرایند آموزشی تدوام داشته باشد.

ارسطو زاده در باره پخش مستند نخل و خرما افزود: مستند نخل و خرما با همکاری و هماری اقامتگاه های بوم گردی و راهنمایان گردشگری استان بوشهر تهیه و از رسانه های ملی و بین المللی به سه زبان فارسی، انگلیسی و اسپانیایی تهیه شده و شبکه های مستند، هیسپان تی وی و پرس تی وی قرار بر پخش آن دارند که در زمان حاضر در شبکه مستند و هیسپان به نمایش درآمده است.

وی یادآور شد: نخل یکی از درختان مقدس در منطقه جنوب است و استان بوشهر از حیث داشتن تراکم بالای نخل و فراوری محصولاتی همچون خرما شهره و آوازه بسیاری در دنیا دارد می تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری از آن استفاده کند.

این مقام مسئول ادامه داد: به غیر از خرما که میوه درخت نخل است محصولات بسیاری از جمله صنایع دستی حصیری، شیره خرما، خارک، رطب و محصولات ترکیبی دیگری که حاصل میوه این درخت تهیه می گردد.

ارسطوزاده گفت: استان بوشهر دارای ظرفیت های بی شماری در حوزه گردشگری است که با برنامه ریزی و معرفی آن و در نتیجه برگزاری رویدادهایی با این موضوع می تواند استان بوشهر را بیش از هر چیزی در راه توسعه صنعت گردشگری قرار دهد.

وی با اشاره به فعالیت سمن های استان بوشهر برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت خودجوش برای فراوری و توزیع ماسک و اقلام بهداشتی در بین مردم افزود: همیاری و همکاری سمن ها و انجمن های وابسته به مجموعه میراث فرهنگی در این شرایط ستودنی است چرا که این سمن ها به صورت خودجوش و در کنار پویش های مردمی با راه اندازی کارگاه های فراوری ماسک به یاری پیشگیری از این بیماری آمدند.

ارسطوزاده افزود: این انجمن ها با همراهی دیگر دستگاه ها به فراوری و توزیع ماسک در بین مردم می پردازند و برای رعایت بیشتر و یاری به پویش در خانه بمانیم با یک کار فرهنگی برای تشکر از کسانی که درخانه مانده اند و برای آموزش نکات بهداشتی و رعایت موارد ایمنی در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به خانه های نیازمند سرزده و با آموزش بچه ها و والدین اقدام های پیشگیرانه را یادآور می شوند و با توزیع بسته های بهداشتی شامل ژل ضدعفونی دست، دستکش و ماسک، خانواده ها را در انجام موارد یاد شده مطلع می نمایند.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 381

به "خبرنگاران توسعه گردشگری دریایی از اولویت های استان بوشهر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توسعه گردشگری دریایی از اولویت های استان بوشهر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید