خبرنگاران روایت روزنامه هلندی از حمله سایبری چین و روسیه به آژانس دارویی اروپا

به گزارش هدا بلاگ، تهران- خبرنگاران- روزنامه هلندی فولکشکرانت مدعی شد که یک آژانس اطلاعاتی روسیه و جاسوس های چینی پشت حمله سایبری به آژانس دارویی اروپا در سال گذشته میلادی بودند.

خبرنگاران روایت روزنامه هلندی از حمله سایبری چین و روسیه به آژانس دارویی اروپا

با تور هلند ارزان از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام گشت و گذار کنید.

این روزنامه به نقل از منابع مطلع از تحقیقات در این زمینه نوشت که چینی ها به وسیله هک سامانه های یک دانشگاه آلمانی به این آژانس دسترسی پیدا کردند درحالیکه ادعا می گردد که روس ها از نواقص تایید دو مرحله ای ورود به سیستم آژانس دارویی اروپا استفاده کردند.

منابع مطلع مدعی شدند که هکرهای روسی به مدت یک ماه به سامانه های آژانس دارویی اروپا دسترسی داشتند.

روزنامه هلندی فولکشکرانت روز شنبه مدعی شد که آژانس دارویی اروپا توسط جاسوس های چینی در نیمه اول سال 2020 هدف نهاده شد که با حمله آژانس های اطلاعاتی روسیه در اواخر سال گذشته همراه شد.

این روزنامه هلندی افزود: آنها به دنبال این بودند که در کدام کشورها از واکسن کووید-19 شرکت فایزر و بیونتک استفاده می گردد و اینکه آنها چه میزان واکسن خریداری می نمایند.

آژانس دارویی اروپا واقع در آمستردام هلند 19 آذر ماه از یک حمله سایبری اطلاع داد که در آن اسناد مربوط به واکسن و داروهای کرونا بر روی اینترنت منتشر شد.

وزارت خارجه چین و روسیه از اظهار نظر در این مورد خودداری کردند. این درحالیست که دو کشور همیشه ادعاهای غرب در خصوص حملات سایبری با عاملیت خود را رد کردند.

آژانس دارویی اروپا با همکاری نهادهای اجرایی اروپایی و هلندی تحقیقات را در آن موقع شروع کردند ولی هنوز به صورت رسمی جزئیاتی در این خصوص ارائه ندادند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2464

به "خبرنگاران روایت روزنامه هلندی از حمله سایبری چین و روسیه به آژانس دارویی اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روایت روزنامه هلندی از حمله سایبری چین و روسیه به آژانس دارویی اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید