خبرنگاران شهرداری ها بحث تکریم ارباب رجوع را با جدیت دنبال نمایند

به گزارش هدا بلاگ، شیراز- خبرنگاران- مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس گفت: شهرداری ها بحث تکریم ارباب رجوع و جلب رضایت شهروندان و مراجعان را به عنوان یک اولویت مهم با جدیت دنبال نمایند.

خبرنگاران شهرداری ها بحث تکریم ارباب رجوع را با جدیت دنبال نمایند

پرویز کهندل، با بیان اینکه جلب رضایت شهفرایندان و ارباب رجوع نباید به عنوان یک حلقه گمشده در مبادلات و ارتباطات شهرداری ها باشد اضافه نمود: شهرداری ها از جمله مجموعه هایی هستند که شهفرایندان در زمینه های مختلف ارتباط زیادی با آنها دارند و در طول شبانه روز در بخش های مختلف از این مجموعه در قبال پرداخت عوارض خدمات دریافت می نمایند.

وی، با اشاره به منشور حقوق شهفرایندی دولت که در سال 95 پس از امضای رییس جمهوری به دستگاه ها ابلاغ شد توضیح داد: یکی از حقوق مورد تاکید در این منشور حق کرامت انسانی است که تاکید شده شهفرایندان باید از این حق به نحو یکسان بهره مند شوند.

او اضافه نمود: بر همین اساس، یکی از اقدامات شهرداری ها برای تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق و کرامت انسانی و شهفرایندی مراجعان، ایجاد و راه اندازی میز خدمت حضوری و غیرحضوری (الکترونیکی) است.

کهندل گفت: با توجه به تاثیر فعالیت میز خدمت غیر حضوری (الکترونیکی) بر کاهش فساد اداری، کاهش میزان مراجعات شهفرایندان، کاهش ترافیک و به ویژه در شرایط امروز که شاهد شیوه ویروس کرونا هستیم بحث کاهش تجمع، شهرداری ها باید اهتمام ویژه ای نسبت به راه اندازی این میز در سطح مجموعه خود داشته باشند که تا به امروز اقداماتی نیز اجرا شده است.

وی اضافه نمود: در شهرداری شیراز هم اینک بخش های مختلف فرایند صدور و دریافت مجوز و پروانه ساختمانی به شکل الکترونیک و غیر حضوری انجام می گردد و متقاضی می تواند این مراحل را دنبال کند.

شهرداری ها در خط مقدم مقابله با کرونا

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس، با اشاره به نقش شهرداری ها و نیروهای شهرداری در مقابله با بیماری کرونا گفت: از ابتدای شیوع این بیماری نیروهای شهرداری با ضدعفونی و گندزدایی معابر شهری و اماکن عمومی به مقابله با این ویروس پرداختند.

کهندل اضافه نمود: علاوه بر ضدعفونی معابر شهری، شهرداری ها اقدامات دیگری همچون نصب تابلوها و بنرهای آموزشی پیشگیری از شیوع کرونا، ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی، ترمینال ها، میادین و بازارچه ها، جمع آوری پسماندهای آلوده، جداسازی پسماندهای بیمارستانی از پسماندهای عادی و تهیه و توزیع ماسک را نیز انجام دادند.

تاسیس سه شهر جدید در فارس

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس، تعداد شهرهای این استان را 110 شهر دانست و گفت: با توجه به اینکه سه شهر جدید در این استان در شرف تاسیس است به زودی تعداد شهرهای استان به 113 شهر خواهد رسید.

کهندل اضافه نمود: این شهرها شامل زنگی آباد در مرودشت، معزآباد در خرامه و رستاق در داراب خواهد بود.

وی، تعداد اعضای شورای شهرهای استان را 565 نفر برشمرد و ادامه داد: از مجموع 110 شورای شهر در استان شورای شهر شهرداری خیرآباد خرامه و شورای شهر مرودشت نیز منحل شدند.

14 تا 20 تیرماه هفته نکوداشت شهرداری ها و دهیاری ها

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس، ضمن گرامیداشت 14 تا 20 تیرماه هفته نکوداشت شهرداری ها و دهیاری ها گفت: این هفته فرصت مناسبی برای معرفی و بیان اقدامات، دستاوردها و توانمندی های مدیریت شهری و روستایی است.

کهندل، در مورد عناوین روزهای این هفته نیز گفت: بر این اساس از 14 تا 20 تیرماه به ترتیب به نام روز شهرداری و دهیاری، جهش فراوری و اقتصاد مقاومتی؛ روز شهرداری و دهیاری، صیانت از حقوق شهفرایندی، اعتلای سرمایه اجتماعی و قانون مداری؛ روز شهرداری و دهیاری؛ سکونتگاه زیست پذیر و ارتقای کیفیت زندگی؛ روز شهرداری و دهیاری، آموزش، توانمند سازی و فناوری های نوین؛ روز شهرداری و دهیاری، ایثار، همگرایی و عملکرد جهادی؛ روز شهرداری و دهیاری، صیانت از هویت، کالبد، دانش بومی و میراث شهر و روستا و روز شهرداری و دهیاری، پویشی به سوی گام دوم انقلاب نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1085

به "خبرنگاران شهرداری ها بحث تکریم ارباب رجوع را با جدیت دنبال نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهرداری ها بحث تکریم ارباب رجوع را با جدیت دنبال نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید