ضرورت غربالگری مسافران در دروازه های پایتخت، اختصاص مکان قرنطینه برای مسافران مشکوک به بیماری

به گزارش هدا بلاگ، عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت غربالگری مسافران در دروازه های پایتخت جهت پیشگیری از کرونا، گفت: باید مکانی برای قرنطینه مسافران مشکوک به این بیماری در نظر گرفته گردد.

ضرورت غربالگری مسافران در دروازه های پایتخت، اختصاص مکان قرنطینه برای مسافران مشکوک به بیماری

از سفر با کانادا تور قیمت لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، ناهید خداکرمی عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار گردید، درباره موضوع کرونا، گفت: قبل از اعلام ورود این بیماری در کشور در کمیسیون سلامت پیشنهاد دادم که در تبصره بودجه برای بیماری های واگیر هم اعتباری اختصاص دهند در جهت محافظت از شهروندان هزینه و ردیف یاری شهرداری در نظر گرفته گردد.

وی اضافه نمود: همچنین اعلام کردم که شهرداری یاری هزینه ای را برای نظام پزشکی و انجمن های علمی در نظر داشته باشد، ولی آن موقع پذیرش این موضوع سخت بود به ویژه زمانی که اسم پزشکان و گروه سلامت می آید می گویند این قشر پول دار هستند در حالی که ما با سلامت جامعه روبه رو هستیم.

این عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران ادامه داد: متأسفانه شرایط آن موقع طوری نبود که بودجه بیشتری اختصاص داده گردد، ولی اکنون امیدوارم اعضای شورای شهر و بودجه ریزان شهرداری بتوانند بودجه سلامت شهرداری را تقویت نمایند.

خداکرمی گفت: از چهارشنبه هفته گذشته که اعلام شد کرونا به ایران آمده با مشورت رئیس کمیسیون حمل و نقل و اعضای کمیسیون سلامت نامه ای را تصمیم گرفتیم برای شخص حناچی شهردار تهران بنویسیم که 6 بند عملیاتی داشت.

وی اظهار داشت: تشکیل ستاد بحران کرونا در تهران و تهیه محتوای حفاظت شخصی و عمومی و نصب بیلبورد ها از جمله بند های عملیانی این نامه بود و محتوای آموزشی خوشبختانه به صورت استاندارد تهیه شد و نکته مهم همراهی شهرداری با وزارت بهداشت و سازمان های مربوطه بود.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران اظهار داشت: هفته ای که گذشت در صحن شورا تذکر دادم که شهرداری با همکاری پلیس راهور در مبادی ورودی و خروجی تهران کنترل هایی انجام دهد و غربالگری صورت گیرد و مکانی برای قرنطینه در نظر گرفته گردد.

خداکرمی گفت: تصمیم گیر نهایی دراین زمینه ما نیستیم زمانی که خبر کرونا در قم منتشر شد از همان زمان ما معتقد به محدودیت عبور و مرور در این شهر بودیم، ولی با هر مسؤولی که صحبت کردیم اعم از وزارت بهداشت و استانداری گفتند این کار امکانپذیر نیست.

وی اظهار داشت: تعدد تصمیم سازی در کشور داریم و باید حل این مسائل در امور سلامت بر عهده وزارت بهداشت باشد همانطور که مسائل مذهبی به مراجع تقلید سپرده شده و موضوعات مهندسی توسط سازمان مهندسی تصمیم گیری می گردد. به نظرم باید وزارت بهداشت تصمیم هایی را در این زمینه با هماهنگی هایی داشته باشد.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران اظهار داشت: آخرین اقدامی که شورای شهر در مقابله با ویروس کرونا انجام داده تصویب لایحه دوفوریتی بود تا بودجه ای برای این مسأله اختصاص داده گردد.

* نحوه روبرو با بیماران بر زمین افتاده مشکوک به کرونا

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی درباره اینکه اخیراً در بعضی از ویدئو هایی که در فضای مجازی منتشر شده افرادی مشکوک به کرونا در خیابان به زمین افتاده اند چه اقدامی باید انجام داشت گفت: تعیین نیست این افراد به چه دلیل بر زمین افتاده اند کسانی که مبتلا به کرونا باشند دچار سندروم تنفسی بوده و با تنگی شدید نفس همراه هستند.

وی اضافه نمود: شهروندان در صورت روبرو با چنین مشکلاتی حتما با شماره 115 اورژانس تماس گرفته تا اقدامات لازم برای این افراد انجام گیرد.

* شست وشو و ضدعفونی میادین میوه و تره بار طی روز

خداکرمی از شست وشو و ضدعفونی میادین میوه و تره بار در پایتخت اطلاع داد و گفت: به نظرم باید ورودی اطراف میادین میوه و تره بار هم غربالگری گردد و تب افراد مورد کنترل قرار گیرد.

عضو شورای سالامی شهر تهران اضافه نمود: اگر شهروندان علائمی مانند تب، ترشحات بینی و یا به طور کلی علائم مشابه سرماخوردگی دارند از منزل بیرون نیایند و حتما از ماسک و دستکش استفاده نمایند.

خداکرمی با تأکید بر اینکه هر نوع سرماخوردگی دلیل بر ابتلا به کرونا نیست گفت: کرونا با تب، سردرد و تنگی نفس همراه است که گاهی بعضی از افراد به طور خفیف مبتلا به آن می شوند و حتی متوجه آن نخواهند شد.

وی تأکید کرد: نکته مهم برای ابتلا به کرونا قرنطینه خانگی است شهروندان باید در صورت ابتلا به این بیماری رعایت مسائل بهداشتی را مدنظر قرار دهند تا پیشگیری از این مسأله انجام گیرد.

این عضو شورای شهر تهران به نقش سازمان های مردم نهاد در پیشگیری از کرونا اشاره نمود و گفت: این سازمان ها می توانند با همکاری سایر دستگاه ها نقش مؤثری را ایفا نمایند.

* استفاده از ماسک در افراد غیربیمار می تواند سبب رشد باکتری ها گردد

خداکرمی در پاسخ به این پرسش که آیا استفاده از ماسک برای همه مردم ضرورت دارد گفت: خیر، زمانی که همه گیری شدید باشد ماسک احتیاج است در غیر این صورت اگر افراد سالم از ماسک استفاده نمایند یا هر چند ساعت یکبار آن را عوض ننمایند منشأ رشد باکتری هایی می گردد که در دهان انسان فعال هستند.

وی بیان داشت: استفاده از ماسک برای همه ضرورتی ندارد و افراد نباید نگران این موضوع باشند.

*تمهیداتی برای پیشگیری از کرونا در بچه ها کار و خیابان

عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص بچه ها کار و خیابان گفت: دستورالعمل های لازم در اختیار پیمانکاران قرار داده شده امیدوارم فعالیت این بچه ها به حداقل برسد.

وی اضافه نمود: تا حدود زیادی فعالیت این بچه ها مهار شده است، ولی باید توجه داشت اقدام اساسی کار شهرداری نیست، ولی برای بچه ها سر چهارراه می گردد تمهیداتی با یاری بهزیستی و استانداری انجام داد که این موضوع مورد نظر شهرداری قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 201

به "ضرورت غربالگری مسافران در دروازه های پایتخت، اختصاص مکان قرنطینه برای مسافران مشکوک به بیماری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت غربالگری مسافران در دروازه های پایتخت، اختصاص مکان قرنطینه برای مسافران مشکوک به بیماری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید