خبرنگاران فشار هند بر میانمار برای بازگشت مسلمانان روهینگیا

به گزارش هدا بلاگ، دهلی نو-خبرنگاران- ریوا گانگولی سفیر هند در بنگلادش اعلام کرد که دهلی نو در حال فشار بر میانمار جهت بازگشت امن و پایدار مسلمانان روهینگیا به کشور خود می باشد.

خبرنگاران فشار هند بر میانمار برای بازگشت مسلمانان روهینگیا

نشریه دیلی استار چاپ بنگلادش روز جمعه نوشت: سفیر هند در سخنرانی خود در اردوگاه مسلمانان روهینگیا در منطقه کاگس بازار بنگلادش گفت: ما از دولت میانمار خواسته ایم تا مساله روهینگیا را به صورت دوجانبه با بنگلادش حل نماید.

سفیر هند همچنین کمک های انسان محبت آمیز این کشور را به مسلمانان روهینگیا اهدا کرد. هند تا به امروز با میانمار برای ساخت خانه های پیش ساخته جهت بازگشت مسلمانان روهینگیا کمک کرده است. با این حال دهلی نو از سوی سازمان های بین المللی به دلیل عدم فشار بر میانمار در خصوص مساله روهینگیا مورد انتقاد قرار گرفته است.

تلاش های بنگلادش و میانمار برای بازگشت مسلمانان روهینگیا به خانه های خود موفقیت آمیز نبوده است. مسلمانان روهینگیا معتقدند که شرایط در استان راخین برای بازگشت آنها مهیا نشده است و آنها ضمانت دریافت حقوق شهروندی را از سوی دولت میانمار دریافت نکرده اند.

توافق هند و میانمار برای توسعه استان راخین

نشریه هندو روز جمعه نوشت: هند و میانمار در طول سفر یو وین مینت رییس جمهوری میانمار به هند 10 توافقنامه در زمینه های مختلف از جمله توسعه استان راخین امضا کردند.

یو وین مینت رییس جمهوری میانمار در سفری چهار روزه از هند دیدار می کند. وی روز گذشته با نارندرا مودی نخست وزیر هند و رام نات کویند رییس جمهوری این کشور دیدار کرد.

وزارت امور خارجه هند گفت: در میان قرارداد های امضا شده، چهار یاداشت تفاهم شامل به استان راخین مربوط می شود و شامل پروژه هایی مانند انبار های ذخیره بذر و سیستم های آبرسانی، سیستم های انرژی خورشیدی برای پنج شهر و احداث دو جاده و ساخت پیش دبستانی می شود. سایر تفاهم نامه ها، همکاری در محصولات نفتی، ارتباطات و حفاظت از ببرها و سایر حیوانات وحشی را پوشش می دهد.

طبق گزارش مقام های بنگلادش از ماه اوت(مرداد) سال 2017 قریب به 700 هزار مسلمان روهینگیا به بنگلادش فرار کرده اند، درحالی که پیش از این چند صد هزار نفر از مسلمانان روهینگیا در مناطق مختلف بنگلادش زندگی می کردند.

اکنون نیزحدود یک میلیون نفر از مسلمان روهینگیا در اردوگاه های مهاجران در منطقه کاگس بازار بنگلادش زندگی پرصعبی را می گذرانند که 700 هزار نفر آنها پس از آغاز دور جدید خشونت ها در میانمار در اواخر ماه اوت سال2017 به بنگلادش فرار کردند.

بسکمک از مردم میانمار روهینگیایی ها را مهاجرینی غیرقانونی می دانند و لذا این مردمان از تبعیض هایی که علیه شان روا می رود در رنج هستند. دولت میانمار با روهینگیایی ها همانند مردمانی فاقد ملّیت و بی خانمان برخورد می کند و به آنها تابعیت نمی دهد. روهینگیایی ها با محدودیت های سفت و سختی روبرو هستند؛ از جمله محدودیت در جابجایی، دسترسی به امکانات پزشکی و آموزشی.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 246

به "خبرنگاران فشار هند بر میانمار برای بازگشت مسلمانان روهینگیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فشار هند بر میانمار برای بازگشت مسلمانان روهینگیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید