خبرنگاران کاخ سفید: ترامپ بازرس کل وزارت خارجه را به توصیه پمپئو اخراج کرد

به گزارش هدا بلاگ، تهران- خبرنگاران- کاخ سفید اذعان کرد که اخراج بازرس کل وزارت خارجه آمریکا توسط دونالد ترامپ، به توصیه مایک پمپئو اجرا شده است.

خبرنگاران کاخ سفید: ترامپ بازرس کل وزارت خارجه را به توصیه پمپئو اخراج کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از اعلام شروع تحقیقات در کنگره آمریکا درباره اخراجاستیو لینیک بازرس کل وزارت خارجه این کشور، کاخ سفید گفت که این کار از سوی مایک پمپئو وزیر خارج ایالات متحده توصیه شده و ترامپ آن را پذیرفته است.

یک مقام کاخ سفید بامداد یکشنبه گفت که پمپئو توصیه به اخراج بازرس کل وزارت خارجه آمریکا نموده و دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور با آن موافقت نموده است.

الیوت انگل رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان و سناتور باب منندز عضو ارشد کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا روز شنبه (به وقت محلی) در نامه های جداگانه ای به کاخ سفید و وزارت خارجه این کشور، خواهان تحقیق درباره دستور ترامپ برای اخراج لینیک شدند.

این نمایندگان خواهان ارائه تمام گزارش های مرتبط با اخراج این فرد و ارسال آن به این کمیته ها تا آدینه پیش رو شدند.

انگل و منندز در این نامه نوشته اند: اخراج بی سابقه بازرس کل لینیک از سوی رئیس جمهوری، تازه ترین اخراج بازرسان کل، دیده بان کلیدی مستقل از آژانس های فدرال بر دولت است. ما بدون قید و شرط مخالف اخراج با انگیزه سیاسی بازرسان عمومی و دست بردن رئیس جمهوری در این پست های مهم هستیم.

دو عضو ارشد دموکرات کنگره آمریکا اضافه کردند: گزارش ها حاکی از آن است که پمپئو وزیر خارجه به شخصه اخراج لینیک را توصیه نموده است و درک ما این است که او این کار را کرد زیرا بازرس کل در خصوص اقدامات خلاف خود پمپئو پرونده باز نموده بود.

انگل و منندز اظهار کردند: چنین اقدامی که به طور واضح برای محافظت از وزیر پمپئو در برابر پاسخگویی اقدامات شخصی طراحی شده است، بنیان نهادهای دموکراتیک ما را تضعیف می نماید و ممکن است یک عمل تلافی جویانه غیرقانونی باشد.

در نامه دو عضو کمیته امور خارجی و روابط خارجی کنگره آمریکا تاکید شده است: این نگرانی با این واقعیت تقویت می گردد که تنها ساعاتی پس از تصویب قانون قهرمانان در مجلس نمایندگان که شامل حمایت های قانونی اضافی برای بازرسان عمومی است، انجام شد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در تازه ترین اقدام خود یکی دیگر از بازرسانی را که در استیضاح وی در جریان پرونده موسوم به اوکراین گیت دست داشت، برکنار کرد.

کاخ سفید لینیک را متهم نموده است بخشی از اسناد ارائه شده از سوی رودی جولیانی وکیل شخصی ترامپ را به اعضای کنگره ارائه داده است.

اما از نظر اعضای کنگره آمریکا، لینیک به تازگی پرونده تحقیق پیرامون عملکرد پمپئو را هم بازنموده بود که این خود می تواند از دلایل برکناری او باشد.

ترامپ در نامه ای خطاب به رهبران کنگره آمریکا، مدعی شده که لینیک دیگر از اعتماد کامل وی برخوردار نیست و باید ظرف 30 روز پست خود را ترک کند.

وی همچنین، استفان آکارد را جانشین مقام تازه برکنار شده کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 697

به "خبرنگاران کاخ سفید: ترامپ بازرس کل وزارت خارجه را به توصیه پمپئو اخراج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کاخ سفید: ترامپ بازرس کل وزارت خارجه را به توصیه پمپئو اخراج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید