خبرنگاران گمیشان از نفوذ سیل ایمن شد

به گزارش هدا بلاگ، گرگان - خبرنگاران - سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان گفت که در منطقه عمومی جنوب و شرق شهر گمیش تپه مرکز شهرستان گمیشان واقع در شمال غربی استان با انجام دایک حفاظتی به طول 5 هزار و 500 متر ، منطقه از ورود سیلاب احتمالی ایمن شد.

خبرنگاران گمیشان از نفوذ سیل ایمن شد

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی شرکت آب منطقه ای، سید محسن حسینی گفت: این طرح با پیگیری مدیریت بحران استان گلستان، فرمانداری گمیشان و کوشش همکاران در شرکت آب منطقه ای و یاری سایر دستگاه های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی و قرارگاه خاتم الانبیا و بکارگیری 10 دستگاه بیل مکانیکی به خاتمه رسید.

وی اضافه کرد: هدف از اجرای ترمیم و ترفیع دایک حفاظتی در جنوب و جنوب شرق شهر گمیش تپه جلوگیری از نفوذ آب سیلاب احتمالی روزهای آینده به این شهر است.

سیل فروردین سال گذشته بخش هایی از شهر 20 هزار نفری گمیش تپه مرکز شهرستان گمیشان استان گلستان را به زیر آب برد.

طغیان شاخه فرعی گرگان رود علت اصلی بروز این سیل بود.

گمیشان یکی از قدیمی ترین سکونتگاه های ترکمن نشین شمال ایران با پیشینه تاریخی کهن از شمال به کشور ترکمنستان از جنوب به بندرترکمن، از شرق به آق قلا و از غرب به دریای خزر منتهی می گردد.

این شهر در گذشته به دلیل بالا بودن سطح آب دریای خزر و انجام مراودات تجاری با کشور شوروی اهمیت مالی داشت.

بیشتر ساکنان گمیشان ملاح و صاحب قایقهای عظیم بودند و حمل بار بین بنادر کشور و روسیه قبل از تشکیل اتحاد جماهیر شوروی بوسیله آنان انجام می گرفت که امروز عمدتا به وسیله کشاورزی و صیادی تامین معاش می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 327

به "خبرنگاران گمیشان از نفوذ سیل ایمن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گمیشان از نفوذ سیل ایمن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید