خطر بیماری های جدی با غذایی که مگس رویش می نشیند

به گزارش هدا بلاگ، خبرنگاران : وقتی یک مگس غذای شما را لمس می نماید احتمالا این تنها چیزی نیست که مگس در آن روز بر روی آن فرود آمده است.

خطر بیماری های جدی با غذایی که مگس رویش می نشیند

همه ما در کافی شاپ یا رستوران با این صحنه روبرو شده ایم که مگس روی غذا یا سفارش مان بنشیند.

به گزارش خبرنگاران، هنگامی که مگسی روی غذای شما فرود می آید، باید شیره های گوارشی را آزاد کند تا آن را به صورت مایع ببلعد. به طور خلاصه، بعضی از مگس ها از رژیم غذایی مایع پیروی می نمایند.

کارشناسان دریافته اند که بیشتر گونه های شناخته شده مگس دندان ندارند و نمی توانند غذای جامد بجوند، زیرا قسمت های دهان آنها شبیه نی های اسفنجی است.

بعضی مگس ها برای اینکه غذای بیشتری را در معده خود نگه دارند، سعی می نمایند مایعات موجود در آنچه قبلاً خورده اند را کاهش دهند. حشرات غذا را به صورت حباب های استفراغ خشک می نمایند. هنگامی که مقداری از آب آن تبخیر شد، می تواند این غذای غلیظ تر را بخورد.

انسان برای دریافت مواد مغذی از غذا نیازی به این همه آب دهان و استفراغ ندارد، اما در بزاق خود شیره گوارشی فراوری می نماید، آنزیمی به نام آمیلاز که بعضی نان ها را در حین جویدن پیش هضم می نماید.

آمیلاز نشاسته را که نمی توانید طعم آن را بچشید، به قند های ساده مانند گلوکز تجزیه می نماید که می توانید طعم آن را بچشید. به همین علت است که نان هر چه بیشتر بجوید شیرین تر می گردد.

هنگامی که مگس ها فرود آمدند، از گیرنده های روی پا ها برای شناسایی غذا استفاده می نمایند.

ممکن است متوجه شده باشید که مگسی پاهایش را به هم می مالد، مانند مشتری گرسنه ای که برای یک غذا آماده می گردد. به این کار نظافت می گویند - مگس اساساً خودش را مرتب می نماید و بعلاوه حسگر های چشایی را روی مو های نرم پاهایش می کشد تا ایده بهتری از آنچه در غذایی که روی آن فرود آمده است را دریافت کند.

- آیا باید غذایی را که مگس روی آن افتاده است دور بریزید؟

وقتی یک مگس غذای شما را لمس می نماید، احتمالاً این تنها چیزی نیست که مگس در آن روز بر روی آن فرود آمده است. مگس ها اغلب روی اجسام درشت مانند زباله یا مواد غذایی پوسیده که مملو از میکروب هستند می نشینند و میکروب ها می توانند پرواز نمایند و اگر مگس به میزان کافی بماند، ممکن است به وعده غذایی شما وارد گردد.

این بسیار خطرناک تر از بزاق او است، زیرا بعضی از میکروب ها می توانند باعث بیماری هایی مانند وبا و حصبه شوند. با این حال، اگر مگس بیشتر از چند ثانیه باقی نماند، احتمال انتقال میکروب کم است و ممکن است غذای شما خوب باشد.

برای جلوگیری از فرود حشرات روی غذایتان، باید همواره آن را بپوشانید و اگر خانه شما پر از مگس است، می توانید از تله های ساده برای خلاص شدن از شر آن ها بهره ببرید. گیاهان گوشتخوار بعلاوه می توانند مگس ها را بخورند و به کنترل تعداد آن ها یاری نمایند.

منبع: رکنا
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3340

به "خطر بیماری های جدی با غذایی که مگس رویش می نشیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر بیماری های جدی با غذایی که مگس رویش می نشیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید