خلاء و شکاف در ورزش همگانی زیاد است، از نقش مدارس نباید غافل شد

به گزارش هدا بلاگ، حسین شیروانی در مصاحبه با خبرنگاران درباره نقش ورزش همگانی در زندگی مردم گفت: فعالیت بدنی و انجام فعالیت های ورزشی برای تمام شهروندان یک احتیاج روزمره است. ورزش از قهرمانی تا همگانی دارای ابعاد مختلفی است. مهم ترین قسمت ورزش که مسئولان باید روی آن سرمایه گذاری نمایند چرا که مستقیم بر سلامت و نشاط جامعه اثرگذار است، ورزش همگانی است.

خلاء و شکاف در ورزش همگانی زیاد است، از نقش مدارس نباید غافل شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

وی در ادامه اعلام کرد: اینکه چرا ورزش همگانی مغفول مانده و به صندلی واقعی خود نرسیده، باید آسیب شناسی گردد. همچنین باید آنالیز گردد که چرا میل و گرایش زیادی به سمت ورزش همگانی نیست. ابتدا باید نهادهایی که متولی این امر هستند، فرهنگ سازی اساسی انجام دهند. اینکه چقدر ورزش را آموزش می دهند و درباره مزایای آن با مردم صحبت می نمایند، موضوع بسیار مهمی است که باید به آن رسیدگی گردد. ورزش در پیشگیری از بیماری ها نقش بسزایی دارد و دُز مصرف دارو را کم می نماید؛ اینها مسائلی است که باید فرهنگ سازی در آن انجام گیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله تأکید کرد: نهادهایی که متولی این امر هستند، ابتدا به وزارت آموزش برمی گردند. در چند سال گذشته حرکت هایی صورت گرفته اما آنقدر خلاء و شکاف زیاد است که باید جدی تر در آن ورود کرد که بتواند اثرگذار باشد. از نقش مدارس نیز نمی توان غافل شد چرا که همواره در فرهنگ سازی مهم بودند و بیشترین استعدادها از مدارس خواهد بود. درواقع، شالوده و اساس آموزش، مدارس هستند و فرزندانمان سبک زندگی را آنجا شناسایی می نمایند.

شیروانی ادامه داد: آموزش و پرورش نیز یکی از نهادهای جدی در این زمینه است که به آموزش و فرهنگ سازی می تواند یاری و بسترهای لازم را فراهم کند.

وی درباره روزهای کرونایی نیز گفت: آنچه در مقالات می خوانیم نشان می دهد که ورزش نقش مثبتی در آماده سازی و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد و ورزش منظم می تواند ابتلا به بیماری را کاهش دهد. شواهد نشان می دهد افراد مبتلا پس از بهبودی در زمان ریکاوری نیز یکسری فعالیت های ورزشی را انجام می دهند و تا حدودی به بازگشت سریعتر بیماری یاری می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1411

به "خلاء و شکاف در ورزش همگانی زیاد است، از نقش مدارس نباید غافل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلاء و شکاف در ورزش همگانی زیاد است، از نقش مدارس نباید غافل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید