خودروی برقی که با یک بار شارژ 1200 کیلومتر طی می نماید

به گزارش هدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از فیوچریسم، شرکت مرسدس بنز از طرح اولیه یک خودروی برقی جدید به نام ویژن ای کیو ایکس ایکس(Vision EQXX)خبر داده است.

خودروی برقی که با یک بار شارژ 1200 کیلومتر طی می نماید

این طرح اولیه می تواند با یکبار شارژ مسافت 1200 کیلومتر(750 مایل) را طی کند که معادل فاصله پکن تا شانگهای است. هدف مرسدس بنز ساخت یک خودروی برقی با بیشترین کارآمدی و طولانی ترین مسافت طی شده با یک بار شارژ است.

البته مرسدس بنز تصمیمی برای فراوری تجاری طرح اولیه مذکور ندارد و تا به حال نیز فقط عکس هایی از این طرح اولیه منتشر شده است.

مارکوس شافنر رئیس بخش تحقیق و توسعه مرسدس بنز در این باره می گوید: این یک پروژه جدی است که در حقیقت در جستجوی نسل جدید فناوری ها است. ما تصمیم داریم دانشی که در این پروژه به دست می آوریم را در نسل آینده خودروها به کار بگیریم.

هنوز معین نیست این طرح اولیه چه زمان عرضه می گردد یا چه زمان نوآوری های به کاررفته در آن در خودروهای فراوریی این شرکت به کار می فرایند.

این درحالی است که خودروهای تسلا با یکبار شارژ می توانند مسافت 300 مایل را طی نمایند. خودروی مدل اس لانگ رنج این شرکت می تواند با یک بار شارژ مسافت 373 مایل را طی کند که معادل فاصله سانفرانسیسکو تا لس آنجلس است.

شرکت لوسید (رقیب تسلا) نیز مشغول توسعه یک خودروی برقی صندوق دار لوکس است و ادعا می نماید این وسیله نقلیه می تواند با یک بار شارژ مسافت 500 مایل را طی کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1696

به "خودروی برقی که با یک بار شارژ 1200 کیلومتر طی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی برقی که با یک بار شارژ 1200 کیلومتر طی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید