دستگیری سارقان حرفه ای هنگام ارتکاب جرم در مشهد

به گزارش هدا بلاگ، رئیس پلیس مشهد گفت:پلیس به صورت محسوس و نامحسوس در نقاط مختلف شهر حضور دارد و به دست اندازان به اموال مردم، هیچ ترحمی نخواهد کرد.

دستگیری سارقان حرفه ای هنگام ارتکاب جرم در مشهد

به گزارش از ، عباس صارمی ساداتی رئیس پلیس مشهد در انتها این عملیات 24 ساعته گفت: مبارزه قاطعانه با سرقت یکی از اولویت های اصلی پلیس برای ارتقای امنیت اجتماعی است به گونه ای که با تدابیر و دستورات ویژه سردار محمد کاظم تقوی فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی ردیابی و رصد های اطلاعاتی اموال مردم به صورت شبانه روزی در دستور کار کلانتری های مشهد نهاده شده است تا باورمندان به امنیت جلوه ای دیگر از اقتدار پلیس را به نظاره بنشینند.

او ادامه داد: به همین منظور همیشه طرح های ویژه ای برای مبارزه با جرایم و به خصوص جرم سرقت در دستور کار پلیس مشهد قرار می گیرد که بخش های بسیار اندکی از آن ها رسانه ای می گردد و مردم از فعالیت های خدمت گزاران خود در نیروی انتظامی برای ایجاد احساس امنیت آگاهی می یابند.

رئیس پلیس مشهد گفت: با هدف اجرای طرح هماهنگ و ضربتی برای دستگیری دزدان که از مدتی قبل با حضور سرکلانتری ها و روسای کلانتری های مشهد شروع شد، ابتدا محیط های جغرافیایی عملیات مورد شناسایی نهاده شد و سپس تجزیه و تحلیل های کارشناسی و ردیابی های اطلاعاتی ادامه یافت.

صارمی با اشاره به این که پلیس در این عملیات روی دزدان حرفه ای متمرکز شد، اضافه نمود: رصد های اطلاعاتی و شناسایی مخفیگاه دزدان با استفاده از تجهیزات نوین پلیسی و کارشناسی های علمی، از مدتی قبل در دستور کار نیرو های نامحسوس و اطلاعاتی نهاده شد و از سوی دیگر تحقیقات میدانی در پوشش های مبدل و غیرمحسوس درباره دزدان سابقه داری که باز هم به ارتکاب جرم روی آورده بودند وارد مرحله جدیدی شد و آن ها نیز تحت نظر پلیس نهاده شدند.

او با اشاره به این که سومین شاخه از این عملیات ضربتی برای دستگیری دزدان هنگام ارتکاب جرم طراحی شده بود، توضیح داد: تقویت نیرو های گشت پیاده موتوری کلانتری ها و گشت زنی های شبانه روزی در حوزه های استحفاظی، از مراحل دیگر اجرای طرحی بود که در دستور کار نیرو های کار آزموده و مشترک بخش های مختلف کلانتری ها نهاده شد.

رئیس پلیس مشهد گفت: در این عملیات ضربتی که با هماهنگی و حمایت های قضایی به انتها رسید 23 دستگاه خودرو و شش دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف شد. 79 فقره از سرقت ها و مقادیری مواد مخدر و کالا های قاچاق هم به دست آمد.

صارمی به دستگیری 50 مظنون به سرقت و دیگر جرایم در این عملیات اشاره نمود و اضافه نمود: طی 24 ساعت نیرو های کلانتری های مشهد در اقدامی غافلگیرانه و ضربتی 51 دزد را به دام انداختند که به اموال مردم در منازل، مغازه ها، خودرو ها دستبرد می زدند یا اقدام به زورگیری می کردند.

او ادامه داد: این طرح های ویژه با هدف ارتقای امنیت اجتماعی و رضایت مندی شهروندان صورت می گیرد و همچنان با قدرت ادامه می یابد بنابراین کسانی که هنوز در پی ارتکاب جرم هستند، بدانند که پلیس به صورت محسوس و نامحسوس در نقاط مختلف شهر حضور دارد و به دست اندازان به اموال مردم، هیچ ترحمی نخواهد کرد.

/ا.د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 235

به "دستگیری سارقان حرفه ای هنگام ارتکاب جرم در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری سارقان حرفه ای هنگام ارتکاب جرم در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید