دولت هند توافق با چین برای سرانجام دادن به منازعات مرزی را تکذیب کرد

به گزارش هدا بلاگ، دولت دهلی نو ضمن رد ادعای توافق با چین در مورد تنش های مرزی گفت: تنها اتفاقی که افتاده این است که سربازان دو کشور 600 متر عقب نشینی نموده اند.

دولت هند توافق با چین برای سرانجام دادن به منازعات مرزی را تکذیب کرد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از هندوستان تایمز، دهلی نو توافق با چین برای حل کامل منازعه مرزی در منطقه لداخ را رد نموده و توضیح داد: تنها اتفاقی که در این منطقه اتفاق افتاده یک عقب نشینی کوچک از سوی دو طرف بوده است.

در بیانیه وزارت خارجه هند آمده است: نزدیکی بیش از اندازه سربازان چینی و هندی در مرز گالوان خطر آفرین بود و دولت کشور موافقت کردند برای جلوگیری از تنش ناخواسته سربازان 600 متر عقب نشینی داشته باشند.

با این حال عقب نشینی مختصر سربازان به معنای امضا یک توافق نامه جامع بین دو کشور نیست و رایزنی های برای خاتمه دادن به تنش های مرزی در بالاترین سطوح ادامه دارد.

هند توضیح داد: پکن مدعی مالکیت بر تمام دره گالوان است و این ادعا به هیچ عنوان از سوی دهلی نو پذیرفته نخواد شد.

از سوی دیگر رسانه های دو کشور تاکید کردند: گشت زنی و شناسایی از سوی دو کشور به شدت ادامه دارد و پرواز پهپادها بر فراز ارتفاعات هیمالیا که منطقه مرزی دو کشور است بارها رصد شده است.

این در حالی است که هند و چین پیش تر در سال 2013 توافق نموده بودند برای جلوگیری از تحریک طرف مقابل از انجام عملیات های گشت زنی مرزی خودداری نمایند.

لازم به ذکر است مناقشه مرزی چین و هند عمری 70 ساله دارد و دو طرف مدعی مالکیت بر یک منطقه مشخص تکلیف نشده هستند که سازمان ملل خواسته با رای ساکنان آن مشخص تکلیف گردد.

در آخرین درگیری اجرا شده میان دو طرف 20 نظامی هندی حدود 3 هفته قبل کشته شدند و پس از آن تنش میان دو کشور به اوج خود رسید.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1117

به "دولت هند توافق با چین برای سرانجام دادن به منازعات مرزی را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت هند توافق با چین برای سرانجام دادن به منازعات مرزی را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید