دولت کانادا تا چه زمان باید یاری اقتصادی 2000 دلاری را به متقاضیان پرداخت کند؟

به گزارش هدا بلاگ، بعضی افراد معتقدند دولت فدرال بیش از درآمد سابق تعدادی از متقاضیان به آنها یاری اقتصادی می نماید و شاید اقتصاد کانادا به خاطر خرج های بیشتر این گروه از متقاضیان تا حدی شرایط بهتری پیدا می نماید.

دولت کانادا تا چه زمان باید یاری اقتصادی 2000 دلاری را به متقاضیان پرداخت کند؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای 5 ساله کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

این تحلیل جدیداشاره می نماید یاری مالی اضطراری دولت برای افراد بیکار باعث شده کشور بتواند از یک شوک ناگهانی مالی در دوران قرنطینه پاندمی کووید-19 به میلیون ها نفر جلوگیری کند.

ولی در عین حال نباید از یاد ببریم همانطور که اقتصاد کانادا ممکن است در کوتاه مدت شرایط بهتراز آنچه انتظار می رفت پیدا کند ،بعید نیست کشور در زمان خاتمه این برنامه در اکتبر با یک شوک درآمدی روبرو گردد.

با استناد به تخمین های اخیر دولتی، برنامه یاری مالی اضطراری دولت کانادا (CERB) که لیبرال های فدرال در ماه مارس راه اندازی اش را اعلام کردند، تا خاتمه ماه مه 43.5 میلیارد دلار به مردم پرداخت نموده است.

با استناد به گزارشی تحلیلی از شرکت کپیتال اکونومیکس، این بسیار بیشتر از 38 میلیارد دلار درآمدی است که کانادایی ها طی آن بازه از دست دادند.

استیون براون اقتصاددان ارشد کانادا این شرکت گفت: تایید تمدید این برنامه به مدت دو ماه باعث می گردد شانس بهبود مالی قوی تر نسبت به تخمین ها قوی تر باشد. ما حالا تخمین می زنیم که حتی با وجود کاهش استخدام، درآمد کلی خانوار تا حدود زیادی در فصل دوم نسبت به فصل اول بدون تغییر خواهد بود.

کپیتال اکونومیکس به این نتیجه رسید که برای یک فرد متوسط که کارش را در دوران بحران از دست داده، CERB جایگزین حدود 82 درصد از درآمد خواهد بود. اما برای حدود 2 میلیون کانادایی که کمتر از هزار دلار در ماه درآمد دارند، یک درآمد 2 هزار دلاری جدید ایجاد شده که منجر به افزایش درآمد معادل 200 تا 520 درصد شده است.

این شرکت در گزارش خود گفت: این شرح می دهد که چرا رقم کل دریافت کنندگان CERB در مارس که 8.4 میلیون نفر است میلیون ها نفر بیشتر از داده های بازار کار است.

بر اساس داده های مرکز آمار کانادا، از زمان آغاز قرنطینه در آوریل حدود 3 میلیون کانادایی شغل خود را از دست دادند و 2.5 میلیون نفر دیگر هم با کاهش ساعات کاری روبرو شدند.

با وجود اینکه ایده پشت برنامه این است که مردم با برگشتن شغل ها آن را رها خواهند کرد، به نظر می رسد نخست وزیر جاستین ترودو نسبت به زمان بازگشت شغل ها شک داشته باشد.

او این هفته با اعلام تمدید بازه برنامه از 16 هفته به 24 هفته گفت: حقیقت این است که حتی وقتی ما آغاز به باز کردن دوباره اقتصاد می کنیم، خیلی ها برای پرداخت هزینه ها احتیاجمند حمایت خواهند بود.

براون از کپیتال اکونومیکس می گوید: خاتمه دادن ناگهانی CERB می تواند بهبود مالی را کندتر بکند، حتی اگر به جای جولای برای برخی ها در سپتامبر اتفاق بیفتد.

گروه های فعال مقابله با فقر هم هشدار داده اند. دینا لد مدیر اجرایی مرکز عمل کارکنان گفت تمدید شدن CERB خبر خوبی است اما بعد از چند هفته کوتاه، کارکنان دوباره در همان شرایط قبل قرار می گیرند و شاید با یک فاجعه مالی روبرو بشوند.

او گفت از 3 میلیون کارمندی که در حال حاضر کار ندارند، خیلی ها در بخش هایی هستند که قرار نیست به زودی دوباره باز شوند و این باعث شده آن ها بسیار استرس داشته باشند و به همین دلیل باید اطمینان خاطر داشته باشند که تا وقتی که به CERB احتیاج دارند این برنامه از آن ها حمایت خواهد نمود.بنابراین دولت نباید در خاتمه دادن به پرداخت یاری مالی اضطراری عجله داشته باشد و لااقل برای این سه میلیون کارمند و کارگر که درآمدی نزدیک به 2000 دلار ماهیانه داشته اند ، برنامه را ادامه دهد تا به تدریج آنها در بازار کار فعال شده و در یکی از بخشهای تولیدی و یا خدماتی مشغول شوند.

براون خاتمه امسال را زمان مناسب قطع یاری های مالی می داند و معتقد است تا آن موقع بیشتر بیکاران سرنوشت خود را در بازار کار دریافته اند و افرادی که هنوز بیکار باشند بر اساس فرمول های رایج بیمه بیکاری یاری های مالی خود را دریافت خواهند کرد.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1425

به "دولت کانادا تا چه زمان باید یاری اقتصادی 2000 دلاری را به متقاضیان پرداخت کند؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "دولت کانادا تا چه زمان باید یاری اقتصادی 2000 دلاری را به متقاضیان پرداخت کند؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت کانادا تا چه زمان باید یاری اقتصادی 2000 دلاری را به متقاضیان پرداخت کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید