ذوالقدری: اردو با ایران باعث شد تا بلغارها بفهمند راه کسب مدال سخت است، اعتماد به نفس بازیکنانم بالا رفته است

به گزارش هدا بلاگ، سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندو بلغارستان گفت: اردوی مشترک با ایران علاوه بر جنبه های فنی، باعث شد تا بچه های بلغارستان متوجه شوند برای کسب مدال باید سختی کشید و راه کسب مدال سخت است.

ذوالقدری: اردو با ایران باعث شد تا بلغارها بفهمند راه کسب مدال سخت است، اعتماد به نفس بازیکنانم بالا رفته است

فرزاد ذوالقدری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد برگزاری اردوی مشترک تیم ملی بلغارستان با ملی پوشان ایران گفت: 22 روز در تهران صبح و بعدازظهر با تیم ملی تکواندو تمرین داشتیم و دو بازی تدارکاتی نیز انجام دادیم و در مجموع اردوی خیلی خوبی داشتیم. در ادامه یک هفته تمرین مشترک دیگر با ایران در شهر وارنا برگزار کردیم. اردوی مشترک با ایران علاوه بر جنبه های فنی، باعث شد تا بچه های بلغارستان متوجه شوند برای کسب مدال باید سختی کشید و راه کسب مدال سخت است. بلغارها در این اردوها دیدند که بچه های ایران چقدر جدی و سخت تمرین می نمایند.

وی در مورد سطح تورنمنت بین المللی صوفیه عنوان نمود: بلغارستان بعد از ماه ها وقفه در برگزاری مسابقات، با برگزاری اولین مسابقات رسمی که در رنکینگ المپیک از امتیاز برخوردار بود، شجاعت به خرج داد. به نظر من از لحاظ نحوه برگزاری این مسابقات به بهترین شکل ممکن برگزار گردید و تمام بازیکنان در قرنطینه بودند و مسابقات در سه شیاپ چانگ مجزا در هتل برگزار گردید. سطح کیفی مسابقات با حضور قهرمانان دنیا، آسیا و اروپا خیلی بالا بود و ما خودمان از حضور این همه شرکت نماینده شگفت زده شدیم. در مسابقات نیز ما پیروز به کسب دو مدال برنز شدیم و ایران نیز به دو مدال طلا دست پیدا کرد.

سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندو بغارستان در مورد تاثیر اردوی مشترک با تیم ایران در عملکرد بازیکنان این تیم گفت: اردوهای مشترک در طولانی مدت تاثیر خود را نشان می دهد، اما در همین مدت کوتاه یک ماهه که با ایران به صورت مستمر اردو داشتیم، اعتماد به نفس بازیکنان بالا رفت و به خودباوری رسیدند. عملکرد بازیکنانی که در ایران اردو بودند واقعاً خوب بود و یکی از بازیکنان 17 ساله ما در مقابل بردلی سیندون، قهرمان دنیا از انگلیس با اختلاف نزدیک مسابقه را واگذار کرد و دو راند نیز از او جلو بود. در مجموع هر دو اردو با تیم ایران خیلی خوب بود و در طولانی مدت تاثیر آن را خواهیم دید، اما در کوتاه مدت نیز تاثیر آن را مشاهده کردیم.

ذوالقدری در مورد شانس بلغارستان برای کسب سهمیه المپیک تاکید نمود: همه کوشش خود را انجام می دهیم و واقعاً سخت در حال کوشش هستیم. بچه ها نیز به بازیکنانی که قرار است در کسب سهمیه شرکت نمایند، یاری می نمایند و این خیلی خوب است. امیدوارم بتوانیم مزد زحمات خود را بگیریم، اما کار واقعاً سختی در پیش رو داریم و منتظر هستیم ببینیم چه اتفاقی می افتد.

وی در مورد تداوم همکاری بلغارستان با ایران گفت: اولین نفری که این پیشنهاد را داد، من بودم. تمرین با تیم ایران و بهره بردن از تجربیات فدراسیون ایران می تواند به بلغارستان یاری کند. خوشحالم همه چیز همانطور که پیش بینی می کردیم پیش می رود و فدراسیون ایران همکاری لازم را انجام می دهد و فدراسیون بلغارستان نیز در این رابطه دوستانی به صورت متقابل هر کاری از دستش برمی آید را انجام می دهد. تیم ملی ایران برای حضور در تورنمنت صوفیه به غیر از هزینه بلیت هیچ هزینه ای انجام نداد. فدراسیون تکواندو ایران در بحث فنی و انتقال تجربیات یاری می نماید و فدراسیون بلغارستان نیز اینگونه درصدد جبران است. امیدوارم این همکاری ها ادامه دار باشد و ما نه فقط در بحث بزرگسالان بلکه در رده های سنی نوجوانان و نونهالان این کار را تداوم بدهیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2611

به "ذوالقدری: اردو با ایران باعث شد تا بلغارها بفهمند راه کسب مدال سخت است، اعتماد به نفس بازیکنانم بالا رفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذوالقدری: اردو با ایران باعث شد تا بلغارها بفهمند راه کسب مدال سخت است، اعتماد به نفس بازیکنانم بالا رفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید