تکواندو به دنبال جبران ریو در توکیو

به گزارش هدا بلاگ، تیم ملی تکواندوی ایران با آرمین هادی پور و میرهاشم حسینی به دنبال افتخارآفرینی در توکیو و جبران ناکامی تکواندو در المپیک برزیل است.

تکواندو به دنبال جبران ریو در توکیو

به گزارش خبرنگاران، تکواندوی ایران و جهان در سالی که گذشت همچون دیگر رشته های ورزشی شدیدا تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفت و بسیاری از فعالیت های تیم ملی و رویدادهای بین المللی به تعطیلی کشیده شد.

پس از ماه ها تعطیلی اجباری اردوی تیم های ملی تکواندو، خاتمه با صدور مجوز از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ورزش، اردوی تیم های ملی با رعایت پروتکل های بهداشتی از سر گرفته شد و تیم ملی در غیاب آرمین هادی پور و میرهاشم حسینی تنها چهره های المپیکی ایران با 5 تکواندوکار 17 اسفند در تورنمنت بلغارستان به میدان رفت که حاصل آن 2 مدال طلای لطفی و بخشی و حذف سجاد مردانی، سروش احمدی و مهران برخورداری بود.

برگزاری لیگ تکواندو در شرایط شیوع کرونا و با رعایت پروتکل های بهداشتی از دیگر اقدامات خوب فدراسیون تکواندو در سال 99 بود، رقابت هایی که باعث شد تکواندوکاران بعد از مدت ها به روی شیاپ چانگ بروند و خود را محک بزنند.

هادی پور بدلیل مصدومیت و میرهاشم حسینی نیز به دلیل سرماخوردگی نتوانستند در این رقابت ها به میدان بروند.

مصدومیت شدید هادی پور بدترین خبر برای تکواندو در سال 99

در روزهایی که ملی پوشان تکواندو به ناچار به صورت شخصی تمرینات خود را پیگیری می کردند، آرمین هادی پور یکی از 2 چهره المپیکی ایران در حالی که در ساحل مشغول تمرین بود دچار مصدومیت شد، هادی پور بلافاصله راهی تهران شد تا توسط پزشکان فدراسیون پزشکی ورزشی تحت معاینه قرار گیرد. فدراسیون پزشکی ورزشی نیز پس از دریافت MRI با تشکیل کمیسیون پزشکی در تاریخ سوم مهر ماه 99 رسما با انتشار یک خبر اعلام کرد وی نیازی به انجام عمل جراحی ندارد و مشکل وی با فیزیوتراپی حل می شود. پس از گذشت مدتی از این اتفاق، هادی پور برای حضور در لیگ در اختیار تیمش قرار گرفت اما در حین گرم کردن پیش از حضور در میدان به طور کامل دچار پارگی رباط صلیبی شد تا بدترین اتفاق ممکن برای او در فاصله 7 ماه مانده به المپیک رخ دهد. پس از این اتفاق پزشکان اعلام کردند وی باید تحت عمل جراحی قرار گیرد که این موضوع با توجه به نرسیدن وی به المپیک با مخالفت فدراسیون تکواندو، هادی پور و کادر فنی تیم ملی روبرو شد تا وی به همین شکل و با احتیاط زیاد خود را مهیای حضور در المپیک کند، مسئله ای که می شد با درایت بیشتر فدراسیون پزشکی ورزشی در همان ابتدا حل شود تا کار به اینجا نکشد.

تکواندو سومین ورزش پرافتخار ایران در ادوار المپیک

رشته ورزشی تکواندو پس از دو مرتبه حضور نمایشی در المپیک های 1988 سئول و 1992 بارسلون، خاتمه از المپیک 2000 سیدنی رسما مجوز حضور در این رویداد بزرگ را بدست آورد.

در 5 دوره برگزاری این رقابت ها تا به امروز تکواندوی ایران پیروز به کسب 2 طلا، یک نقره و 3 برنز شده است تا پس از کشتی و وزنه برداری پیروز ترین رشته ورزشی ایران در ادوار المپیک لقب بگیرد.

هادی ساعی با کسب دو مدال طلا در سال های 2004 و 2008 و یک مدال برنز در المپیک 2000 سیدنی پرافتخارترین چهره المپیکی ایران است.

نقره محمدباقری معتمد در المپیک 2012 لندن، برنز یوسف کرمی در 2004 آتن و تنها مدال زنان ایران در ادوار المپیک توسط کیمیا علیزاده در المپیک 2016 ریو، دیگر عناوین تکواندوی ایران در رقابت های المپیک است .

تکواندوی ایران همچنین با کسب 2 عنوان قهرمانی جهان، 6 نایب قهرمانی و 2 سومی خود را به عنوان یکی از قدرت های برتر جهان مطرح کرده است.

نمایش ناامید کننده تکواندوی مردان در المپیک 2016

فرزان عاشورزاده، مهدی خدابخشی و سجاد مردانی در بخش مردان به همراه کیمیا علیزاده 4 نماینده تکواندوی ایران در المپیک 2016 ریو بودند که حاصل آن مدال برنز کیمیا علیزاده و تاریخ سازی وی با کسب اولین مدال ورزش زنان ایران در ادوار المپیک بود.

اما تکواندوی ایران با 3 چهره شاخص خود در بخش مردان با نمایشی ضعیف و ناامید کننده هیچ مدالی نگرفت تا برای نخستین بار دست خالی به ایران بازشود.

تیم ملی تکواندوی ایران به عنوان یکی از قدرت های برتر جهان با تک مدال برنز کیمیا علیزاده در رده نهم جدول مدالی قرار گرفت تا بدترین نتیجه برای تکواندوی ایران رقم بخورد. جالب اینکه کشور اردن با کسب یک طلا در رده ششم و بالاتر از ایران قرار گرفت.

کره جنوبی با کسب دو طلا و سه برنز عنوان قهرمانی این رقابت ها را به دست آورد. چین با دو طلا دوم شد، بریتانیا با یک طلا، یک نقره و یک برنز سوم شد و تیم آذربایجان با هدایت رضا مهماندوست با یک طلا و دو برنز در رده چهارم قرار گرفت.

بررسی شرایط تکواندو برای حضور در المپیک توکیو

آرمین هادی پور در وزن 58- و میرهاشم حسینی در وزن 68- کیلوگرم دو چهره جوان و با آتیه تکواندوی ایران 15 آذر 98 با شایستگی در رقابت های گرندپری مسکو به عنوان ایستگاه پایانی کسب سهمیه از طریق رنکینگ پیروز به کسب دو سهمیه المپیک برای تکواندوی ایران شدند.

سجاد مردانی نیز در وزن 80+ کیلوگرم علی رغم شایستگی در نهایت نتوانست پس از حضور در رقابت های گرندپری سهمیه المپیک را از طریق رنکینگ بدست بیاورد و پس از آن نیز در گرنداسلم چین ناکام بود تا مسافر توکیو نشود.

ایران در وزن 80- کیلوگرم از آنجا که عملا چهره شاخصی نداشت تا از طریق سیستم رنکینگ پیروز به کسب سهمیه المپیک شود، از همان ابتدا تمرکز خود را بر روی 3 وزن دیگر المپیکی قرار داد.

کار سخت بانوان برای کسب 2 سهمیه در گزینشی آسیا

تیم ملی بانوان ایران پس از ناکامی در کسب سهمیه المپیک از طریق سیستم رنکینگ، در حال آماده سازی برای حضور قدرتمند در رقابت های گزینشی المپیک در قاره آسیاست تا شانس خود را برای کسب دو سهمیه آزمایش کند. شاگردان مهرو کمرانی پس از وقفه طولانی مدت در برگزای این رویداد و تعطیلی رویدادهای بین المللی قطعا کار دشواری برای کسب سهمیه المپیک خواهند داشت.

هادی پور با رباط پاره به دنبال درخشش در توکیو

هر چند پارگی رباط آرمین هادی پور یکی از امیدهای کسب مدال ایران در المپیک توکیو باعث برخی نگرانی ها شده است اما هادی پور با تکیه بر انگیزه و نیروی جوانی تمرینات خود را بخوبی و البته با احتیاط زیاد پشت سر می گذارد. با وجود این مصدومیت جدی قطعا وی کار دشواری در المپیک توکیو و در حضور بزرگان تکواندوی جهان خواهد داشت اما هادی پور بمب انگیزه است و کادر فنی تیم ملی امید زیادی به افتخارآفرینی او هر چند با رباط پاره دارد.

میرهاشم در جستجوی طلا

میرهاشم حسینی نیز پیش از این بارها شایستگی های خود را با شکست عنوان داران جهان نشان داده تا یکی از امیدهای اصلی رفتن بر روی سکوی المپیک باشد. حسینی پیش از این با شکست قاطع عنوان دارانی همچون شوای ژائو دارنده مدال های طلای جهان و المپیک از چین شایستگی خود را برای ایستادن بر سکوی المپیک نشان داده و اینبار با انگیزه ای وصف ناشدنی به چیزی جز طلای المپیک فکر نمی کند.

تکواندوی ایران بارها برای ورزش ایران در المپیک افتخارآفرینی کرده و اینبار نیز در کنار کشتی و کاراته می تواند ماموریت خود را در مدال آوری برای ورزش ایران بخوبی به خاتمه برساند و ناکامی در المپیک برزیل را جبران کند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2711

به "تکواندو به دنبال جبران ریو در توکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکواندو به دنبال جبران ریو در توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید