راهنمای خرید کامپیوتر همه کاره (All in one)

به گزارش هدا بلاگ، اگر شما ها هم مثل من به دنیای دیجیتال علاقمند باشید، حتما ما را در بخش معرفی و راهنمای خرید کالاهای دیجیتال همراهی می کنید. در این بخش قرار است راجع به خرید کالای دیجیتال نسبتا خاص و در عین حال پرکاربرد صحبت کنیم. بنابراین اگر به دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید و یا قرار است که یک کامپیوتر جدید خریداری کنید، پیشنهاد می کنم که ادامه این متن را به هیچ وجه از دست ندهید.

راهنمای خرید کامپیوتر همه کاره (All in one)

قطعا برای شما هم جالب خواهد بود که یک کامپیوتر کامل داشته باشید، اما کیسی در کار نباشد! این کامپیوتر هیچ کیسی ندارد و فقط یک مانیتور است و کیبورد و ماوس! به این نوع از کامپیوتر ها، که هیچ خبری از کیس در آن ها نباشد، کامپیوتر همه کاره یا All-in-one می گویند.

خیلی از ما این نوع از کامپیوترها را بیشتر در فروشگاه های زنجیره ای در قسمت صندوق دیده ایم. این کامپیوترها خوارک کسانی است که می خواهند یک کامپیوتر کامل داشته باشند اما نمی خواهند کیس و دم و دستگاه جاگیری داشته باشند و می خواهند همه چیز را به یک مانیتور و ماوس و کیبورد خلاصه کنند. جالب این جا است که حتی تمام پورت های مورد نیاز نیز در این مانیتور تعبیه شده اند و شما با قرار دادن یک مانیتور روی میز خود، در اصل یک کامپیوتر کامل خواهید داشت. جالب است بدانید که کامپیوتر های همه کاره هیچ چیزی از کامپیوترهای معمولی و یا لپ تاپ کمتر ندارند. از نظر شکل ظاهری یک کامپیوترهمه کاره، کامپیوتری بین کامپیوترهای معمولی و لپ تاپ است.

اگر نمی دانید چطور و چگونه باید این کامپیوترها را خرید، و اصلا هیچ اطلاعاتی در مورد خرید آن ها ندارید، اصلا نگران نباشید. سایت ما همراه شما خواهد بود و شما را از صفر تا صد خرید کامپیوتر همه کاره All-in-one همراهی خواهد کرد. در بخش بعدی تمام نکاتی که باید برای خرید یک کامپیوتر همه کاره بدانید را با هم بررسی می کنیم و پس از آن مثل همیشه به سراغ قیمت ها می رویم و ریز به ریز قیمت ها را با هم بررسی می کنیم. پس بزن بریم!

مشاهده قیمت کامپیوتر همه کاره

مزایای کامپیوتر همه کاره All-in-one

در این بخش قرار است که ریز به ریز خرید یک کامپیوتر همه کاره را با هم بررسی کنیم ولی قبل از آن باید تعدادی از مزایای یک کامپیوتر همه کاره را با هم بررسی کنیم تا بفهمیم یک کامپیوتر همه کاره چه مزایایی نسبت به یک کامپیوتر عادی دارد:

راحتی در استفاده

این کالا به گونه ای طراحی شده که هر کسی میتواند به راحتی (تعداد کم) کابل های آن را وصل کند و آن را راه اندازی کند و از آن لذت ببرد.

استفاده بهتر از فضا

شما با خرید یک کامپیوتر همه کاره، کیسی ندارید و فضای بیشتری برای استفاده دارید و در استفاده از فضا صرفه جویی کرده اید.

حذف کابل های اضافی

چون کیسی در کار نیست، دیگر یک عالمه کابل وجود ندارد که شلوغ بودن آن ها کلافه کننده باشد.

عدم هزینه های اضافی

شما با خرید یک کامپیوتر همه کاره، دیگر نیاز به خرید یک مانیتور مجزا ندارید و هزینه های شما کاهش می یابد.

راحتی در جا به جایی

به علت این که کامپیوتر همه کاره فقط به یک مانیتور ختم می شود و کابل های آن اصلا زیاد نیست، به راحتی می توانید آن را به هر جایی که نیاز دارید، حمل کنید.

کاهش مصرف برق

در این کامپیوتر ها از قطعات بهتر و کوچک تری برای ایجاد فضای کمتر استفاده می کنند و در نتیجه میزان مصرف برق آن ها نیز کمتر است.

کاهش حرارت تولیدی

این کامپیوترها اصلا مثل کیس های معمولی حرارت تولید نمی کنند و برای محیط زیست بهتر هستند.

جذابیت

این کامپیوترها از جذابیت بسیار بالایی برخوردار هستند و هر کسی را به خرید خود راغب می کنند.

به همراه داشتن موس و کیبورد

جالب است بدانید که بیشتر آن ها همراه با ماوس و کیبورد به بازار عرضه می شوند.

مشاهده انواع کامپیوتر All in one

مهمترین نکات در خرید کامپیوتر همه کاره All in One

خب حالا که مزایای کامپیوتر همه کاره را بررسی کردیم و کلی ازش تعریف کردیم وقتشه نکاتی رو بهتون یاد بدیم تا بتوانید به راحتی اقدام به خرید این کامپیوترها نمایید:

صفحه نمایش کامپیوتر همه کاره

صفحه نمایشگر یکی از نکات بسیار بسیار مهم در خرید یک کامپیوتر همه کاره است. اغلب کامپیوتر های همه کاره با صفحه نمایشی بزرگ عرضه می شوند. امروزه صفحه نمایش زیر بیست و چهار اینچ در دنیای کامپیوترها حرفی برای گفتن ندارد.

خیلی از این مانیتورها لمسی هستند که خب قیمت بالاتری نیز دارند و پیشنهاد من به شما نیز خرید مانیتور لمسی است، چرا که استفاده را راحت تر می کند.

رزولوشن صفحه نیز خیلی مهم است که خب حتما سعی کنید کامپیوتر همه کاره شما، از رزولوشن بالایی برخردار باشد تا تمامی تصاویر را با کیفیت بهتری ببینید و لذت ببرید.

در کامپیوتر های معمولی، شما هر زمان که دلتان بخواهد می توانید اقدام به تعویض مانیتور خود نمایید؛ اما در کامپیوترهای همه کاره اصلا به این شکل نخواهد بود و مانیتور شما به هیچ وجه قابلیت تعویض و یا ارتقا را ندارد؛ پس حواستان به این نکته باشد.

CPU سی پی یو کامپیوتر همه کاره

هسته مرکزی و مغز متقکر سیستم شما، سی پی یو آن است که بخش بسیار مهمی در کامپیوترهای همه کاره است. شما در کامپیوتر خود اگر قطعه ای به مشکل بخورد یا بخواهید آن را ارتقا دهید به راحتی کیس را باز می کنید و کار خود را انجام می دهید، ولی در کامپیوتر های همه کاره اصلا به این شکل نخواهد بود و نمیتوان قطعه ای را به این راحتی ها تعویض کرد و کار بسیار مسئله ای است تازه اگر امکان پذیر باشد!

در واقع تعویض یک قطعه در کامپیوتر همه کاره یک کار تقریبا امکان ناپذیر است. سعی کنید برای خرید یک کامپیوتر همه کاره بیشتر هزینه کنید ولی در عوض از یک سی پی یو خوب استفاده کنید.

حافظه رم کامپیوتر همه کاره

در خرید کامپیوتر همه کاره حتما به حافظه رم توجه کنید؛ چرا که موضوع بسیار مهمی است. خیلی از کامپیوتر های همه کاره از رم 8 گیابایتی بهره می برند؛ که این خود مورد رضایت همه کاربران نیست. در وهله اول من به شما پیشنهاد می کنم که اصلا به سراغ کامپیوتر های همه کاره با رم های پایین نروید چون قطعا پس از مدتی پشیمان خواهید شد.

همچنین پیشنهاد می کنم که کامپیوتر همه کاره ای را خریداری نمایید که رم آن قوی تر از هشت گیگابایت باشد تا حداقل برای چند سالی، خیال شما راحت باشد. من خودم رم شانزده گیگابایتی را به شما پیشنهاد می کنم.

نوع استفاده از کامپیوتر همه کاره

نوع استفاده شما از کامپیوترهای همه کاره موضوعی است که ممکن است شما را مجبور کند از خرید آن پشیمان شوید.

اگر کامپیوتر همه کاره را برای کارهای روزانه و وب گردی و کارهای معمولی نیاز دارید، خیال شما راحت باشد که انتخاب شما درست است.

اگر از آن دسته افرادی هستید که عاشق دنیای گیم و بازی ها هستید، اشتباه کردید. چرا که این کامپیوترها اصلا به درد شما نمی خورند. پیشنهاد من به شما خرید یک سیستم قوی گیم است نه یک کامپیوتر همه کاره حتی از نوع قوی!!!

پس حتما نوع استفاده خود را معین کنید و بعد از آن به سراغ کامپیوترهای همه کاره بیایید که مجبور نشوید پس از مدتی به سراغ خرید یک سیستم دیگر بروید!

کارت گرافیک کامپیوتر همه کاره

کارت گرافیک یک سیستم، توانایی آن برای انجام کارهای سنگین را نشان می دهد. اگر کارهای شما با کامپیوتر خود سنگین است، حتما باید هنگام خرید یک کامپیوتر همه کاره، به کارت گرافیک آن دقت کنید. از آن جایی که امکان ارتقا سیستم تقریبا در کامپیوترهای همه کاره امکان ناپذیر است پس خیلی باید در هنگام خرید همه جوانب را بسنجید.

پورت های موجود در کامپیوتر همه کاره

یکی دیگر از موارد بسیار مهم دیگر، تعداد پورت های کامپیوتر همه کاره و همچنین محل قرارگیری آن ها است. بهتر است کامپیوتر همه کاره ای را خریداری نمایید که پورت های اصلی و مهم را داشته باشد تا بتواند نیازهای شما را برآورده کند.

یک موضوع مهم دیگر است که باعث می شود شما هر زمان که خواستید بتوانید، کنسول بازی و یا لپ تاپ HDMI وجود پورت

خود را به کامپیوتر همه کاره خود وصل کنید و مانند یک تلویزیون از آن استفاده کنید و از آن لذت ببرید.

همچنین محل قرار گیری پورت ها نیز موضوع بسیار مهمی است که باید راحتی استفاده از آن ها را در نظر بگیرید.

اسپیکر و وبکم کامپیوتر همه کاره

سعی کنید کامپیوتر همه کاره ای را انتخاب نمایید که از قدرت خوبی در اسپیکرها و کیفیت خوبی در وبکم برخوردار باشد. درست است که شما میتوانید از اسپیکرهای جانبی نیز استفاده نمایید، اما از قلم نیاندازید یکی از اهداف شما از خرید کامپیوتر همه کاره اشغال فضای کمتر بوده است.

درایو نوری کامپیوتر همه کاره

بعضی از کامپیوترهای همه کاره درایو نوری دارند و به راحتی می توانید از سی دی و دی وی دی استفاده کنید.

همچنین تعدادی از کامپیوترهای همه کاره درایو نوری ندارند و به جای آن تعداد پورت های بیشتری دارند. نگران این موضوع نباشید چرا که شما میتوانید به راحتی یک درایو نوری اکسترنال خریداری نمایید و از آن استفاده نمایید؛ اما خب خیلی از افراد که خیلی با سی دی و دی وی دی سر و کار دارند، داشتن درایو نوری در کامپیوترهمه کاره خیلی برایشان مهم است!

طراحی ظاهری کامپیوتر همه کاره

طراحی ظاهری همه کامپیوترهای همه کاره به یک شکل نیست. این یک امر سلیقه ای است که شما چه نوع طراحی را می پسندید اما خب علاوه بر طراحی، سعی کنید همیشه استفاده راحت از آن کالا را نیز در نظر بگیرید.

از قلم نیاندازید کامپیوتر همه کاره شما جزیی از دکوراسیون میز شماست پس باید زیبا باشد و از طراحی ظاهری خوبی برخوردار باشد.

همچنین سعی کنید که کامپیوتر همه کاره شما از قابلیت تنظیم ارتفاع برخوردار باشد تا بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.

قیمت کامپیوتر همه کاره

قیمت یک کالا یکی از پارامترهای بسیار مهم در خرید آن است که من در بخش بعد به طور مفصل به آن خواهیم پرداخت.

قابلیت ارتقا سیستم کامپیوتر همه کاره

در وهله اول باید بگویم که بیشتر کامپیوترهای همه کاره فاقد امکان ارتقاء سیستم دربخش های مختلف سخت افزاری خود می باشند و باز هم می گویم که در خرید یک کامپیوتر همه کاره همه جوانب را کامل کامل در نظر بگیرید.

تعداد معدودی از کامپیوتر های همه کاره وجود داند که امکان دسترسی به قطعات آن ها کمی آسان تر از بقیه است و ممکن است بتوانید بعضی از قطعات آن ها را عوض کنید؛ که من اصلا این کار را پیشنهاد نمی کنم!

شما باید با توجه به سلیقه و نیاز خود اقدام به خرید کامپیوتر همه کاره مورد نیاز خود نمایید.

مشاهده معینات کامپیوتر All in one

قیمت انواع کامپیوتر همه کاره

در این بخش قرار است یک موضوع مهم یعنی قیمت انواع کامپیوتر همه کاره را ریز به ریز، از ارزان ترین تا گران ترین بررسی کنیم:

* لازم به ذکر است که قیمت ها از یک منبع کاملا موثق هستند. موضوع دیگر مهم این است که، با توجه به تغییرات زیاد قیمت دلار، و وابسته بودن قیمت کامپیوترهای همه کاره به آن، قیمت ها حدودی هستند و ممکن است که زمانی که شما اقدام به خرید کامپیوتر همه کاره می نمایید، قیمت ها کمی متفاوت باشند.

ارزان ترین کامپیوتر همه کاره بازار کدام مدل است ؟

ارزان ترین کامپیوتر همه کاره بازار، کامپیوتر همه کاره بیست و یک اینچی از برند گرین بدون حافظه رم با وزنی چهار کیلوگرمی، بدون کارت گرافیک مجزا و فاقد سیستم عامل است که قیمت آن ده میلیون و پانصد هزار تومان می باشد.

بعد از کامپیوتر همه کاره گرین، از ارزان ترین کامپیوترهای همه کاره، میتوان به کامپیوتر همه کاره بیست اینچی از برند اچ پی اشاره کرد که، حافظه داخلی یک ترابایتی و حافظه رم چهار گیگابایتی دارد و همچنین 4.4 کیلو گرم وزن دارد همراه با کیبورد و موس سیم دار است که قیمت آن ده میلیون و ششصد و نود هزار تومان است.

خرید

پرفروش ترین کامپیوتر همه کاره بازار کدام مدل است ؟

خب حالا وقتشه که بریم به سراغ پرفروش ترین کامپیوترهای همه کاره بازار.

از پرفروش ترین کامپیوترهای همه کاره بازار می توان به کامپیوتر همه کاره 21.5 اینچی ایسوس اشاره کرد که حافظه داخلی آن 500 گیگابایت و حافظه رم آن 4 گیگابایت است. همچنین وزن آن 4.84 کیلوگرم است. قیمت آن نیز دوازده میلیون و نهصد هزار تومان است.

همچنین کامپیوتر همه کاره 19.5 اینچی لنوو با حافظه داخلی یک ترابایت و حافظه رم چهار گیگابایت بسیار پرفروش است که قیمت آن شانزده میلیون و پانصد هزار تومان است.

خرید

محبوب ترین کامپیوتر همه کاره بازار کدام مدل است ؟

در این محتوا برای اولین بار قرار است که محبوبترین کالاها را هم بررسی کنیم که عبارتند از:

از محبوب ترین کامپیوترهای همه کاره بازار می توان به کامپیوتر همه کاره 21.5 اینچی لنوو با حافظه رم 4 گیگابایت و حافظه داخلی یک ترابایت اشاره کرد که قیمت آن بیست میلیون و پانصد هزار تومان است.

همچنین کامپیوتر همه کاره 21.5 اینچی اپل نیز بسیار محبوب است که حافظه رم آن 8 گیگابایت و حافظه داخلی آن یک ترابایت است و قیمتی پنجاه و هفت میلیون تومانی دارد.

خرید

گران ترین کامپیوتر همه کاره بازار کدام مدل است ؟

حالا که هم ارزان ترین ها و هم پرفروش ترین ها و هم محبوب ترین کامپیوترهای همه کاره را به شما معرفی کردیم، نوبتی هم باشد نوبت گران ترین کامپیوترهای همه کاره بازار است.

از گران ترین کامپیوترهای همه کاره بازار می توان به کامپیوتر همه کاره 21.5 اینچی اپل نیز اشاره کرد که حافظه رم آن 8 گیگابایت و حافظه داخلی آن یک ترابایت است و قیمتی پنجاه و هفت میلیون تومانی دارد و در قسمت محبوب ترین ها هم هست.

همچنین گران ترین کامپیوترهمه کاره بعدی نیز باز هم از برند اپل است که 21.5 اینچ صفحه نمایش دارد و حافظه رمهشت گیگابایتی دارد و حافظه داخلی آن نیز یک ترابایت است که قیمت آن نیز چهل و نه میلیون تومان است.

خرید

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1455

به "راهنمای خرید کامپیوتر همه کاره (All in one)" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای خرید کامپیوتر همه کاره (All in one)" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید کامپیوتر همه کاره (All in one)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید