رجیستر تلفن همراه ترفند جدید فیشینگ کاران برای کلاهبرداری

به گزارش هدا بلاگ، بعضی از افراد سودجو با ارسال پیامکی به شهروندان با این عنوان که تلفن همراه شما رجیستر نشده است از آن ها کلاهبرداری می نمایند.

رجیستر تلفن همراه ترفند جدید فیشینگ کاران برای کلاهبرداری

به گزارش خبرنگار ، در یکی از جدیدترین روش های فیشینگ، کلاهبرداران با ترفند رجیستر کردن تلفن همراه مسافری، افراد را به سایت ها و صفحات جعلی راهنمایی نموده و موجودی حساب آن ها را به سرقت می برند.

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در گفت وگو با خبرنگار ، درباره جزئیات این نوع از کلاهبرداری، گفت: کلاهبرداران پیامکی را با عنوان تلفن همراه شما رجیستر نشده است برای شهروندان ارسال می نمایند.

وی اضافه نمود: کاربران پس از دریافت پیامک فیشینگ کاران به صفحات جعلی راهنمایی می شوند و برای رجیستر شدن تلفن همراه خود اقدام به ثبت نام در سایت های جعلی می نمایند.

سرهنگ کاظمی توضیح داد: پس از انجام ثبت نام کاربران متوجه کلاهبرداری از خود شده و در این لحظه حساب بانکیشان تخلیه می گردد.

وی اضافه نمود: شهروندان در ابتدا متوجه نوع کلاهبرداری خود نشدند و با مراجعه به پلیس و با اعلام شکایت مدعی شدند که حساب بانکیشان به سرقت رفته است، پس از آنالیز های اجرا شده تعیین شد که افراد در دام فیشینگ کاران افتاده اند و از آن ها کلاهبرداری شده است.

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: پرونده های زیادی در این خصوص به پلیس فتا ارجاع شد و در حال حاضر آنالیز این پرونده ها در دست اقدام است.

در همین رابطه سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: در این روش افراد کلاهبردار با ارسال پیامکی به تلفن همراه هموطنان مبنی بر اجرای طرح رجیستری و یا ارسال پیامک اخطار مبنی بر عدم اجرای این طرح، متقاضیان را به صفحات جعلی موسوم به فیشینگ راهنمایی نموده و با سرقت اطلاعات کارت بانکی طعمه های خود نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنان اقدام می نمایند.

این مقام مسئول به شهروندان هشدار داد: به هیچ عنوان فریب این گونه تبلیغات دروغین را نخورند و همیشه به منشأ ارسال پیامک های خود توجه نمایند و اخبار رسمی و موثق را از پایگاه های معتبر خبری نظیر رسانه ملی و خبرگزاری های مجاز داخل کشور پیگیری نمایند.

با توجه به صحبت های مقامات انتظامی، مسافرانی که این گونه تلفن همراه ها را تهیه نموده اند، باید مراقب این گونه فیشینگ ها به وسیله سایت ها و صفحات جعلی باشند، چراکه این از نمونه مواردی است که مجرمان سایبری از عدم آگاهی کافی کاربران فضای مجازی سوء استفاده نموده و موجودی حساب آن ها را به سرقت می برند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 17

به "رجیستر تلفن همراه ترفند جدید فیشینگ کاران برای کلاهبرداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رجیستر تلفن همراه ترفند جدید فیشینگ کاران برای کلاهبرداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید