رودوزی سنتی استان مرکزی در فضای مجازی آموزش داده می گردد

به گزارش هدا بلاگ، معاون صنایع دستی استان مرکزی گفت: تفرشی دوزی در موزه صنایعدستی استان به صورت زنده در اینستاگرام معرفی و آموزش داده می گردد.

رودوزی سنتی استان مرکزی در فضای مجازی آموزش داده می گردد

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان مرکزی، قاسم کاظمی امروز 17 خرداد 99 گفت: به مناسبت روز جهانی صنایعدستی، کارگاه تولیدی و آموزشی روستایی زنان سرپرست خانوار روستای ریحان در خمین افتتاح می گردد. فعالیت این کارگاه تولیدی و آموزشی برای 10 فرصت شغلی مستقیم و 30 نفر شغل غیرمستقیم ایجاد نموده و از 20 خرداد نیز فعالیت خود را شروع می نماید.

او اضافه نمود: هر محصول صنایعدستی در حقیقت شناسنامه فرهنگ و هویت ایرانی است و صادرات صنایعدستی علاوه بر ارزآوری، در حقیقت صادرات فرهنگ ایرانی است.

معاون صنایعدستی مرکزی از معرفی و آموزش یکی از رشته های صنایعدستی شاخص استان به وسیله اینستاگرام اطلاع داد و گفت: این برنامه در روز جهانی صنایع دستی به آدرس اینستاگرام اداره کلhttps://instagram.com/markazi-cthh روز 20 خردادماه ساعت 21 به صورت زنده پخش خواهد شد .

او اضافه نمود: برگزاری مراسم تکریم از هنرمندان پیشکسوت صنایعدستی و گل باران مقبره استاد کمک از هنرمندان صنایعدستی استان از دیگر برنامه های این اداره کل است.

کاظمی اظهار کرد: همزمان با روز جهانی صنایعدستی افتتاح فروشگاه صنایعدستی در بافت تاریخی بازار اراک، سرای کاشانی (خانم نوران نراقی عراقی) نیز انجام خواهد شد.

او ادامه داد: افتتاح فروشگاه صنایعدستی و نگارخانه خصوصی سرو در اراک و همچنین نمایشگاه ترویجی صنایعدستی در نگارخانه استاد واشقانی با هدف ترویج و توسعه صنایعدستی از دیگر برنامه های این هفته است.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 840

به "رودوزی سنتی استان مرکزی در فضای مجازی آموزش داده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رودوزی سنتی استان مرکزی در فضای مجازی آموزش داده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید