روسیه: داعش از افغانستان به عنوان سکوی پرش به آسیای مرکزی استفاده می نماید

به گزارش هدا بلاگ، رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه هشدار داد که فعالیت های داعش در افغانستان رو به افزایش است و این گروه تروریستی در کوشش است تا برای رسیدن به آسیای مرکزی در افغانستان پایگاه ایجاد کند.

روسیه: داعش از افغانستان به عنوان سکوی پرش به آسیای مرکزی استفاده می نماید

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، الکساندر بورتنیکوف رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه گفت که گروه تروریستی داعش با هدف رسیدن به آسیای مرکزی و ناامن کردن این منطقه برای جنگجویانش در پی ایجاد پایگاه در افغانستان است.

بورتنیکوف گفت: ما شاهد افزایش فعالیت واحدهای داعش در افغانستان هستیم که تحت عنوان ولایت خراسان متحد شده اند. جماعت انصارالله و جنبش اسلامی ترکستان نیز از نزدیک در حال همکاری با آن هستند.

به گزارش تاس، این مقام امنیتی روس اضافه کرد: هدف آن ها ایجاد یک سکوی پرش برای رسیدن به کشورهای مشترک المنافع است، شبه نظامیان اتباع جمهوری های آسیای مرکزی که دارای تجربه جنگی در سازمان های تروریستی بین المللی هستند، نیروی اصلی این گروه هستند.

رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه ادامه داد که به دلیل شکست در عراق و سوریه سازمان های تروریستی بین المللی با عجله نیروهای باقی مانده خود را از خارج خاورمیانه خارج می نمایند تا نقاط بحران جدیدی را در آسیا و آفریقا به وجود آورند.

روسیه پیش از این نیز بارها از فعالیت داعش در افغانستان ابراز نگرانی نموده و آمریکا را در انتقال تروریست های داعش به مناطق شمالی افغانستان دخیل می داند.

سرگئی بسدا رئیس اداره روابط بین الملل سرویس امنیتی فدرال روسیه چندی پیش گفته بود: اطلاعاتی درباره دخالت سرویس های اطلاعاتی آمریکا در انتقال جنگجویان داعش به مناطق شمالی افغانستان دریافت نموده ایم؛ هدف آنها ایجاد ناامنی در مرزهای جنوبی کشورهای مشترک المنافع و آسیای مرکزی است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 45

به "روسیه: داعش از افغانستان به عنوان سکوی پرش به آسیای مرکزی استفاده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: داعش از افغانستان به عنوان سکوی پرش به آسیای مرکزی استفاده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید