سایبانی برای زمین رمانی با موضوع محیط زیست

به گزارش هدا بلاگ، رمان سایبانی برای زمین نوشته حمید نوایی لواسانی منتشر شد.

سایبانی برای زمین رمانی با موضوع محیط زیست

به گزارش خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان، این کتاب در 216 صفحه با شمارگان دوهزار و 500 نسخه و با قیمت 30هزار تومان توسط انتشارات کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان منتشر شده است.

سایبانی برای زمین عنوان رمانی کاملا محیط زیستی است که با حال و هوای تهران بزرگ ارتباط دارد، به روزهای پر از دود و آلودگی که ساکنان تهران چند سالی است با آن دست وپنجه نرم می کنند. آلودگی ای که بعد از تخریب باغ ها و کمربند سبز تهران و حومه، چند برابر شد.

حمید نوایی لواسانی که تا به حال آثار زیادی در حوزه کودک و نوجوان نوشته، در سایبانی برای زمین واقعیتی دردناک درباره تخریب باغ های پربار و باارزش کمربند سبز تهران را در قالب رمانی ماجراجویانه برای مخاطبانش به تصویر می کشد و از نوجوانی می گوید که به دلیل مشکل فراموشی ناگهانی پدربزرگش، درگیر مساله تخریب باغ قدیمی و خانوادگی شان می شود و در این راه ماجراهایی برایش پیش می آید.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: آن موقع ها وقتی بابا یوسف از آدم زمین خوار برایم حرف می زد، بدجوری تخیل بچه هاه ام به کار می افتاد. زمین خوار را موجودی غول پیکر و زشتی می دیدم که زمین های سرسبز و پردرخت مردم را برمی دارد، تکه تکه می کند و به دهان آب افتاده و گشادش فرو می برد. بعد با دندان های زرد و کثیفش آن ها را مثل بیسکویت، خارت خارت می جود و آخر سر هم از روی شکم سیری آروغ پُر گرد و خاکی می زند...

سایبانی برای زمین که اواخر سال 98 در آیینی رونمایی شد، هم اکنون در فروشگاه های کانون و مجموعه شهر کتاب در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

پیش تر نیز کتاب های زنگ دوچرخه، منطقه صفر فضایی، پیشگو و خیالباف از نوایی لواسانی در انتشارات کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان منتشر شده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 359

به "سایبانی برای زمین رمانی با موضوع محیط زیست" امتیاز دهید

1 کاربر به "سایبانی برای زمین رمانی با موضوع محیط زیست" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایبانی برای زمین رمانی با موضوع محیط زیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید