سایه سنگین چین بر حیاط خلوت آمریکا در دوره ترامپ

به گزارش هدا بلاگ، داده ها حاکی از افزایش تعاملات مالی بین چین و آمریکای لاتین در دوره ریاست جمهوری ترامپ و بی توجهی وی به حیاط خلوت آمریکا است.

سایه سنگین چین بر حیاط خلوت آمریکا در دوره ترامپ

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، هرچند دونالد ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود یک پیغام واضح برای آمریکای لاتین داشت و آن عدم تجارت با چین بود اما در سرانجام دوره ریاست جمهوری وی به نظر می رسد کشوری در این قاره توجه چندانی به این خواسته نداشته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

درحالیکه بایدن در صورت تایید مجمع الکترال 20 ژانویه کاخ سفید را از رئیس جمهوری قبلی تحویل بگیرد به نظر می رسد پکن توانسته در آمریکای لاتین به عنوان حیاط خلوت سیاسی آمریکا و منطقه ای غنی از منابع طبیعی حضور پررنگی داشته باشد.

طبق تحقیقات رویترز، چین در دوره ریاست جمهوری ترامپ نفوذ گسترده ای بر بیشتر نقاط آمریکای لاتین داشته است. باتوجه به سیاست بایدن برای بازگرداندن نقش رهبری آمریکا و سیاست ترامپ مبنی بر آمریکا اولویت دارد شرایط برای دولت آینده آمریکا که با کاهش نفوذ واشنگتن در آمریکای لاتین و شکل گیری یک تهدید امنیت ملی در این منطقه سخت به نظر می رسد. هرچند او در ماه مارس در مصاحبه با نشریه Americas Quarterly گفته بود: آنها باید به این مسئله توجه نمایند که بی کفایتی ترامپ در آمریکای لاتین و منطقه کاراییب در اولین روز حضور من در دولت سرانجام خواهد یافت.

از سال 2018 به بعد چین جای آمریکا به عنوان بزرگترین شریک تجاری در آمریکای لاتین را گرفت. چین با سرمایه گذاری و وام های کم بهره و حمایت از پروژه های انرژی و زیرساختهای حمل و نقل حضور پررنگی در کشورهای این منطقه داشته است.

خورخه گویروگا، رئیس جمهوری سابق بولیوی در شرح اهمیت نقش شرکای تجاری این کشور گفته بود: مردم از من میپرسند که آمریکا را ترجیح میدهی یا اروپا را؟ من می گویم برزیل. رتبه بعدی به کدام کشور تعلق دارد؟ من می گویم چین. این واقعیت آمریکای جنوبی است.

حتی یک مقام دولتی آرژانتین با اشاره به بی میلی دولت آمریکا در دوره ترامپ به این منطقه گفته: به نظرم چین علاقه بیشتری به آرژانتین به نسبت آمریکا دارد. و این موضوع تفاوتها را رقم می زند. ترامپ هیچ علاقه ای نشان نداد. بیایید امیدوار باشیم بایدن این کار را انجام دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2096

به "سایه سنگین چین بر حیاط خلوت آمریکا در دوره ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایه سنگین چین بر حیاط خلوت آمریکا در دوره ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید