شیرین رود؛ جاذبه زیبا و خوش آب و هوای مازندران، عکس

به گزارش هدا بلاگ، فاصله آن تا ساری حدود 75 کیلومتر است.آب این رودخانه از رشته کوههای البرز مرکزی و خط الراس خرونرو که به عنوان آلپ ایران نیز شناخته می گردد ، سرچشمه می گیرد.حاصل حضور در مناطق بکر و بسیار دیدنی و صعود به سرچشمه این رود می باشد که کمتر کسی در آن پا نهاده و عبور در بسیاری از نقاط آن تنها با عبور از آب میسر می باشد.آب این رود بسیار خنک و دمایی حدود 10 تا 15 درجه بالای صفر را دارد که شنا در آن بسیار جذاب و آرام بخش است.

شیرین رود؛ جاذبه زیبا و خوش آب و هوای مازندران، عکس

شیرین رود خرم آباد در راستا خود از صخره های گوناگونی عبور می نماید و چندین آبشار کوچک را پدید آورده است. بعضی از این آبشارها حالت پلکانی دارند که بسیار زیبا است. در زیر بعضی از این آبشارها حوضچه های کوچکی پدید آمده است که برای آب تنی مناسب هستند. تقریبا در تمام طول راستا شیرین رود دودانگه نور مستقیم آفتاب را نمی بینید. در ادامه شیرین رود یک استخر پرورش ماهی نیز واقع شده است که دیدن این استخر با ماهی های درونش هم جذاب است.

در ایام پاییز و زمستان و بهار حتما با خود لباس گرم ببرید زیرا آب و هوای منطقه بسیار سرد است و باید مواظب باشید.برای دیدن شیرین رود باید از ساری به روستای خرم آباد بروید. سرچشمه شیرین رود از کوه های البرز مرکزی است. شیرین رود د ردل جنگل جریان دارد و با وجود درختان متنوع و گوناگون در اطراف آن، منظره های زیبایی را پدید آورده است. جنگل های انبوه راش، ممرز و انجیلی، مانع از آن می شوند که نور مستقیم آفتاب به این منطقه برسد و وجود شیرین رود سوادکوه باعث شده آب و هوای این منطقه سرد باشد. به طوری که در گرمترین روزهای سال به 10 الی 15 درجه سانتی گراد می رسد.

آدرس : استان مازندران ، ساری ، دودانگه ، بعد سد سلیماتنگه

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: گردشبان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1922

به "شیرین رود؛ جاذبه زیبا و خوش آب و هوای مازندران، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیرین رود؛ جاذبه زیبا و خوش آب و هوای مازندران، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید