طالبان: به کسی اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها را نمی دهیم

به گزارش هدا بلاگ، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اظهارداشت که بر اساس توافقنامه قطر به هیچ کسی اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه دیگران را نمی دهیم.

طالبان: به کسی اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها را نمی دهیم

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفت که کاهش نظامیان آمریکایی بر اساس توافقنامه قطر کار خوبی است و این توافقنامه چارچوب مناسبی برا حل قضیه افغانستان فراهم می نماید.

وی در گفت وگو با رادیو آزادی تاکید نمود که طالبان به تمام مواد توافقنامه دوحه متعهد است و به هیچ کسی اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها را نمی دهد.

شاهین گفت که برای خروج امن نظامیان آمریکایی، این گروه زمینه مناسب را فراهم خواهد نمود.

طالبان و آمریکا در 29 ماه فوریه امسال میلادی در دوحه پایتخت قطر توافقنامه صلح امضا کردند.

شمار نظامیان آمریکایی در افغانستان در زمان امضای توافقنامه دوحه، دستکم به 12 هزار نفر می رسید اما اکنون سنتکام اعلام نموده است که شمار این نیروها به 8600 تن کاهش یافته اند.

ریاست امنیت ملی افغانستان اواخر سال گذشته با انتشار یک فایل صوتی، طالبان را به طراحی حملات این گروه در خارج از خاک افغانستان متهم کرد.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان اما در واکنش به این موضوع اظهارداشت که دولت افغانستان از حملات این گروه هیچ آگاهی نداشته است به همین دلیل با تلفات سنگین روبرو می گردد اما برای جلب توجه دست به تبلیغات دروغین می زند.

ملا عبدالغنی برادر معاون رهبر سیاسی طالبان نیز دو هفته پیش در مراسمی در پایگاه نظامی الفاتح اظهارداشت که نیروهای این گروه مدافع نظام آینده افغانستان خواهند شد.

ملابرادر در بیانیه ای که در این مراسم برای فارغ التحصیلان کمپ الفاتح منتشر شد، گفت: قدرت نظامی طالبان مدافع عظیم ساختار آینده افغانستان خواهد شد و از باورهای اسلامی و خاک این کشور محافظت خواهند کرد.

پیش از این نیز طالبان تاکید نموده است که اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر را نمی دهد.

.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 926

به "طالبان: به کسی اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها را نمی دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: به کسی اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها را نمی دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید