ظروف سنگی از دل کوه تا سر سفره

به گزارش هدا بلاگ، اگر به مشهد سفر کرده باشید حتما ظروفی رو مشاهده کرده اید که تحت عنوان هرکاره معوف هستند. این ظروف سنگی سوغات مشهد هستند. کار آقای سنگی ساخت این نوع محصولات است. با استفاده از این محصولات سلامتی خودتان رو تضمین می کنید.

ظروف سنگی از دل کوه تا سر سفره

آقای سنگی یک فروشگاه اینترنتی برای فروش محصولات سنگی مشهد است. با سفارش محصولات سنگی از وب سایت ما دیگر لازم نیست چمدان هایی سنگین حمل کنید. سوغاتی اقوام و خویشاوندانتان را از وب سایت آقای سنگی سفارش دهید تا ما درب منزل آنها سوغاتشان را تحویل دهیم. در ادامه مطلب باهم ببینیم این محصولات سنگی چطور ساخته می شوند و کاربرد آنها چیست.

کاربرد محصولات سنگی

اگر در آشپزی از ظروف چدن، تفلون، مس و... استفاده می کنید، با یک بار استفاده از ظروف سنگی باقی ظروف را کنار خواهید گذاشت.

تفلونی که کف قابلمه ها را پوشاند است یک ماده شیمیایی است و در هر بار غذا پختن بخشی از این ماده وارد غذا شده و سپس به بدن ما وارد می گردد و زمینه ساز انواع سرطان ها می گردد.

ظروف مسی که اکنون در بازار هستند اغلب مس واقعی نبوده و فقط طرح مس را دارد. اگر آلیاژ ظروف مسی واقعی نباشد می تواند بسیار مضر باشد.

اما ظروف سنگی و قابلمه سنگی اینطور نیستند. ظروف سنگی کاملا طبیعی بوده و برای بدن انسان هیچ گونه ضرری ایجاد نمی کنند.

این ظروف فواید بسیار برای بدن ما دارند زیرا سنگ این ظروف از کوه جدا شده و تراش خورده و آماده شده تا سر سفره شما حاضر گردد.

شما می توانی به جای استفاده از دارو با پختن غذا داخل این ظروف عناصر معدنی که مورد نیاز بدن هستند را تامین کنید. غذایی که معمولا داخل این قابلمه ها طبخ می گردد آبگوشت است. اما 100 مدل غذای دیگر نیز برای پختن داخل این دیگ ها وجود دارند.

در فروشگاه آقای سنگی علاوه بر قابلمه و دیگ محصولاتی مثل لیوان سنگی، بشقاب سنگی، جاقاشق چنگالی سنگی، کره خوری سنگی و کاسه و جام سنگی هم پیدا می کنید

ما به شما قول می دهیم نوشیدن آب و مایعات داخل لیوان و جام سنگی بسیار گوارا و خنک خواهد بود.

شما به راحتی می توانید ظروف سنگی را روی شعله بگذارید.

ساخت ظروف سنگی

ساختن این ظروف نیاز به علاقه و هنر دست هنرمندان مشهدی دارد. این ظروف با سنگ تالیشیست ساخته می شوند.

در گذشته با روش های سختی سنگ را تبدیل به ظروف می کردند. به دلیل نبودن تکنولوژی کار تراش و صیقل دادن با دست انجام می شد. اکنون با پیشرفت تکنولوژی کار سنگ تراشی هم سرعت بالایی پیدا کرده است و موجب شده این سوغات مشهد در حجم انبوه تولید گردد. این سنگ ها توسط متخصصین و کارشناسان از دل کوه شناخته و استخراج می شوند. سپس سنگ ها به ابعاد کوچکتر برش داده میشوند. بعد از این مرحله کار سنگ تراشی آغاز می گردد و با فرزکاری و صیقل دادن فرآیند ساخت تکمیل می گردد. بعد از این مرحله ظرف ها آماده هستند تا در منزل شما حضور یابند. رنگ این ظروف خاکستری و یا مشکی است.

اگر قرار باشد از این ظرف ها به عنوان دکوری های سنگی استفاده گردد روی آن از هنر قلم زنی بهره خواهند گرفت.

آب بندی محصولات سنگی

محصولات سنگی که برای پخت و پز استفاده می شوند قبل از اولین استفاده نیاز به آب بندی دارند. در حقیقت آب بندی قبل از اولین پخت و پز با روغن دنبه انجام میگردد.

برای آب بندی باید قابلمه یا دیگ را بشورید و در محل گرمی بگذارید تا در مدت نصف روز کاملا مغز سنگ خشک گردد. روغن طبیعی مثل دنبه تهیه کنید و تمام سطح دیگ یا قابلمه سنگی را چرب کنید. این کار را هم از داخل و هم از خارج ظرف انجام دهید.

برای این که کاملا روغن جذب ظرف گردد به مدت سه روز ظرف را در محلی گرم بگذارید. گرمای آفتاب در تابستان و یا گرمای شوفاژ و بخاری در زمستان برای این کار مناسب هستند.

پس از گذر این چند روز حدود چهار پنجم قابلمه رو پر از آب کنید. مخلوط جو پوست کنده و گندم پوست کنده و زردچوبه فراوان داخل قابلمه بریزید و بذارید چند ساعتی روی شعله ملایم بپزد. این مخلوط لعاب پس خواهد داد و فضاهای خالی ظرف را پر خواهد کرد. در سرانجام قابلمه را خالی کنید و بشویید. اکنون قابلمه شما آب بندی شده است.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: فرارو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2260

به "ظروف سنگی از دل کوه تا سر سفره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظروف سنگی از دل کوه تا سر سفره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید