عباسعلی: قهرمانان جعلی زحمات ما را لگدمال نکنند، پویش قهرمانان قلابی جهت حفظ شخصیت ورزشکاران حرفه ای راه اندازی شد

به گزارش هدا بلاگ، کاپیتان تیم ملی کاراته بانوان کشورمان درباره رویش بی رویه قهرمانان جعلی در فضای مجازی توضیحاتی را بیان کرد.

عباسعلی: قهرمانان جعلی زحمات ما را لگدمال نکنند، پویش قهرمانان قلابی جهت حفظ شخصیت ورزشکاران حرفه ای راه اندازی شد

حمیده عباسعلی بانوی تاریخ ساز المپیکی کاراته کشورمان در گفت وگو با ، درباره قهرمانان جعلی فضای مجازی که ادعای قهرمانی در تورنمنت های مهم جهانی را دارند، گفت: ما ورزشکاران از زمانی که ورزش حرفه ای را شروع کردیم و رفته رفته به دوره حرفه ای و قهرمانی وارد شدیم وقتی برای عکس یا فیلم گذاشتن از نحوه تمریناتمان نداشتیم و از طرفی تمرکزمان روی کارمان بود تا بتوانیم با تلاشی که داریم در این جهت پیروز باشیم.

وی افزود: ورزش حرفه ای جهت کاملا متفاوتی را با نحوه تمرینات ورزشی که برای سلامتی اتخاذ می شود، دارد. تمام تمرکز و ذهن ورزشکار حرفه ای به درخشش و رسیدن به جایی است که دستمزد زحماتش را بگیرد. ما ورزشکاران حرفه ای هرگز نمی خواستیم از فضای مجازی به عنوان رسانه ای استفاده کنیم که برای خودمان جایگاهی به دست بیاوریم. اما متاسفانه فضای مجازی جایگاهی ناعادلانه به وجود آورده است. ورزشکار حرفه ای تمام تلاشش را می کند که به دور از حاشیه افتخار آفرینی کند.

عباسعلی ادامه داد: باید آگاهی مردم در زمینه شناسایی ورزشکاران واقعی از ورزشکاران تقلبی مشخص شود. برخی ها از طریق ورزش با عوام فریبی درآمدزایی می کنند و برای خودشان تبدیل به یک برند شده و مردم هم با دنبال کردن این افراد در معروف شدنشان دخیل می شوند. تا حدودی شاید اشتباه ما بوده است که این فضا را برای آنان ایجاد کرده ایم تا این افراد به خود همچین اجازه ای بدهند که از رفتار و منش حرفه ای سوء استفاده کنند.

او درباره اینکه ورزشکاران آماتور در فضای مجازی با قهرمانی های جعلی شان در حال عوام فریبی هستند اعلام نمود: ورزش حرفه ای و قهرمانی به جای خود، مرام و معرفت ورزشکاری هم در جای خود واقع شده است. این اتفاق بی معرفی است که برخی به اندازه یک ورزشکار واقعی زحمت نکشیده اند و از طریق فضای مجازی خود را مطرح می کنند.

عباسعلی در مورد راه اندازی پویشی همراه با یوسف کرمی (قهرمان اسبق تکواندوی کشورمان) با نام قهرمانان قلابی در فضای مجازی اظهار کرد: پویش قهرمانان قلابی را به همین منظور راه اندازی کردیم تا حرمت، شان و شخصیت ورزشکار حرفه ای خدشه دار نشود. ورزشکار حرفه ای برای پیروزیت خون دل ها خورده، سختی های بسیاری کشیده، چالش هایی را گذر کرده و حرف های منتقدان را با جان و دل خریده است. این سختی ها بسیار با ورزشی که یک فرد آماتور انجام می دهد و خود را با عوام فریبی در فضای مجازی قهرمان می داند متفاوت است.

او گفت: راه اندازی این کمپین اتفاق خوبی بود. امیدوارم مردم به این آگاهی برسند که فرق میان ورزشکار واقعی و قلابی را شناسایی کنند. ما نمی خواهیم تعداد دنبال کنندگانمان زیاد یا کم بشود. ما فقط می خواهیم مرز میان ورزشکاران حرفه ای و جعلی مشخص شود.

کاپیتان تیم ملی کاراته در ادامه مطرح نمود: این افراد اگر به دنبال مطرح شدن هستند زحمات ورزشکاران حرفه ای را لگدمال نکنند. متاسفانه جو فضای مجازی به طوری دیده می شود که همه به دنبال مطرح کردن خودشان هستند و فرهنگ استفاده از فضای مجازی بین یک سری از افراد ایجاد نشده است. من در مورد شخص خاصی صحبت نمی کنم، چون تعداد این افراد بالا است. باید از کاری که انجام می دهند خجالت بکشند.

او در سرانجام شرح داد: باید رسانه ها دست به دست هم دهند و در شناسایی قهرمانان اصلی ورزشی موثرتر عمل کنند. خیلی ها قهرمان هستند مدال هم دارند، اما دیده نمی شوند, اما برخی ها در حد ورزش آماتور خود را قهرمان می دانند. امیدوارم با راه اندازی این پویش آگاهی شناسایی قهرمانان واقعی میان مردم به وجود بیاید و جو فضای مجازی مثبت تر از وضع فعلی شود.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 652

به "عباسعلی: قهرمانان جعلی زحمات ما را لگدمال نکنند، پویش قهرمانان قلابی جهت حفظ شخصیت ورزشکاران حرفه ای راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عباسعلی: قهرمانان جعلی زحمات ما را لگدمال نکنند، پویش قهرمانان قلابی جهت حفظ شخصیت ورزشکاران حرفه ای راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید