فاش شدن دلیل مرگ دی کاپریو در تایتانیک 25 سال پس از اکران

به گزارش هدا بلاگ، فیلم رمانتیک تایتانیک که برای جیمز کامرون رکوردشکن بود، قرار است با یک نسخه بازسازی شده، در روز 14 فوریه 2023 به سینما ها بازگردد. به همین مناسبت کارگردان فیلم در خصوص دلیل مرگ جک، در حالی که می توانست خود را نجات دهد، صحبت کرد.

فاش شدن دلیل مرگ دی کاپریو در تایتانیک 25 سال پس از اکران

به گزارش همشهری به نقل از independent، این فیلم محصول 1997 با بازی لئوناردو دی کاپریو و کیت وینسلت، برای روز ولنتاین 2023 به سینما ها بازخواهد گشت.

در حالی که این فیلم به مدت دو دهه و نیم همچنان بینندگان را مجذوب خود نموده است، همواره یک حفره در داستان وجود داشته که هواداران بعد از سال ها هنوز نتوانسته اند از آن بگذرند.

این حفره مربوط به لحظه ای در انتها فیلم است، زمانی که رز (وینسلت) پس از واژگون شدن کشتی تایتانیک روی دری شناور است و جک (دی کاپریو) در کنار او روی آب دیده می گردد، قبل از اینکه در نهایت یخ بزند و بمیرد.

با اینکه این صحنه از نظر تراژدی بسیار قدرتمند و دلخراش است، بسیاری از بینندگان در طول سال ها این سوال را پرسیده اند که چرا جک هم روی آن در نرفت تا نجات پیدا کند؟

در واقع، آنقدر این سوال پرسیده شده است که بازیگران فیلم و حتی خود کارگردان به صراحت به آن پرداخته اند.

یک بار وینسلت به طور مفصل در خصوص این موضوع صحبت نموده و گفته است: من فکر می کنم او واقعاً می توانست روی در سوار گردد.

او بعلاوه از احساسات دی کاپریو در خصوص انتها بحث برانگیز فیلم تمجید نموده است: او واقعاً به آن در و نجات خودش اهمیتی نمی داد و فقط در فکر نجات رز بود.

بعلاوه در مصاحبه ای در سال 2017، از کامرون کارگردان فیلم در خصوص مرگ جک سوال شد.

کارگردان آواتار گفت: پاسخ بسیار ساده است، زیرا در صفحه 147 [فیلمنامه]نوشته شده که جک می میرد؛ به همین سادگی.

کامرون در ادامه با ابراز ناراحتی از اینکه هنوز این سوال از او پرسیده می گردد، گفت: فکر می کنم واقعاً احمقانه است که ما 20 سال بعد از ساخت فیلم، همچنان در حال بحث در خصوص این مساله هستیم. اما این نشان می دهد که این قسمت در مجذوب کننده کردن جک برای تماشاگران مؤثر بوده است و تماشا مرگ او باعث رنجش آن ها شده است.

اگر او زنده بود، انتها فیلم بی معنی بود. فیلم درباره مرگ و جدایی است؛ او باید می مرد. چه به این شکل یا هرطور دیگر، او قرار بود بمیرد. این نامش هنر است، همه چیز به دلایل هنری اتفاق می افتد، نه به دلایل فیزیکی.

منبع: فرارو
انتشار: 31 تیر 1401 بروزرسانی: 31 تیر 1401 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3528

به "فاش شدن دلیل مرگ دی کاپریو در تایتانیک 25 سال پس از اکران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاش شدن دلیل مرگ دی کاپریو در تایتانیک 25 سال پس از اکران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید