فرزندان خود را برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده کنید

به گزارش هدا بلاگ، خبرنگاران/اصفهان شیوع ویروس کرونا شرایط خاصی را بر کشورها حاکم نموده که نظام آموزشی نیز از آن بی نصیب نمانده است.

فرزندان خود را برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده کنید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

شرایط به وجود آمده به خاطر شیوع ویروس کرونا قطعا بر آموزش دانش آموزان در سال تحصیلی جدید تاثیر خواهد داشت که کاهش انگیزه بسیاری از دانش آموزان نسبت به مدرسه و امور آموزشی از جمله این تاثیرات خواهد بود.

در این شرایط مهمترین رسالت خانواده ها، حفظ آرامش روانی حاکم بر فضای ذهنی دانش آموزان و افزایش بازدهی آموزشی است.

نگران سلامت فرزندان مان هستیم

یک خانم خانه دار به خبرنگاران، گفت: مسئولان آموزش و پرورش در رسانه ها از بازگشایی مدارس می گویند، اما تکلیف دانش آموزان و خانواده ها را معلوم نمی نمایند و هنوز نمی دانیم که بچه های ما چه شرایطی خواهند داشت.

زهره مرادی، اضافه کرد: دانشگاه ها شرایط سال تحصیلی جدید را معلوم نموده و دانشجویان که در گروه سنی بالاتری از دانش آموزان هستند، تکلیف خود را می دانند.

وی اضافه کرد: اگر مدرسه بازگشایی گردد، آموزش و پرورش برای حفظ سلامت دانش آموزان چه تضمینی دارد؟ اصلا از امکانات مدرسه ها به ویژه در شهرستان ها چه اطلاعاتی دارد؟

وی با بیان اینکه انتقال ویروس کرونا شهر و روستا نمی شناسد، گفت: هزینه تامین تجهیزات پیشگیری مثل تب سنج، ماسک و مواد ضد عفونی نماینده از عهده مدارس در شهرهای کوچک خارج است و ما نگران سلامت فرزندان خود هستیم.

آموزش و پرورش برای حفظ سلامت دانش آموزان چه برنامه ای دارد؟

یکی دیگر از اولیا دانش آموزان گفت: آموزش و پرورش که در شرایط عادی با کمبود اعتبار روبرو است، برای حفظ سلامتی بچه ها چه برنامه ای دارد؟

وی اضافه کرد: کارنامه دانش آموزان ابتدایی از سایت سناد هنوز صادر نشده، پس برای آموزش مجازی چه سیستمی طراحی شده است؟ ضمن اینکه بسیاری از خانواده ها از خدمات شبکه شاد ناراضی هستند و با بازگشایی مدارس فقط نگرانی خانواده ها بیشتر می گردد. البته با اینکه مطمئن هستیم با شرایط موجود جامعه کلاس های درس تشکیل نمی گردد، ولی خرید وسایل و لباس فرم برای بچه ها فقط تحمیل هزینه است.

رجبی با بیان اینکه بچه ها اصلا انگیزه ای برای درس و مدرسه ندارند، اضافه کرد: مدارس ما نه شرایط آموزش مجازی را دارد و نه با کلاس های شلوغ و مساحت کم، شرایط تشکیل کلاس حضوری دارد.

کوشش برای افزایش شوق و انگیزه آموزشی دانش آموزان

یک مشاور تحصیلی درباره این نگرانی والدین دانش آموزان به خبرنگاران، گفت: انگیزه، مهمترین مولفه برای یاددریافت، رشد کردن و بهتر شدن است و ایجاد انگیزه در فرزندان به فضای روانی خانواده مربوط می گردد، به طوری که برخوردها و نگرش اعضای خانواده نسبت به آموزش و موضوع های مربوط به آن می تواند در تمام جهت پیش روی یک دانش آموز تاثیرگذار باشد.

زیبا لله گانی با تاکید براینکه باید برای افزایش شوق و انگیزه آموزشی فرزندانمان کوشش کنیم، اضافه کرد: اجازه بدهیم مثل سال های قبل بچه ها لذت خرید نوشت افزار و دیگر احتیاجهای مدرسه را تجربه نمایند و جملاتی مثل لوازم التحریر و کتاب خریدیم را بشنوند، اما آخرش هم معلوم نیست مدرسه بروی یا نه را به کار نبریم.

وی با بیان اینکه آموزش باید ادامه پیدا کند حتی اگر به شکل غیر حضوری انجام گردد، گفت: فرزند شما به این لوازم در شرایط آموزش مجازی هم احتیاج دارد، بنابراین فرزند خود را برای خرید مایحتاج آموزشی سرزنش نکنید.

فرزندانتان را با ذوق برای سال تحصیلی جدید همراهی کنید

این مشاور تحصیلی همچنین تاکید نمود: در حضور دانش آموزان از صحبت کردن با سایر اعضای خانواده در خصوص نامشخص بودن نحوه آموزش خودداری کنید، شرایط را مثل سال های پیش عادی جلوه دهید و فرزندانتان را با ذوق جهت آماده شدن برای سال تحصیلی جدید همراهی کنید.

وی پیشنهاد داد از ایجاد رفتارهای وسواس گونه و فاجعه سازی در ذهن فرزندانتان به شدت خودداری کنید و اضافه کرد: به جای آن مهارت پذیرش شرایط موجود و انجام رفتارهای سازگارانه را در آنها تقویت کنید. مهارت های خود مراقبتی را به آنها بیاموزید. استفاده صحیح از ماسک، شست و شوی مرتب دست ها و استفاده از ژل یا اسپری ضدعفونی نماینده را هم به آن ها آموزش دهید.

این مشاور تحصیلی با تصریح براینکه از همراهی کردن هر روز فرزندتان به مدرسه و تکرار توصیه ها و ایجاد وحشت و استرس در آنها خودداری کنید، گفت: همه دانش آموزان شرایط یکسانی دارند، پس با تمایز بیش از حد فرزندمان از بقیه، محبت و توجه بیشتر را به او هدیه نمی دهیم، بلکه به اشتباه به او می آموزیم در موقعیت های پیش رو در زندگی آینده به جای استفاده از راهبردهای حل مسئله، صورت مسئله را پاک کند.

لله گانی توضیح داد: آموزش چه به صورت حضوری باشد و چه به شکل مجازی باشد، از هم اکنون باید در خصوص بیدارشدن به موقع صبحگاهی با فرزندتان تمرین کنید. شب ها زود خوابیدن و صبح ها به موقع بیدار شدن را به شکل عادت در فرزندتان تقویت کنید.

نگرش خود را واقع بینانه کنید

این مشاور تحصیلی از والدین دانش آموزان خواست نگرش خود را واقع بینانه نمایند و اعلام کرد: معلمان و کادر مدرسه هم برای شرایط موجود نگران دانش آموزان هستند و دغدغه آنها برای آموزش نه تنها کم نشده، بلکه چند برابر هم شده است، پس لطفا به جای دریافت موضع طلبکارانه و انتقاد ناصحیح از پرسنل مدرسه که بارِ روانی زیادی بر دانش آموزان تحمیل می نماید و موجب کاهش انگیزه و ایجاد نگرش منفی در آنها نسبت به معلمین می گردد، با همکاری و همیاری این بزرگوارن جهت آموزشی فرزندانمان را هموارتر کنیم.

لله گانی از والدین دانش آموزان خواست مهارت های کنترل و مدیریت خود و راهبردهای بالا بردن آستانه تحمل و ظرفیت را در خود تقویت نمایند تا از بروز رفتار های پرخاشگرانه به هنگام همراهی دانش آموزان در امور آموزشی پیشگیری نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1460

به "فرزندان خود را برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرزندان خود را برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید