قلعه پورپرویز بروجرد سامان دهی و احیا می گردد

به گزارش هدا بلاگ، مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی لرستان از ساماندهی و احیای قلعه پورپرویز در شهرستان بروجرد اطلاع داد.

قلعه پورپرویز بروجرد سامان دهی و احیا می گردد

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، جهانگردی و صنایعدستی استان لرستان، سیدامین قاسمی امروز سه شنبه 31 تیرماه با اعلام این خبر گفت: به منظور حفاظت و مرت از این قلعه تاریخی و همچنین در راستای توسعه صنعت جهانگردی قلعه پورپرویز بروجرد سامان دهی خواهد شد.

او اضافه کرد: در بازدید میدانی دکتر گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی و حسین اربابی مدیرعامل کانون دنیا گردی و اتومبیل رانی کشور از این قلعه نسبت به سامان دهی و احیای این قلعه تصمیم گیری شد.

مدیرکل میراثفرهنگی، جهانگردی و صنایعدستی لرستان با بیان اینکه سامان دهی و احیای قلعه پورپرویز همکاری سرمایهگذار بخش خصوصی را می طلبد، عنوان نمود: این آمادگی وجود دارد که در صورت تمایل سرمایهگذار، تسهیلات ویژه نیز برای اجرای ساماندهی این قلعه اختصاص پیدا کند.

او به انتها عملیات برق رسانی در این قلعه اشاره نمود و گفت: قلعه پورپرویز در صورت ساماندهی می تواند به یک اقامتگاه بوم گردی برای جذب جهانگرد تبدیل گردد.

در این بازدید عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی و حسین اربابی مدیرعامل کانون اتومبیلرانی و دنیاگردی نیز نسبت به احیا و بهره برداری از قلعه پورپرویز قول مساعد دادند.

قلعه پورپرویز در روستای آق بلاغ با مساحت 2هزار متر مربع متعلق به دوره قاجار بر روی تپه ای باستانی در منطقه جهانگردی آق بلاغ متعلق به پرویزخان، پدر دکتر فریدون پورپرویز در بروجرد بوده است.

این قلعه تاریخی از جمله بناهای تاریخی بروجرد است که در سال 1380 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1167

به "قلعه پورپرویز بروجرد سامان دهی و احیا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه پورپرویز بروجرد سامان دهی و احیا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید